Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

wymiana silnika, olej wyciekł przez filtr


Wiewior7690

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Pisze ponieważ potrzebuje zasiegnoć także innych opinii, nie tylko mechanika.

 

Może zacznę od poczatku:

2 lutego przy mrozie mniej więcej -15 stopni wyjechałam spod pracy i zapaliła sie kontrolka oleju, więc od razu stanęłam. Ponieważ jestem kobietą, nie znam sie kompletnie na samochodach i do tamtego czasu nawet nie wiedziałam jak sprawdzic olej. Wiec zadzwoniłam zapytać, co to może byc. Dostałam informację, że moze to być czujnik cisnienia oleju, więc wstyd sie przyznać, ale pojechałam dalej, kontrolka zniknęła, ale po pewnym czasie zapaliła sie z powrotem a samochód zgasł, przy próbie odpalenia strasznie nim telepało. Pod samochodem pojawiła sie plama oleju. (Jak się okazało pod praca wyleciał chyba cały).

Tak więc przyjechał mechanik i zabrał samochód laweta.

 

6 lutego mechanik dał mi informacje, że filt oleju był źle przykęcony, wywaliło w nim uszczelke. Wymienił mi filt, wlał nowy olej, samochód podobno chodził bez problemu przez 2 godziny, wszystko było dobrze więc kazał odebrac samochód. Po odebraniu go przejechałam jakieś niecałe 10 km, w samochodzie zaczęło coś piszczeć, jakby jakiś pasem (mechanik stwierdził, że wszystko było płukane, ale może to byc spowodowane wilgocią). Jednak samochód znowu stanął, strasznie zaśmierdziało i koniec jazdy.

Oczywiście znowu mnie odcholował i powiedział, że prawdopodobnie padła turbosprężarka bo wzięła olej.

Następnego dnia okazało sie, że w chłodnicy nie ma płynu, że silnik go zassał. Oczywiście panewki sie przekręciły i jeszcze wiele innych rzeczy sie zepsuło, postanowiłam, że wymienię cały silnik.

 

Po długiej lekturze na tym forum przeczytałam wiele o tym, że bardzo często jest to wina pompy oleju i że olej wycieka filtrem, bo jest za duże cisnienie. Jednak mechanik powiedział, że jakby ciśnienie oleju było za wysokie to wywaliło by uszczelniacze a nie filtr.

Powiedział tez, że po wymianie silnika na pewno sprawdzi cisnienie oleju.

Jednak martwie sie, że uszkodzona jest pompa oleju i nie wiem czy jesli sprawdzi to cisnienie oleju czy to wykaże jej sprawność czy też nie.

Boję się, że sytuacja sie powtórzy i, że silnik znowu moze się uszkodzic, oczywiście tym razem będę wiedziała, żeby dalej nie jechac, tak czy inaczej nie mam samochopdu od 2 lutego az do dzisiaj, czy warto sprawdzic w jakim stanie jest pompa oleju, moze ja od razu wymienić?

 

 

BYc może powtarzam temat, więc prezpraszam.

 

Dzieki za pomoc.

Edytowane przez Wiewior7690
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Często przyczyną wywalenia uszczelki pod filtrem jest niedrożna odma.Teotetycznie najlepiej jest sprawdzić jej drożność przed każdą zimą, nie jest to skomlikowane. Pompa olejowa jest w silniku więc "nowy silnik" będzie miała swoją pompę. Jeśli olej uciekł w następstwie tego mogła paść turbina i polecieć panewki.

Niestety z tego co słyszałem to czujnik ciśnienia oleju w naszych autach sygnalizuje brak smarowania dopiero przy jakimś bardzo niskim ciśnieniu chyba 0,2bara i podobno jest to za późno. W tym drugim silniku niech mechanik sprawdzi ciśnienie oleju na wolnych obrotach (ok 1bar) i przy 3000 tyiącach(ok 3,5bara) o ile się nie mylę.NIech sprawdzi drożność przewodów smarujących turbinę i da nowe uszczelki. I oczywiście niech sprawdzi i wyczyści odmę.Dobrze by było żeby mechanik (tak dla pewności) odkręcił w "nowym silniku" miskę olejową, dobrze ją wyczyścił i wyczścił smoka od pompy oleju, przy okazji może popatrzeć na pompę i jej napęd.

Edytowane przez jarospeed
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!