Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Witam! Od dłuższego czasu "ucieka" mi płyn chłodniczy. Przy termostacie czerwonym silikonem zrobiłem,i nic mi nie pływa w zbiorniku,więc uszczelka powinna być w porządku. Ale znalazłem miejsce gdzie mi wwylatuje.

dsc01755.jpg

Jest to umiejscowione z tyłu bloku pod kolektorem ssącym.

Tu następne zdjęcie:

dsc01756eye.jpg

Tu widać jak "pryskało" na przewody od rozrusznika.

Można to jakoś uszczelnić nie jadąc do mechanika? A jeśli już to ile by to kosztowało.

Acha! I mam pytanie:

Powstała taka CZARNA maź na osłonie katalizatora gdzie spadały krople płynu chłodniczego, ale nie jestem pewien czy ta maż powstała od czegoś innego.

I wiem że mi cieknie przy pompie,ale teraz nie mam pieniędzy,żeby wymienić pompę i pasek:

dsc01757nfn.jpg

 

 

Pozdrawiam

Edytowane przez Megan92
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak szerze to nie wygląda jakby leciało z tej zaślepki a dokładnie jest to zaślepka kanału wodnego to raczej olej skądś ci leci i lub jest przez coś rozrzucany przyczyny szukałbym troszkę wyżej (uszczelkę pod głowicą lub kanał kolektora ssącego).

Można próbować to uszczelnić ale na dłuższą metę raczej nie pomoże, wszytko dokładnie wyczyścić benzyną rafinowaną lub rozcieńczalnikiem nitro i przesmarować jakimś bardzo dobrym silikonem wysokotemperaturowym osobiście polecałbym czarny z firmy K2 do 350C

Edytowane przez Merkaba
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na ostatnim zdjęciu, wyrzuca olej z uszczelniacza wału, albo uszczelka miski olejowej prosi się o wymianę. Na drugim zdjęciu, podejrzewam wyciek z pokrywy zaworów. Sprawdź, czy w zagłębieniach kolektora (za wtryskiwaczami)nie stoi olej.

Co do ubytku płynu, sprawdź wszystkie łączenia węży oraz dokładnie obejrzyj chłodnicę, również na dole. Nawet delikatna wilgoć może sugerować, że chłodnica puszcza płyn. Sprawdź również odpowietrzniki. Z nich też potrafi się sączyć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy cieknie uszczelniacz wału, dowiesz się, jak zdejmiesz rozrząd. Wiąże się to z co najmniej wymianą paska. Sam uszczelniacz kosztuje ok. 30 zł.

Uszczelkę miski przeważnie robi się z tzw. "uszczelki w płynie" np. Loctite 5900. Kupa roboty przy tym jest, tak więc u mechanika trochę grosza zostawisz (ok. 300 zł lub więcej).

Uszczelkę pokrywy zaworów, kupisz za ok. 30-40 zł metalową ( i innej nie polecam), bez problemu wymienisz sam, posiadając zestaw kluczy i nawet małe zdolności majsterkowicza.

Przejedź palcem dookoła łączenia pokrywy zaworów i głowicy (pomijając miejsce pod pokrywą rozrządu). Jak będziesz miał olej na palcu, to zacznij od uszczelki pokrywy.

Edytowane przez Kreciq
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie obmacałem połączenie pokrywy z głowicą i jest sucho.

i zrobiłem zdjęcie bardziej pokazujące że olej raczej nie wypływa z uszczelki pod głowicy, bo byłoby widać połączenie śladu.

dsc01787.jpg

 

A może czujnik od ciśnienia oleju (czy tam od poziomu pod zaślepką) nie jest dokręcony i dlatego.

Edytowane przez Megan92
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wydaje mi się, że jest to czujnik spalania stukowego. Z tej perspektywy ciężko to określić co to za czujnik.

Raczej bym stawiał na uszczelkę miski olejowej, zwłaszcza że jest jeszcze bajzel przy rozrządzie.

 

I jeszcze jedno.

Nie kończy się czasem Tobie pasek akcesoriów ? Sądząc po 3 zdjęciu z 1 posta, wygląda jak by miał zaraz pęknąć (jakby rozcięcie).

Edytowane przez Kreciq
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pobawię się w czwartek w mechanika i sprawdzimy :-)

 

A co do układu chłodzenia obmacałem chłodnice od spodu i mokra..:/ Już wysłałem maila do sklepu z zapytaniem o cenę. A na allegro spojrzałem po 120zł+wysyłka.

 

Pasek:

Jak na razie jest ok.:-)

Edytowane przez Megan92
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wstrzymaj się jeszcze z zakupem nowej chłodnicy. Upewnij się najpierw, że nie cieknie z któregoś z węży idących do chłodnicy. Drobny wyciek (lub "pocenie się" chłodnicy), możesz usunąć stosując proszek do uszczelniania układów chłodzenia.

U mnie się "pociła" z boku i po dosypaniu proszku, zero wycieków. Nagrzewnica się przy tym nie zatkała i silnik utrzymuje optymalną temperaturę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Termostat nowy obudowa, silikonem uszczelniony, węże nowe mają rok, nie widzę żadnych mokrych śladów przy łączeniach węży. a pod chłodnicą są mokre ślady. Proszkiem próbowałem. Może na miesiąc poskutkowało, ale później się znowu zaczęło ubywać.

 

 

 

Chłodnica wymieniona, tylko znowu zaczęło mi ciec przy plastikowej obudowie termostatu. Dlatego dzisiaj zrobiłem zakup cała obudowa termostatu ze stali. I teraz mam pytanko, czy obudową termostatu a głowicą jest jakaś uszczelka czy jest to zaklejone na silikon?

Edytowane przez Megan92
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!