Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

CVT - czy jest się czego bać?


Optima

Rekomendowane odpowiedzi

Coraz częściej zaczynam myśleć, że czas na "nowego" Scenica - czyli model III. Czekając aż znów waluta EUR poleci w dół zaczynam zaglądać na mobile.de i scout24. Teraz jeźdżę benzyną na gazie 2.0 i nie chciałbym się zdegradować do mniejszego silnika. Więc znów patrzę za 2.0 benzyna (plus potem LPG - b jeżdżę na LPG od 2000r. i nie widzę w tym żadnych negatywów).

Ale w tej pojemności wszystkie scenic'i III są ze skrzynioą automatyczną CVT.

Automat - marzenie, ale z drugiej strony jest - być może nieuzasadniony - strach przed zakupem używki ze skrzynia automatyczną CVT.

Poczytałem teoreie nt. działania CVT, dwa stożki, pas "transmisyjny" itp.

Jaka jest Wasza opinia - czy kupując używanego SIII z CVT nie będę ponosił zbyt dużego ryzyka?

Czy taki pas, stożki w tej skrzyni się zużywa i podlega okresowej wymianie? Czy tylko sam olej?

Jak z trwałością - i ogólnie zapraszam do dyskusji na co patrzeć przy zakupie SIII z taką skrzynią.

Zakup będę planował za rok - może zbyt wcześnie pytam, ale już mnie nosi i coraz częściej zaglądam na zagraniczne ogłoszenia, więc może go przyspieszę. Choć na razie ciągle za drogo - ale cóż poradzić jak aktualnego SII ściągnąłem w 2008 jak EUR było w okolicch 3,20 i ciągle czekam kiedy znów tak będzie by wybrać się na tanie zakupy motoryzacyjne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Pytanie stare, ale ja dopiero dziś się zarejestrowałem, a ponieważ mam takie auto, to może komuś przyda się moja opinia. Kupowałem takiego Scenica w sierpniu 2010 roku. Nówka sztuka z salonu - prezent dla żony i dzieciaków. Pamiętam jak dziś, że nie było w całej Warszawie ani jednego egzemplarza do jazdy testowej z CVT. Na moja prośbę, przyjechał jakiś dyrektor z Renault Polska, który jeździł takim wozem i dał nam spróbować. Zdecydowaliśmy się.

 

Dziś autko ma prawie 3 lata i 45 tys. przebiegu. Co nieco mogę o nim opowiedzieć. Nie jestem jego głównym użytkownikiem, ale sporo o nim wiem.

 

CVT bardzo przypasował żonie. Samochód jest w miarę dynamiczny, ale nie jest demonem przyśpieszeń. Za to jak się rozbuja to 170 km/h leci bez większego problemu zachowując w środku względną ciszę.

 

O samych walorach użytkowych nie będę się rozpisywał bo to naprawdę dobre auto. najważniejsze dla wielu może być spalanie. pod tym względem ten samochód to dla mnie zagadka. Jazda po mieście to zawsze 11 - 12 litrów. W trasie nie udaje nam się zejść poniżej 9 litrów a najczęściej jest to 9,5l. Przeważnie nie jeździmy szybciej niż 140 km. Czasem się zdarza, ale to raczej wyjątki.

 

Póki co nic poważnego się w aucie nie popsuło. Pierwszy przegląd zrobiliśmy po 2 latach przy 29 500 km. Kolejny czeka nas za rok. Tydzień temu wymienialiśmy z tyłu klocki hamulcowe (490 zł z robocizną w Renault - jakaś promocja była bo normalnie podobno 550 zł). Jakoś szybko się te klocki zużyły.

 

Z usterek drobnych siadł nam spryskiwacz tylnej szyby. Zapomnieliśmy zgłosić to przy wymianie klocków.

 

W razie pytań służę pomocą.

Edytowane przez megane_rs
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za zainteresowanie, ale trochę Twój post nie bardzo trafił w to o co pytałem.

Tak jak pisałem, mam zamiar kupić samochód - tak jak poprzedni - w Niemczech. Będzie to pojazd używany. Jakiś 3 (może 4) letni - więc jak to od Krzyżaków z 3-latkami będzie już z przebiegiem rzędu 130-150 tys. km. a może 170...

Plus ja też nakręcę potem jakieś 100-120 tys. To już się robi 270tys.

I w tym kontekście pytałem czy dużym ryzykiem jest kupowanie używki ze skrzynią CVT. A nie w ogóle czy warto skrzynię CVT, już nie mówiąc o nowym.

Na nowy na razie szkoda mi kasy - ale cieszę, że taki masz. I oby służył Ci jak najdłużej bezawaryjnie.

Oczywistym jest, że przy Twoim przebiegu 45tys. [3 lata] - nawet jak na francuskie samochody - nic się nie mogło stać, bo co? Jak to prawie dopiero dotarty samochód jest.

 

Przy okazji - jak ten czas szybko leci. Tamten post napisałem ponad rok temu, a jakby wczoraj. Roczek przeleciał, a ja w robocie taki zajob, że nie szukanie mi auta w głowie. Jak kupowałem SII, tego którego mam - planowałem mieć go do 250 tys. km

250 na wyświetlaczu pojawiło się miesiąc temu i... przesunąłem teraz plan, że max do 300tys. km.

Hehehe ciekawe co z tego wyniknie - jak mój scenic dla mnie ciągle jest taki "fajny" i nie mam jakiś potrzeb jego zmiany, poza taką: iż chyba już czas na coś nowszego.

Dalej czekam na euro po 3,20 <piwko>

Edytowane przez Optima
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 9 lat później...

cześć, właśnie założyłem konto aby kontynuować ten piękny temat :D

 

Minęło kolejne 10 lat, a ja właśnie zamierzam kupić mojego wymarzonego Renault Scenic 3 właśnie około 10 letniego i znalazłem takiego z silnikiem 2.0 automat CVT. Czy może teraz po latach jak już najeździliście setki tysięcy km i pewnie już swoich aut nie macie, możecie powiedzieć jak sprawuje się CVT po przejechaniu tylu km? @Optima@megane_rs:)

 

Drugie pytanie tak przy okazji to zastanawiam się czy jest duży problem z dołączeniem przednich czujników parkowania do takiego scenica, który fabrycznie ma tylko tylne. Czy będzie to działać automatycznie od razu z komputerem czy jednak brakuje tam w oryginalnym aucie elektroniki i trzeba się bawić w wymiany wyświetlaczy czy czegoś innego?

 

Pozdrawiam,

elo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!