Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

zakup Megane II 2.0 DCi GT vs RS / F1 R26


TMsk

Rekomendowane odpowiedzi

Witam jest to mój 1wszy post

Przeglądam właśnie forum i niestety większość info to opinie o 1.5, 1.9 itp. A co do 2DCi GT bądź 2.0 RS F1 b.mało

Nigdy nie miałem Reanult ale obecnie przymierzam się do zakupu Megane II RS/ F1 lub DCi.

Wiem ze benzyniaka do diesla nie powinno się porównywać ale rozchodzi się tutaj o modyfikacje diesla.

1.Co do benzyny chce się spytać czy warto szukać wersji 250konnej czy sobie odpuścić i upolować dobra 225?

2.Wersja 225KM -jak to jest z tymi oznaczeniami bo z ogłoszeń każdy pisze jak leci Turbo Sport RS F1 Team R26? a jak sie to m do rzeczywistości, jakie są różnice w wyposażeniu (jak już zauważyłem siedzenia) ale reszta typu zawias,silnik i inne graty? Czy po prsotu wersja po lifcie ma inne oznaczenia?

Wiadomym jest ze aby te konie nakarmić muszą trochę więcej zjeść i liczba będzie 2cyfrowa ale jakie jest rzeczywiste SPALANIE?

3.DIESEL DCi 150 vs 177KM zaznaczam że jeśli wybór padnie na diesla to od razu będzie modzony tak aby dostarczał podobnych wrażeń z jazdy co benzyna, a więc jak to wygląda w tych wersjach. Który silniczek lepiej podatny na modyfikacje i jak w ogóle wygląda sprawa z seryjnymi gratami typu: sprzęgło/2masa,skrzynia,turbo,intercooler? Zakładając że Renault daje fabrycznie gratisy to sądzę że paroletnia migane II powinna trzymać serie. Docelowo chciałbym uzyskać +/- 190-220KM /400-440Nm. O ile w wersji 177konnej wyżej wymienione parametry powinienem osiągnąć przy samym programie i większym intercoolerze o tyle nie wiem jak z wersja 150KM?

4. Sprawa techniczna-jak wygląda sytuacja w tych autach (filtr cząsteczek stałych, dwómasy, turbiny, wtryski cewki, rozrząd)? Jak wygląda awaryjność, ewentualne mankamenty danego typu ?

5. Czy Megane II maja jakieś tzw, bolączki wieku dziecięcego i czy raczej skłaniać się do zakupu wersji po liftingu o ile się nie mylę 2005 bądź 2006?

 

No i tym wywodem doszedłem do powodu porównania diesla z benzyna. Parametry benzyny w serii całkowicie mi wystarczają, natomiast diesel musi zostać poddany modyfikacjom, aby mógł dostarczać porównywalnych wrażeń z jazdy jak RS/ F1 A nie chciałbym np. za paręnaście tyś.km wymieniać sprzęgła/skrzyni bo nie sztuka jest wydusić z silnika co się da, a później wymieniać inne podzespoły bo nie wytrzymają momentu/mocy?

Pozdrawiam i będę wdzięczny za rozjaśnienie sprawy i kilka informacji

Ps.Niestety nie mogę wysyłać jeszcze prywatnych wiadomości, ale będzie mi miło jak wypowiedzą sie Lewy, Hejter,1bizkit,Shymek,Dyma,Valczek,Solina

Edytowane przez TMsk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

właśnie luknąłem jestem pełen podziwu że na samym sofcie auto wypluło 460 Nm. No i jak zauważyłem Zowa miał ten sam problem szukał benzyny a kupił diesla. Ale co do wersji 175KM jest ich bardzo mało :-). Natomiast benzyn RS F1 juz więcej.

 

ps.dlaczego chcąc wysłać prywatna wiadomość do innego użytkownika tego forum wyskakuje mi tako o to informacja "Nie posiadasz uprawnień dostępu do tej strony"

Edytowane przez TMsk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widze że bizkit już wrzucił "moją" tabelkę :-)

To jest podstawowa wiedza i jest sprawdzona :-)

A to co wypisują sprzedawcy w ogłoszeniach to często mega bajka na zasadzie im więcej wpisze tym lepiej - może kupujący się nie skuma.

Co do kupna auta w Polsce - podawaj konkretne ogłoszenia ze zdjęciami - z mojej strony pomogę na tyle na ile będę znał auto :D

 

Dezel czy benzyna? Sam sobie wyjaśniłeś żeby podrasować dezla do osiągów benzyny trzeba będzie go namodzić. A ceny benzyn są niższe niż dezli.

No i w phase1 (2004-2006) nie miałeś silnika dezla wiec ogranicza to zakup do młodszych modeli.

 

Mogę ci podpowiedzieć na co zwracać głównie uwagę:

Phase1 miało czarne wnetrze i na czarno lakierowane zegary, obudowę mieszka, prowadnice hamulca ręcznego, górną część gałki skrzyni. Zegary podświetlane na pomarańczowo

Phase2 miało to samo wszystko lakierowane w kolorze srebrnym. Podświetlanie na biało

 

Róznice miedzy obiema fazami to: zderzak i światła przód, światła tył, fotele. Reszta to to samo w sumie :-)

 

W phase2: R26 (F1 Team2) i R26 R miały 33% szpere.

 

 

Co do bolączek Megane II Sport:

 

- zwrotnice (zacierają się w nich łożyska)

- zawieszenie przód (w wielu któe spotkałem sprzedawczyki montują amory od zwykłej meganki a taki amor ma mniejszą średnicę i sobie lata w zwrotnicy)

- jak bierze olej to turbo już śmietnik albo silnik był intensywnie używany

- padające czujniki i przyciski w klamkach i tylniej klapie od systemu handsfree

- trzeszczące plastiki - niestety to spowodowane gównianymi polskimi drogami

- wkurzające działanie czujników ciśnienia w oponach (wiem że mam dobre ciśnienie w kołach to to gówno co jakiś czas mi krzyczy "sprawdź ciśnienie")

- bardzo trudny dostęp do żarówek swiateł przednich (przez nadkola) juz nie wspominając o wersjach z ori xenonem - trzeba je demontować razem ze zderzakiem

- w przypadku ori xenonów zdychają przetwornice (a nie łatwo je dostać no i swoje kosztują)

 

O niczym więcej nie słyszałem albo i nie pamiętam :-)

Zdecydowanie polecam benzynkę - można jeździć na PB95 a w dezlu musisz lać dobrą ropę bo wtryski są czułe na jakość paliwa

Przeprogramowanie kompa w silniku i w dezlu i w benzynie kosztuje tyle samo a efekt taki ze przepaść w osiągach rośnie na korzyść turbo benzynki :) ( dezla podciągniesz pod 200KM a turbo benzę spokojnie na 250 :-) )

Edytowane przez Shymek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szpery w megane nie sa liczone w %. Ot taka moja mala anegdotka.

 

Dodano: 13 kwi 2012 - 19:43

A idąc dalej, nie ma co porównywać wersji GT do RS. To są 2 rożne samochody mające tylko podobną nazwę. Jeżeli chcesz samochodu na codzien, trasy itp. To bierz zwykłą RS nie CUP czy tam R26 :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak czytam sobie po necie i wychodzi na to że te mocniejsze wersje Megane DCi 177KM nie wiele odbiega od RS benzyny, nie mówie tutaj o samym silniku ale reszcie wyposażenia. No i fakt faktem moment grubo ponad 400Nm jest dla mnie wynikiem bardzo dobrym zakładając że sprzęgło nei bedzie ślizgac i skrzynia nie poleci szybko.

Hajter obawiam się że do codziennej jazdy zwłaszcza w mieście lepiej wyjdzie mi diesel bo nim nawet jak pognieciesz troche pedał to spalanie skoczy ci ok1 litra, a w RS będzie to wyglądać już całkowicie inaczej i mniej ekonomicznie niestety.

poniżej widać że nie tylko ja mam dylemat <piwko>

http://www.youtube.com/watch?v=G4F1kKRGwYM

Edytowane przez TMsk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie porównój dci sport do RS.

ten pierwszy tylko szybko* jedzie a ten drugi zap*erdala jak na FWD.

 

* gdzie szybko oznacza tak sobie w porównaniu do nowoczesnych ropniaków z Deutschlandii...

Edytowane przez 1bizkit
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

yhm czyli mam rozumieć ze renault ropniak to nie to co niemiecki ropniak. Bo akurat niedawno troche jezdzilem pasażer/kierowca znajomego leonem tdi na virusie 190KM i całkiem całkiem to śmigało <piwko>

Edytowane przez TMsk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!