Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

ABS dziwnie działa lampka ABS i SERV swieci sie


Rekomendowane odpowiedzi

Witam Wszystkich Forumowiczow.

Mam taki problem w mojej Megi. Problem zaczał się jakiś rok temu. Na poczatku myślałem że to jakaś drobna fanaberia (auto ma już 11 lat) ale z czasem jest coraz gorzej.Poniżej symptomy:

 

1. objaw główny - hamulce działaja, niemniej gdy delikatne naciskam pedał (np jazda w korku) dochodzi do właczania ABS i pedał hamulca jest odciskany jak przy gwałtownym hamowaniu. Gdy z kolei pedał nacisnę mocno i zdecydowanie objawu nie ma. Przy lekkim naciśnięciu jest też objaw jakby pod maska właczał sie jakiś silnik (ułamek sekundy, może to silnik pompy ABS - nie wiem...).Ostatnio objaw załaczajacego sie ABS występuje częściej i jest bardziej intensywny (mocniejsze odrzucanie pedała hamulca) co trochę irytuje i niepokoi.

2. objawy dodatkowe - w sierpniu zapaliły mi się lampki ABS i SERV, ściagnalem koła, wyczyściłem sensory i po jakiś 100-120 km problem ustapił i lampki zgasły. Ostatnio (marzec) znów się zapaliły. Podejrzewam brak kontaktu na jakiejś kostce itp.

 

O ile problem 2 mnie nie przeraża to problem 1 owszem. Co poradzicie w takiej sytuacji. Myślałem o wyprawie do mechanika i podpięciu auta pod komputer. Co jeszcze się Wam nasuwa?

Z góry dziękuję za wszelkie sugestie.

pozdrawiam

pat

Edytowane przez pat2008
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chodzi o pierwszy problem, to u mnie jest podobnie. Właśnie przy dojeżdżaniu do świateł, jeździe w korkach (generalnie mała prędkość i małe przeciążenia) przy delikatnym naciskaniu hamulca czuć na pedale wibracje, ale są to wibracje o znacznie mniejszej amplitudzie niż te w czasie prawidłowego działania ABS w poślizgu.

Najczęściej odczuwalne jest to pod koniec hamowania (być może wiąże się to ze spadkiem obrotów silnika, bo zazwyczaj równocześnie hamuję silnikiem).

Co może być przyczyną takich objawów - padająca pompa ABS, albo pompa wspomagania, może jakaś nieszczelność na przewodach podciśnienia (z grubsza wszystko przeglądałem i nic niepokojącego nie widać)?

 

Samochód był niedawno podpinany do komputera i gdyby były jakieś błędy, to pewnie bym o nich wiedział. Kontrolka ABS działa normalnie (tzn. zapala się tylko przy starcie).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam Koleżanki i Kolegów,

na wstępie bardzo dziękuję za udzielone odpowiedzi. Dziś zaliczyłem wizytę u mechanika i powiem tyle - sugestie kolegi mih00 były jak najbardziej słuszne.

 

1. Najpierw auto podpięte zostało pod komputer serwisowy, uniesione i kolejno obracane były koła (po kilka obrotów).Co ciekawe każde z kół zarejestrowało prędkość po kilka km/h (to właśnie realizuja czujniki ABS) ale jednocześnie nie wykazane zostały żadne błędy (przypomnę: na tablicy świecił się bład ABS + SERV).Wniosek jeden - komputer nie jest 100% skutecznym środkiem do zdiagnozowania.

 

2. Auto zostało podniesione i naszym oczom ukazał się.....(żart,cytat z filmu: "las krzyży") uszkodzony 44 zębowy pierścień ABS przedniego lewego koła. Pierścień po prostu pękł w zwiazku z czym latał luźno we wszystkich płaszczyznach na osi na która normalnie jest nabity i statyczny.Tym samym wprowadzał w bład sensor umieszczony nad nim a że lekko odstawał zdołał w tym czasie lekko uszkodzić nawet jego (sensora) plastikowa osłonkę. W moim przypadku pan mechanik podszedł bardzo profesjonalnie. Ściagnał cała półoś (wykręcajac mieszek ze skrzyni biegów), oczyścił i założył (a właściwie nabił) elegancko nowy pierścień. Usterka ustapiła natychmiast.Lampki zgasły i autko hamuje jak nowe. Załaczam zdjęcie winowajcy.

 

Koledze który zamieścił pierwsza odpowiedź również mogę zasugerować sprawdzenie pierścieni - czy sa całe i czy solidnie sa osadzone.

 

pozdrawiam i raz jeszcze dziękuję za pomoc.

pat2008

post-10454-0-07859200-1331930319_thumb.jpg

Edytowane przez pat2008
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
  • 2 tygodnie później...

dzisiaj zmieniałem tarcze z klockami i moim oczom ukazał się " las krzyży" mam pęknięty pierścień i ale żaden błąd mi nie wyskoczył. A co do kosztów to u każdego mechanika będzie inny. Ja znalazłem ten pierścień na allegro http://moto.allegro.pl/pierscien-abs-renault-megane-clio-laguna-44-zeby-i2218666144.html. Jednak mnie nie ominie wymiana bo przestał działać mi ABS tylko od razu blokuje koła

 

Pierścień dotarł i chyba spróbuję samemu wymienić i jak się uda zrobię z tego manual ale nie obiecuje.... i z paru innych rzeczy też

 

nie udało mi nic samemu z tym zrobić i bo zostałem zmuszony przez 2 połowę do oddania go do mechanika...

 

jeszcze jedno pytanie mi się nasuwa a mianowicie, czy jeżeli pierścień jest krzywo nabity to efektem mogą być skutki stuków przy hamowaniu?? bo właśnie mam taki problem a zauważyłem, że pierścień jest nie do końca nabity na przegub.

Edytowane przez adalutek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Powróciłem do tematu (opis w drugim poście) po trzech miesiącach i potwierdzam, że przyczyną działania ABS przy lekkim hamowaniu było u mnie pęknięcie pierścienia na lewej półosi.

Pęknięcie niewielkie - minimalnie większy odstęp między ząbkami w miejscu pęknięcia niż między pozostałymi, ale widocznie jak przy bardzo małej prędkości jazdy ów odstęp trafił pod czujnik, to symulował chwilową blokadę koła i stąd uruchamianie pompy ABS.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!