Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

kontrolki ABS + hamulec ręczny


Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

dziś rano jechałem na uczelnie po ok. 8 godzinach odpalam i chcę wracać do domu a tu ku mojemu zdziwieniu nie zgasły kontrolki ABS i ręcznego. Na wszelki wypadek zmieniłem sobie bezpiecznik który już i tak podupadał na zdrowiu. :lol: I jutro biorę się za czyszczenie kostek.

I jeszcze mam pytanie czy może to być przyczyna małej ilości płynu hamulcowego (obie kontrolki). Bo w sumie już dawno go nie wymieniałem bynajmniej od 2008 a dziś jeszcze nie zaglądałem bo ciemno. :o Ale raczej to nie to bo wtedy wydaje mi się że sama kontrolka ręcznego by się paliła.

 

I takie głupie pytanie logicznie rzecz biorąc. :o Czy w tylnych kołach są jakieś czujniki ABS ? Bo hamulce są bębnowe więc nie powinno ich tam być i to nie powinno być przyczyną zapalenia się kontrolek ale kto wie. :o

 

 

Ogólnie to bd. wtedy zaglądał tylko z przodu i próbował znaleźć tę przyczynę. :o

 

Dzięki za odpowiedź !!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzięki :lol:

znalazłem to: http://img530.imageshack.us/img530/8986/absporwnanie.jpg

rozumiem że do czujnika bez kanału się nie dostanę? Np. przez podnośnik (do kostek)?

 

Dodano: 19 mar 2012 - 16:56

ehh to coś poważniejszego... Byłem w 4 warsztatach i żaden z 5 komputerów nie połączył się z modułem ABS. Próbowali Delphi, CDIF2, KTS, jeszcze jakiś na G i L. Żaden nie dał rady. :o Jutro będę musiał pewnie im go zostawić chyba że macie jakiś pomysł :o

Skoro podajesz link do fotki to zamieść go w taki sposób aby wyświetlał się na forum.

absporwnanie1.jpg

PS

Polecam użycie forumowego hostingu

Edytowane przez P_r_z_e_m_o
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z modułem ABS połączysz się tylko CLIP-em. Mam tak samo. Żaden komputer diagnostyczny nie jest w stanie się połączyć z żadnym z modułów pojazdu oprócz CLIP-a. Jak miałęm za moło płynu hamulcowego to też świeciły mi się kontrolki niskiego poziomu płynu hamulcowego(ręczny) oraz ABS. Po wyrównaniu poziomu płynu kontrolki pogasły.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Padła wiązka kabli prowadząca od pompy ABS :lol: po wymianie tejże wiązki jest już ok i nie świecą się kontrolki. :o

 

Z modułem ABS powinien się połączyć bynajmniej KTS lub CDIF2. Bo zwykły KKL wykrywał mi przed uszkodzeniem kabli moduł ABS a wczoraj sprawdzałem i nie wykrył go nawet.

 

Pozdrawiam i dziękuję wszystkim za pomoc!! :o

 

Koszt naprawy: 150zł

Edytowane przez matti2515
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Witam.

Mój przypadek jest podobny. Jakis czas temu odzywała sie kontrolka ABS ale po ponownym odpaleniu wszystko wracało do normy. Teraz od dwóch dni po przejechaniu paru metrów zapala sie na stałe ABS i ręczny. Poziom płynu mam aż za duży, koła zebate z przodu w bardzo dobrym stanie. Wczoraj na kanale próbowałem wyjąć czujniki do czyszczenia ale niestety czas robi swoje i moje torx-y sobie z tymi srubkami nie poradziły, więc wyczysciłem ile sie dało. Dodatkowo wtyczki w komorze nadkola też przetarłem benzynką ale tam nie ma prawa nic wpasć. Znalazłem tez przecięty cieniutki kabelek(?) wchodzący gdzies głęboko jakby w tarczę przy kole kierowcy ale jego połączenie też nic nie zmieniło. Z tyłu czujników tez oczywiscie nie dało się wyciągnąć (bębny). Moje pytanie to: Gdzie dokładnie znajduje się pompa ABS (sprawdzenie wtyczki) i czy gdzies jeszcze są połączenia kabli oprócz tych wtyczek w nadkolach? Chce wykluczyć to co mogę zanim pojade do elektryka.

 

 

Dodano: 05 cze 2012 - 21:55

Pare dni temu kontrolki zgasły, ale dziś znowu sie zapaliły po ruszeniu. Wpadłem na pewien pomysł. Na lewarku podnosiłem każde koło po czym rozpędzałem je. Przednie oczywiście na biegu do trójki i nic - kontrolki nie zaświecały się. Za to z tyłu prawe rozpędziłem ile sił w rękach i nagle bingo - kontrolki sie zaświeciły. Na logikę wskazywało by to na czujnik prawego koła. Czy taki test może wykluczyć awarię pompy abs?

Edytowane przez marek24p
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Odgrzewam temat. Przeszperałem forum (a tematów odnośnie ABS jest naprawdę wiele), ale przypadku jak mój nie znalazłem (dlatego proszę zarówno Administrację jak i Użytkowników o wyrozumiałość).

Niecały miesiąc temu zmieniałem opony z zimowych na letnie (przekładka samych kół, wcześniej wyważonych), autko później miało przymusowy postój przez ponad 2 tygodnie (wyjazd służbowy). Od czasu ponownego włączenia do eksploatacji mam problem - po zaciągnięciu ręcznego na dłuższy postój (przykładowo na noc) i ponownym uruchomieniu auta, świeci się kontrolka ABS. Świeci się i wyłącza - czasem dłużej poświeci, czasem po przejechaniu kilkunastu-kilkuset metrów kontrolka gaśnie. Początkowo myślałem, że może któryś z czujników z przodu, ale objawy są tylko przy pozostawieniu autka na ręcznym na dłuższy czas.

W sobotę będę miał trochę czasu i chcę się tym zająć. Zastanawiam się czy to aby na pewno problem z ABS czy też ręczny blokuje się i wywala błąd (po czym jak hamulec odpuści, błąd znika)? Z tyłu hamulce bębnowe.

Obecnie nie zaciągam ręcznego i problemu nie ma :) , ale na dłuższą metę to chyba warto się tym zająć.

Rozumiem, że czeka mnie sprawdzenie:

- czy koronki ABS są czyste, niepęknięte,

- czy gdzieś przewód od czujnika się nie przetarł,

- czy sam czujnik nie jest ubrudzony,

- czy któreś z kół się nie blokuje - poprzez zaciągnięcie ręcznego na dłuższą chwilę i zwolnienie, po czym sprawdzenie (obracanie kołami, gdy kontrolka od ABS się świeci); (czy można w jakiś sposób sprawdzić linkę czy gdzieś się nie zadarła bez jej demontażu - nigdy się nią w Megance nie interesowałem bo i problemów z nią nie było; w starszym aucie linka była łatwo dostępna, a jak jest tu szczerze nie wiem),

- bezpieczników (?).

Jakiś rok temu był wymieniany czujnik z tyłu (przetarty przewód).

Czy coś pominąłem? Miał ktoś może z Was podobny przypadek? Proszę o rady :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!