Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Pokrywa zaworów i świece


Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie. Pod spodem jest temat podobny ale tam piszą o UPG, a ja potrzebuję krótkiej porady jak ściągnąć pokrywę :mrgreen: Z tego co widzę jest kilka śrub imbusowych, czy wystarczy je odkręcić aby dostać się do zaworów?

Druga sprawa to świece, dziś sprawdzałem jakie siedzą i ku zdziwieniu znalazłem 2 takie i 2 takie :mrgreen: A dokładniej 2 z dwoma "elektrodami centralnymi" i 2 z jedną. Jakie powinny być zamontowane? Pozdrawiam ! Jeśli już takie tematy były to wybaczcie, nakierujcie mnie gdzieś <_<

Edytowane przez wampir
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pod spodem jest temat podobny

Tzn gdzie, bo ja nie widzę, trzeba było link do tematu podać.

UPG

A cóż to jest :mrgreen:

A dokładniej 2 z dwoma "elektrodami centralnymi"

Coś ściemniasz, nie widziałem nigdy świecy. która miała by więcej niż jedną "elektrodę centralną". Natomiast używałem takie które miały 3 boczne elektrody z bardzo dobrym skutkiem.

Spark_plug.jpg

 

Jeżeli chodzi Ci o odkręcenie pokrywy zaworów to po prostu odkręć te imbusy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może pomyliłem pojęcia, chodziło mi o te boczne elektrody :mrgreen:

Rozumiem, że z jedną będzie wszystko grało? Fabrycznie były montowane z jedną czy dwoma?

Jeśli chodzi o uszczelkę pod pokrywę, to jest metalowa tak? Silikon w takim wypadku będzie dobrym dodatkiem? :mrgreen:

Edytowane przez wampir
  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fabrycznie, prawie we wszystkich nowych autach są montowane dwuelektrodowe, tzn jedna elektroda boczna i jedna centralna.

Nie ma sensu się tu rozwodzić na ten temat. Mnóstwo informacji znajdziesz w sieci, posiedź poczytaj.

Jak wcześniej napisałem w poprzednim aucie stosowałem 3+1, teraz mam 2+1, jakoś znaczących różnic nie czuję, ale takie "zmodyfikowane" świece wytrzymują dłużej, przynajmniej ja to stwierdziłem u siebie.

Dość o świecach użyj :mrgreen: i znajdziesz duży wątek dotyczący świec, poczytaj sobie.

 

Nie znam Twojego silnika wiec trudno mi powiedzieć czy jest pod osłoną klawiatury uszczelka? Jeżeli jest to musisz dać nową. Nowa uszczelka będzie miała parę milimetrów grubości wiec wciśnięcie takiej ilości sylikony raczej nie wchodzi w grę.

Natomiast jak chcesz mieć pewność, że na pewno uszczelnienie będzie pewne, posmaruj uszczelkę sylikonem, w niewielkiej ilości z obu stron i dopiero skręć.

Pamiętaj, najpierw wszystkie miejsca styki pokrywy, uszczelkę i głowicę dokładnie czyścisz i odtłuszczasz. Następnie na wyciskasz silikon na osłonę w miejscu styku z uszczelką. Wciskasz w osłonę uszczelkę i przyciskasz przez kilka minut żeby silikon spolimeryzował.

Teraz znowu wyciskasz silikon na uszczelkę, na tą cześć gdzie styka się z głowicą. Układasz na głowicy i dokręcasz, w taki sposób żeby cała pokrywa równo osiadała na głowicy. Czyli albo zaczynasz od przykręcenia środkowych śrub lub zewnętrznych i potem następne dokręcasz po spirali, oczywiście etapami.

Tyle. Prosta sprawa, a rozpisałem się ... :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko, że w moim silniku zastosowana jest metalowa uszczelka? (97r`, 1.6) i dlatego pytałem o ten silikon, bo gdyby była gumowa to nie było by problemu.

Tego nie jestem właśnie pewien, typek w sklepie mówił ze metalowa...

A co do świec to kupiłem już 2elektrodową ngk-czyli z tą jedną boczną wygiętą :mrgreen:

Dzięki za szczegółowe info !

Edytowane przez wampir
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 17 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!