Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Dziwny problem z radiem


Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich na forum.

 

W mojej megance grandtour mam pewien drobny ale bardzo drażliwy problem.

Radio samochodowe łapie stacje chyba normalnie ( środowisko miejskie więc odbiera bo dobry sygnał), pojawia się problem z poziomem głośności podczas jazdy.

 

 

Odnoszę wrażenie że podczas przyśpieszania radio troszkę ciszej gra (zmiana głośności jest subtelna ale odczuwalna, tak jakby traciło odbiór stereo).

 

Jak już się auto rozpędzi to z powrotem głośność troszkę wzrasta ( wraca do poziomu sprzed przyśpieszania).

 

W poprzednim aucie miałem podobną sytuację jak wjeżdżałem do tunelu - też radio przez chwilkę ciszej grało z racji słabszego zasięgu pod murem.

 

 

Wymieniłem bata ale nic się nie zmieniło, nie wiem czego dalej szukać, macie może jakieś pomysły.

Myślałem że przy rozpędzaniu napięcie troszkę przysiada bo energie pobiera układ wtryskowy etc, albo może słaby alternator, ale sprawdziłem radio na cd i nie ma żadnej różnicy w głośności nawet jak pedał cisnę do końca.

 

Generalnie radio zachowuje się podobnie jak silnik - gdy na 4 biegu gwałtownie wciskam gaz to na chwilę silnik się zamula, bo musi wejść na obroty/ W tym samym czasie mam wrażenie że radio też się zamula, ale nie mam pojęcia dlaczego?

 

1) Macie jakieś pomysły, może jakiś filtr na zasilaniu radia/wzmacniacza antenowego jest uszkodzony i przenosi zakłócenia elektryczne z silnika na radio???

 

2) Może jednak sprawdzić instalację antenową ale kompletnie nie wiem którędy jest przeprowadzony kabel antenowy?

 

 

Pozdrawiam

 

Dodano: 06 kwi 2012 - 22:15

Czytam specyfikacje radia i widzę ze posiada systemy przełączenia do mono oraz wyciszenia wysokich tonów w sytuacji gdy pogarsza się sygnał odbierany przez antenę.

 

Właściwie gdyby na postoju były problemy z odbiorem to sprawa jasna - zakłócenia zasilania radia/wzmacniacza.

 

Panowie, może podpowiecie gdzie w megi ii kombi idzie kabel antenowy, podobno jest tam jakieś złącze po drodze?

 

Dodano: 07 kwi 2012 - 12:46

Kolejny postęp - wyjąłem radio, sprawdziłem kabel antenowy i kabel jest ok ( złącze antenowe w kombi jest w tylnym słupku - w bagażniku po stronie pasażera pod jasną zaślepką)

 

Stwierdziłem że kabel jest ok i przystąpiłem do zamontowania radia spowrotem, i tu się okazują dziwne rzeczy:

 

1) Radio się rozkodowało a przecież go nie odłączałem

 

2) Radio raz chce raz nie chce się włączyć

 

3) Coś lata w środku ( w radiu)

 

Rozebrałem obudowę, a w środku latało sobie 50 eurocentów po płytce pcb.

 

Wyjąłem monetę i radio się normalnie włącza, rozkodowałem na podstawie security code bo nie miałem oryginalnego kodu, nie miałem jednak czasu na przejażdżkę ale jest spora szansa na to że ówa* moneta powodowała problem - poprzedni właściciel lub jego dziecko wrzuciło ją przez otwór na płyty :-).

 

*) ta moneta czyli owa, skoro już chcesz tak napisać

 

Dodano: 08 kwi 2012 - 06:26

radyjko śmiga jest teraz ok, problem taki pozostał ze cd player wyświetla cderr, ale mam zmieniarkę 6cd i hula

 

Dodano: 23 kwi 2012 - 23:13

A jednak to było subiektyne odczucie, radio ma kiepski odbiór stacji, poziom jakości odbioru na postoju 7000, podczas jazdy potrafi skoczyć do 4800 i radio przechodzi w tryb mono, gra ciszej i gorzej - denerwuje mnie to jak cholera

 

macie jakieś pomysły??

 

jak podłączyłem wzmacniacz antenowy to dodatkowo jeszcze szumiało wrrr

Edytowane przez P_r_z_e_m_o
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!