Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Problemy po wymianie płynu do chłodnicy.


Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Kilka dni temu podjechałem do mechanika w celu wymiany płynu w chłodnicy. Mechanik spuścił stary płyn i nalał nowy. Wcoraj rano jadąc do pracy włączyłem ogrzewanie i okazało się, że z nawiewów przez chwilę poleciało ciepłe powietrze, a potem już zimne. Stwierdziłem, że układ musi być zapowietrzony, więc po powrocie do domu jeszcze póki silnik był ciepły sprawdziłem pod maską i faktycznie wąż, który doprowadza płyn do nagrzewnicy był ciepły, a odprowadzenie zimne. Odkręciłem więc zacisk na odpływie i spuściłem trochę płynu i powietrza. Wlazłem do auta i okazało się,że ładnie grzeje. Dziś rano jadąc do pracy zdziwiłem się, gdyż z nawiewów znów zaczęło lecieć zimne powietrze. Po powrocie do domu wziąłem ojca ze sobą do pomocy i znowu zrobiłem to co wczoraj, plus ojciec pokazał mi, że są dwa odpowietrzyniki. Generalnie stanęło na tym, że i wąż wchodzący do nagrzewnicy i wychodzący z niej jest ciepły, a z nawiewów leci zimne powietrze i pomimo spuszczenia i z wężyków i odpowietrzników płynu nadal leci zimne powietrze. Czy może to być objawem zapowietrzenia sie samej nagrzewnicy, a jeśli tak, to jak ją teraz odpowietrzyć??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym zagrzał samochód na wolnych obrotach do momentu kiedy nie puści termostat i wtedy odpowietrzył układ odpowietrznikami na przewodach płynu chłodzącego. Zbiorniczek wyrównawczy musi być zakręcony i płynu w zbiorniczku nie może być powyżej maksimum.

 

Rozumiem, ze jak wcześniej odpowietrzałeś układ to ostatecznie przed wyjazdem do pracy miał stan płynu w zbiorniczku wyrównawczym miedzy min a max ?

A potem jak sprawdzałeś to było poniżej minimum ?

 

Jeśli tak to dolewaj i odpowietrzaj. Widzę, że masz LPG - zapewne parownik też jest zimny, czy tylko nie odpowietrzona jest nagrzewnica ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Póki silnik jest niedogrzany (zamknięty termostat) ściśnij wąż doprowadzający płyn do reduktora LPG, tak aby ograniczyć przepływ przez niego do minimum. Wtedy wszystko bedzie szło przez nagrzewnicę. Odkręć korek zbiorniczka wyrównawczego i przytrzymaj kilkakrotnie silnik na wysokich obrotach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok dzięki za podpowiedzi. Jutro z samego rana spróbuję Waszych rad i mam nadzieję, że zadziała. Jeśli nie, będę chyba zmuszony spuścić płyn i pokolei zalać układ stosując się do rad z książki.

 

Pozdrawiam

 

EDIT

 

No i niestety nic nie pomaga. Jak leciało zimne, tak leci nadal. W tej sytuacji pozostało mi już tylko jedno, czyli spuścić płyn i nalać go od nowa, tyle tylko, że już według prawidłowych zasad. ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam mam ten sam problem-Jeżeli mógłbym prosić to opiszcie książkowy sposób nalewania płynu- bo już mi sił brakuje a zima tuż, tuż. U mnie parownik nagrzewa się i wydaje się mieć porawidłową temperaturę - do parownika wlot jest z nagrzewnicy- może problem jest gdzie indziej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam u mnie jest tak wymieniłem termostat,spuściłem płyn z chłodnicy wlałem nowy tak jak jest opisane w ksiązce wkł i nadal leci zimne powietrze,tylko podczas pierwszego włączenia leci gorące a pożniej coraz bardziej zimne a przewody do nagrzewnicy są gorące co wy na to ------a zima coraz bliżej!!! :-/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przemol2006, a czy przed wymiana płynu nagrzewnica dobrze działała ? Czy było tak samo ?

Jeśli było tak samo kiepsko, to ja bym proponował przepłukać nagrzewnice, spróbuj narazie bez jej wyciągania, podłącz jakiś wąż (np. ogrodowy) i porządnie przepłucz, zobacz czy coś wyleci. Jeśli nadal to nie pomoże to wtedy kup specyfik do odkamieniania układów chłodzących (np. na stacji -ja kupowałem na Orlenie i mi pomogło) zrób trochę km z tym środkiem, a potem przepłucz jeszcze raz układ.

 

Jeśli jednak wcześniej było dobrze, to oznacza, ze układ jest źle odpowietrzony - jeśli to nie problem to opisz dokładnie jak go odpowietrzałeś. Ja np. w 1.6 16V wlałem płyn do maksimum, rozgrzałem silnik, aż sie włączył wiatrak na chłodnicy, samochód pochodził tak jeszcze 10min. Potem ostygł, uzupełniłem znowu płyn do maksimum, powtórzyłem znowu tą sama operacje (w sumie 4 razy) i jest ok. Przy odpowietrzaniu zbiorniczek wyrównawczy miałem zakręcony. Nie wiem jak jest w Twoim silniku, ja np. u siebie nie znalazłem, ani na bloku silnika, ani na przewodach odpowietrznika. Na chłodnicy korka spustowego też nie było - ściągałem dolny wąż.

 

Daj znać

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

P_r_z_e_m_o, kurcze, zaraz sprawdzę, a Ty masz termostat razem z obudowa ? Ja u siebie mam wkład, który wkładany jest miedzy "rozgałęźnik" węży przy bloku silnika a wąż który idzie od chłodnicy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, ten czarny plastik odkręcasz i dostajesz sie do termostatu.

Jeżeli masz K4M to też tak powinieneś mieć, no chyba że żabojady wprowadziły jakąś "modyfikację".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!