Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Problem na benzynie, na LPG - ok


Rekomendowane odpowiedzi

gdyby kable lub świece były uszkodzone, to raczej odłączenie akumulatora na pół godz. nie spowodowałoby ich códowne naprawienie. Z cewką pewnie byłoby podobnie. Miałem podjechać na komputer, ale jak odłączyłem teraz klemy na kilka dni (wyjechałem) to błędy się wykasują czy nie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie wiem jak pracuje silnik w trybie awaryjnym, ale u mnie chodzi on jakby zalewało go paliwo albo nie na wszystkie cylindry. Dodam, że do tej pory nie zapaliła mi się żadna kontrolka EKG. Może komputer od gazu coś miesza w benzynie... Pojeżdżę trochę i podjadę chyba na kompa tak czy siak bo inaczej ciężko będzie coś zgadywać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

poświęciłem dodatkową godzinę na przewertowanie forum i coraz bardziej skłaniam się do walniętej cewki. Wiecie może czy w silniku 1.6 e cewki wymienia się tylko podwójne, czy można pojedyńczą wymienić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak na złość silnik teraz pracuje normalnie i nie mogę sprawdzić która cewka jest walnięta. Mam podwójne cewki z bolcem męskim. Patrzyłem na ceny i są na allegro cewki firmy VALEO po 50zł. Co myślicie o tych cewkach? W tej chwili mam SAGEMY

 

Dodano: 15 mar 2012 - 13:58

mała poprawka, cewka Valeo jest za 110zł (nowa), za 50zł jakieś inne zamienniki. Gdybym wiedział jak pomierzyć te cewki i jak je sprawdzić to wiedziałbym która padła. A czy to prawda, że razem z cewkami powinno się wymieniać również świece?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W tej chwili mam SAGEMY

Nie zastanawiaj się, tylko wymieniaj. Najlepiej obie. Cewki tego producenta, to nieporozumienie i wcześniej czy później, padną obie...

Jak już kupujesz cewki, to najlepiej Beru, ewentualnie Valeo. Pod żadnym pozorem nie kupuj innych. Padną szybciej niż te Sagem-y.

Te cewki za 50 zł, to chiński badziew, a nie zamiennik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Beru to widziałem tylko używki na allegro z rozbitków więc chyba zostanę przy VALEO za 113zł sztuka. Nie rozumiem tylko dlaczego miałbym wymieniać sprawną cewkę Sagema. Skoro działa prawidłowo, to czy nie lepiej wozić w zapasie drugą Valeo a tą używać do jej końca? Zbędny wydatek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wprowadzajcie zamieszania, padanie cewek Sagema dotyczy silników 16V, gdzie jedna cewka przypada na jedną świecę.

W przypadku silników 8V nie ma znaczenia producent cewek.

Żeby było śmieszniej najczęściej Valeo=Sagem :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no właśnie zauważyłem, że najwięcej problemów z cewkami mają właściciele 16-tek. Przecież moje SAGEMY wyglądają na oryginalne a samochód przejechał na nich blisko 200 tys km. A już na pewno ostatnie 50 tys które zrobiłem nim osobiście. Kupię chyba te VALEO a jak się posypie to będę reklamował.

 

Dodano: 16 mar 2012 - 15:24

Sprawa zakończyła się tym, że w końcu doczekałem się aż silnik zaczął się dusić po odpaleniu (35 km od domu). Odpiąłem ostatni po prawie przewód od cewki - bez zmian. Potem kolejną na tej samej cewce (mam podwójne) - bez zmian. Po odłączeniu jednego kabla na drugiej cewce auto już nie chciało zapalić. Podjechałem taryfą po nową cewkę, wymieniłem na miejscu i auto znowu jeździ a ja jestem biedniejszy o 110zł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!