Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Maglownica (przekładnia kierownicza)


Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Mam pytanie. W przednim zawieszeniu słychać dzwięk głuchego pukania zwłaszcza na małych nierównościach asfaltu. Ruszając kierownicą prawo lewo na zgaszonym silniku jest ok, ale już na "zapalonym" słychać pukanie i delikatnie czuć to pod nogami. Diagności, mechanicy itp stwierdzili ze w zawieszeniu zadnych luzów nie ma, a jest to wina małego luzu na maglownicy. Czasami pukanie ewidentnie pochodzi od strony pasażera...czy jest możliwe zeby tak sie przesosiło i było to spowodowane tym luzem w przekładni :-)

Edytowane przez ziomek4007
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

na zgaszonym silniku ruszając kierownica też słychac delikatne pukanie...podczas jazdy dzwięki raczej dochodzą z obu stron (troche cięzko ustalić)

Edytowane przez ziomek4007
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie dzis popekały jakis gumki w tłoczkach z przodu i halmcowy zaczął sie sączyć .Gumy stabilizatora do wymiany. Co 15kkm wysiadają.

 

Co to ma wspólnego z tematem wątku <piwko>

Dodatkowo coś Ci się z klawiaturą dzieje, pl-literki Ci giną.

Edytowane przez P_r_z_e_m_o
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Witam.

Chciałbym skasować delikatny luz na maglownicy i w związku z tym mam pytanie. Czy tą sześciokątną śrubą do regulacji chcąc zniwelować luz kręcimy zgodnie z ruchem wskazówek zegara czy odwrotnie?.

Edytowane przez Lysy77
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 10 miesięcy temu...

Nie znalazłem (może za słabo szukałem) ale też nie chcę zakładać nowego tematu więc się dopiszę. Przymierzam się do wymontowania maglownicy w swojej megance aby oddać ją do regeneracji bo są luzy. Czy ktoś ma może instrukcję krok po kroku z fotkami jak wymontować maglownicę? Mam książkę "sam naprawiam" ale wiadomo że ładny opis krok po kroku z fotkami jest lepszy przy rozkładaniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ziomek4000, opisz dokładniej te luzy na maglownicy. Może wystarczy skasować luz śrubą regulacyjną. U mnie jest tak, że na zgaszonym silniku, kręcąc energicznie w prawo i w lewo słychać metaliczne stuki. Słychać je również przy przejeżdżaniu przez kocie łby lub torowisko - stuki są od strony kierowcy. Zamierzam skasować te luzy śrubą regulacyjną, ale obawiam się, że kierownica będzie ciężej chodzić (gdzie i tak chodzi już ciężko po rozgrzaniu auta....).

Edytowane przez herrscher
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Luzy są już od prawie 2 lat i są coraz mocniejsze. Tak wiem już dawno powinienem to zrobić ale robię tak ze 2 tys km rocznie samochodem i szkoda było mi kasy. Nie wiem jak przy kręceniu kierownicą ale będę za pół godziny w garażu to sprawdzę. Na początku było tak że na przeglądzie na prostych kołach nie było nic. Dopiero na skręconych był luz i można było ruszać drążkiem w maglownicy, zarówno z jednej jak i drugiej strony w zależności od kierunku skręcenia kół. Było też słychać głośne stuki podczas jazdy po wybojach na skręconych kołach. Od niedawna czasem słychać też stuki na wybojach gdy koła są proste. Diagnosta to mój znajomy i powiedział że maglownica do wymiany lub regeneracji. Wreszcie mam czas i kasę żeby się tym zająć to ruszyłem z tematem.

 

 

EDIT:

Byłem w garażu. Podczas kręcenia kierownicą nie ma żadnych stuków.

 

Dodano: 11 sie 2014 - 12:26

Wziąłem się za wyciąganie. Ale zauważyłem że brak mi kilku narzędzi aby to zrobić. Zadzwoniłem na warsztat i gdy powiedzieli mi że za wyciągnięcie i włożenie po regeneracji zapłacę tylko 150zł to stwierdziłem że nie chce mi się siedzieć 2 dni pod samochodem. Czekam jeszcze tydzień aż skończą urlop w warsztacie i oddaję żeby wyciągnęli maglownicę.

Edytowane przez ziomek4000
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

W końcu wjechałem na kanał by dobrać się do śruby regulacyjnej. No i zaskoczenie... śruba jest tak umiejscowiona, że nie da się tam włożyć żadnego klucza. Chyba bez wyjmowania magla nie da się tego luzu wyregulowa. I teraz pytanie... Niebawem mam przegląd techniczny. Diagnosta może się doczepić luzu na tej tulejce? Generalnie na drążkach i końcówkach luzu na pewno nie ma (dokładnie sprawdzałem), koła precyzyjnie reagują na ruchy kierownicy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla uściślenia: Uszkodzone łożysko mcpersona słychać w momencie kręcenia kierownicą na postoju (np. przez wykonanie pełnego obrotu kierą...) - może być słychać stuknięcia/trzaski. Łożysko mcpersona można łatwo sprawdzić unosząc auto na podnośniku - jedna osoba kręci kierownicą, a druga chwyta za sprężynę - będzie czuć takie chrobotanie, przeskakiwanie.

Natomiast jeśli stuka przy szybkich i krótkich ruchach kierownicy prawo/lewo - to źródłem może być luz w maglownicy (wytarta tulejka, luz międzyzębny) lub uszkodzone drążki, końcówki drążków albo luz na krzyżaku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Jeżeli chodzi o skasowanie luzu na maglownicy, wcale nie trzeba odkręcać magla. Leciutko wystarczy wziąć młotek i jakiś przecinak i udeżyć uderzyć w odpowiednim kierunku aby przykręcić śrubę. Wiem bo u mnie taka rzecz była zrobiona pozdrawiam.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

NaGeeR, u Ciebie też dostęp do śruby jest jedynie przez wąską szparę? Ostatnio będąc na kanale próbowałem jakoś dobrać się do tej śruby imbusowej, używając odpowiednio powyginanych prętów, ale niestety ani drgnęła, dostęp jest fatalny i mało co widać. Myślałem, żeby ten otwór fleksem lekko powiększyć...

Napisałeś, że regulacji dokonywałes młotkiem i przecinakiem - rozumiem, że naparzałeś w tą perforowaną obwódkę śruby imbusowej?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam wszystkich, stwierdziłem wyciek z maglownicy, mechanik stwierdził, iż nadaje się ona do regeneracji. Poradźcie, gdzie i za ile w okolicy Katowic, Sosnowca, Będzina, Dąbrowy Górniczej to zrobić. Jakie zakłady polecacie i jaki koszt jest do zaakceptowania....

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!