Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Zmiana stanu licznika


Rekomendowane odpowiedzi

Wg opisu potrzebujesz program "TachoJAEGER " :notacrook:

Przeczytaj uważnie ten zapis na tej stronie http://viaken.pl/pl/korygowanie-licznikow/interfejs-do-renault-jaeger.html

Do 10 dni istnieje możliwość zwrotu bez podawania przyczyny. Na wszystkie produkty wystawiamy faktury VAT lub paragon, podane ceny to ceny brutto (z podatkiem VAT).

Resztę domyśl się sam :)

Edytowane przez zawisza1980
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Instrukcja do tego interfejsu jest na chomiku: http://chomikuj.pl/mariokol33/Instrukcje/Instrukcja+Tacho+Renault+JAEGER,443975182.pdf - wygląda na to że program jest w zestawie.

Tak nawiasem mówiąc tu jest sposób na zwiększanie przebiegu http://www.klubclio.pl/viewtopic.php?t=490 w clio z licznikiem jaeger'a - wiec POWINNO też to działać w megane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Jak obecnie wygląda z licznikami SAGEM? Znalazłem na szrocie poliftowy do M1, z białymi tarczami i prawdopodobnie komputerem, za 40zł. Tylko przebieg jak zmienić... Ktoś to robił bez magika? Albo ewentualnie czy możecie polecić kogoś z 3miasta albo wysyłkowo?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 10 miesięcy temu...

Cześć,

Nie zakładam nowego tematu, postaram się opisać pokrótce przypadłość mojego autka.

Słowem wstępu - nie jestem handlarzem i nie chcę bawić się w korygowanie stanu licznika dla łatwiejszej sprzedaży auta (i podniesienia jego ceny). Potrzebuję zwiększyć wyświetlany przebieg (z ok. 160k na ponad 200k) w moim prywatnym autku (Megane I ph I K7M 702), którego nie mam zamiaru się pozbywać :) .

W moim liczniku przycina się wskaźnik temperatury (w okolicach drugiej kreski; nie ma to wpływu na pracę autka - wentylator załącza się w odpowiednim momencie; przy uderzeniu lub dwóch w pleksę wskaźnik podnosi się do właściwej pozycji i działa poprawnie do zgaszenia auta i ponownego rozruchu - jeżeli temperatura silnika nie spadnie poniżej "punktu" zawieszania wskazówki to sama wskazówka po rozruchu idzie na właściwe miejsce). Na dłuższą metę takie stukanie w pleksę jest najzwyczajniej uciążliwe (lubię rzucić okiem na licznik w czasie jazdy czy autko przypadkiem nie sygnalizuje czegoś, jednocześnie zdaję sobie sprawę, że kiedyś wentylator może się nie załączyć w odpowiednim momencie - wtedy do przegrzania krótka droga).

Mam już drugi (w pełni sprawny) licznik identyczny jak mój (Jaeger - nr części 7700847782), niestety ze sporo niższym przebiegiem niż realny na oryginalnym liczniku - stąd chęć korekty przebiegu (mogłaby być też nieciekawa sytuacja w przyszłym roku na przeglądzie, kiedy diagnosta stwierdziłby cofnięcie licznika).

Widziałem zaproponowany w temacie interfejs do liczników (w przystępnej cenie ok. 50zł), jednakże nie wiem czy akurat będzie współpracował z moim licznikiem - napisałem do sprzedającego (który zapytał jedynie "licznik na elementach przewlekanych czy SMD ?") i do chwili obecnej brak odpowiedzi. Z drugiej strony nie widzi mi się jazda do "ekspertów" i wydatek rzędu 100 - 150 zł za korektę (chyba, że znacie fachowca, który zrobi taką korektę w niewygórowanej cenie?).

Dlatego proszę o pomoc:

1) czy można wykonać taką korektę samemu? jeżeli tak to w jaki sposób? (widziałem proponowany sposób z forum clio, ale linki do zdjęć jak wykonać odpowiedni sprzęt są nieaktywne)

2) czy podany w temacie interfejs będzie współpracował z moim licznikiem (brak w nim diod SMD, są zwykłe żarówki)?

3) czy ewentualnie da się coś zrobić z przycinającą wskazówką temperatury (poza każdorazowym uderzaniem w pleksę ;) ) czy też wymiana licznika jest jedynym rozwiązaniem?

Pozdrawiam :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tu masz licznik z komputerem za 20zł :) Przebieg 209tys km.

 

http://megane.com.pl/topic/61273-liczniki-z-komputerem-megane-scenic/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widziałem ogłoszenie, tylko po co mi kolejny licznik (mam już na podmiankę) i do tego bez wyświetlacza (na którym poza kilometrażem, po rozruchu pokazywane jest ciśnienie oleju - chyba,że taka informacja wyświetlana jest nad wskaźnikami temperatury i poziomu paliwa), a za to z mechanicznym wskaźnikiem kilometrów?

Mój licznik to taki.

Edytowane przez kroliq
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chciałeś niskich kosztów, to zaproponowałem chyba najtańsze z możliwych rozwiązań.

Licznik przebiegu całkowitego i dziennego jest analogowy, a z tego co pamiętam w takich licznikach poziom oleju jest pokazywane przez kilka sekund po uruchomieniu auta za pomocą wskazówki od temperatury płynu chłodzącego - posiadacze aut z takim rozwiązaniem mam nadzieję, że potwierdzą (jest to tez opisane w instrukcji).

Także nic nie tracisz poza cyfrowym wyświetlaczem całkowitego przebiegu i wskaźnika oleju, a zyskujesz komputer pokładowy, który pokazuje spalanie średnie/chwilowe/ dystans km, ile możesz przejechać km na paliwie w zbiorniku itp. Podłączenie to zazwyczaj jeden kabelek + przycisk do obsługi, który można zrobić za 1zł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciekawa opcja - tylko czy przypadkiem do takiego licznika podłączenie nie jest "na linkę" (w związku z mechanicznym wskaźnikiem przebiegu? tak było w starszych autach gdzie właśnie występowały liczniki z mechanicznym wskaźnikiem przebiegu).

Komputer nie wiem czy by się akurat u mnie sprawdził - instalacja lpg :mrgreen: Jak nie znajdę opcji żeby jakoś "po taniości" zmienić przebieg to będę musiał taką opcję rozważyć :)

W każdym razie dziękuję za zainteresowanie tematem :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w meganach/scenicach nigdy nie było liczników na linkę, liczniki w phI pasują zamiennie.

LPG nie przeszkadza w pokazywaniu spalanego paliwa - wskazania się mniej więcej zgadzają, przynajmniej przy sekwencji, nie wiem jak w przypadku II generacji, ale powinno być podobnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym podmienił szwankujący wskaźnik na ten z drugiego licznika i powinno być OK, bez korekty przebiegu i bez kosztów..

Z tego co pamiętam, jak rozbierałem licznik z mojego starszego sceniola, to wszystkie te wskaźniki są tylko na wcisk w folię ze ścieżkami.

A sposób rozbierania znajdziesz w tematach o zmianie podświetlenia, gdzie trzeba było dostać się pod tarcze, by wywalić bursztynową pleksi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gojgen to jest myśl - takie rozwiązanie by mnie najbardziej urządzało. Szczerze powiedziawszy myślałem, że liczniki są nierozbieralne (w moim przypadku jedyną przeszkodą jest w takim razie tylko pleksa, która dzieli mnie od wskazówek).

Uśmieję się, jeśli okaże się, że wystarczy "podnieść" wskazówkę w moim liczniku żeby nie haczyła (możliwe żeby jakoś opadła względem tarczy?).

Tematów jest mnóstwo i jeszcze nie trafiłem na właściwy - nie poddaję się jednak i szukam dalej <szukaj>

Dziś wieczorem sprawdzę jak się dobrać do wskazówek (poćwiczę na zapasowym liczniku) - mam nadzieję, że nie będzie z tym większego problemu i że nic nie uszkodzę :D .

Dzięki serdeczne za podpowiedź :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tu masz jeden z tematów niestety fotki diabli wzięli bo były poza forum uploadowane.

http://megane.com.pl/topic/2301-how-to-zmiana-podswietlenia-zegarow-mi/

Pierwsze są dopiero w poście #30, autor andzrej27

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gojgien szczerze chylę czoła.

Obudowa z (pleksą włącznie) trzyma się na 6 śrubkach (małe torxy). Po odkręceniu jest już dostęp do 3 "modułów" licznika - wystarczyło wyciągnąć moduł ze wskaźnikiem temperatury silnika (i drugim - poziomu paliwa), który jak wspomniałeś jest najzwyczajniej jedynie wciśnięty w płytkę, przełożyć do właściwego licznika i tyle :D

Czas wymontowania kokpitu, licznika i podmiana wraz z ponownym montażem zajęła ok. 15 minut spokojnej pracy (a wcześniej najmniej drugie tyle żeby dojść jak się dobrać do wnętrza licznika - w końcu co ślepemu po oczach).

Wstępnie sprawdziłem - wskaźniki temperatury i poziomu paliwa działają, może jeszcze dziś będę miał okazję sprawdzić czy wskaźnik temperatury poprawnie działa w odpowiednim zakresie (stary wskaźnik puszczony swobodnie z pionowego wychylenia, lekko przycina się w 3 miejscach - nie wiem czemu, w podmienionym takiego problemu nie zaobserwowałem).

Obeszło się bez korekty licznika i dzięki temu $$ zostały w kieszeni, także przy spotkaniu stawiam dobry trunek (jaki sobie już wybierzesz) <piwko> .

Raz jeszcze dziękuję za pomoc.

Pozdrawiam serdecznie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!