Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Wycie opon tzw.,,Ząbkowanie,,


rycerz-)

Rekomendowane odpowiedzi

Mam problem z 2ma oponami które głównie zakładane były na tylną oś .Przed sezonem zimowym już mi hałasowały lecz myślałem że to łożysko .Po zmianie kół na zimowe zrobiło się cicho więc padło że to wina opon.Ostatnio na próbę koła z tylnej osi przerzuciłem na przednią i jest tragedia hałasują niemiłosiernie.Po konsultacji z mechanikiem stwierdził że opony mi się po ząbkowały.Co mogę teraz z nimi zrobić czy się z czasem dotrą na przedniej osi czy już są do wyrzucenia.Dodam że opony to kierunkowe Toyo Proxes T1R 16/45/195 bieżnika zostało 4-5mmm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po pierwsze, to sprawdź amortyzatory, takie ząbkowanie wskazuje na ich uszkodzenie.

Po drugie jak bardzo są poząbkowane? Jeżeli nie są mocno poząbkowane, możliwe, że po 2-3 kkm ułożą się. Jeżeli są mocno poząbkowane to niestety czeka Cię wymiana.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Amory na tyle miałem wcześniej zużyte i dość długo jeździłem nie wiedziałem że przez to tak się dzieje z oponami.Pojeżdżę trochę i zobaczę jak się nic nie zmieni to będę musiał szukać opon :-) Myślę że są bardzo poząbkowane bo odgłos jest straszny .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Amorki nie mają jakiegoś wielkiego wpływu. Niektore oponki mają po prostu skłonności do tego( szczególnie GY hydragrip). Proponuję zmienić na niekierunkowe lub asymetrię. Zazwyczaj przyczyną ząbkowania jest zła geometria tylnej belki lub opona pracująca pod dużym obciążeniem. Ząbkowanie będzie sięnasilać, jeżeli amortyzator jest wadliwy to opona wybija się na całości a ząbkowanie co do zasady jest tylko brzegiem. Przerabiam to dziesiątki razy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

jeżeli masz auto przednio-napędowe, to dobrze jest przekładać opony z przodu na tył: LP na LT i PP na PT, a te z tyłu na krzyż czyli LT na PP, a PT na LP, konieczne jest wtedy obrócenie opon na feldze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!