Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

stukot,utrata mocy


jackison8181

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich.

Zgóry przepraszam ,ale piszę post pierwszy raz.

Mam taki problem z Megane I 1.6 16 8V silnik o oznaczeniu KM.Rok produkcji 1996 przebieg 303000 km.

Mianowicie jechałem na obwodnicy około 110 km/h i nagle poczułem utrate mocy Natępnego dnia ogromy stukot w silniku i większa utrata mocy dotego cały się trzęie.

Obawiam się, że silnik się zatarł, ale czytałem,że to moze być coś innego np cewka.Bardzo proszę o pomoc Czy mam już szukać nowego silnika?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli to pasek przeskoczył to też kaplica.Jak to sprawdzić?Poza tym byłem dziś u mechanika i powiedział ze glowica stuka i coś nizej jakby panewka i na głowicy nie ma ciśnienia .Dziwne to ,tyle rzeczy naraz?! Dugi mechanik przez tel powiedział, ze to może być uszczelka pod głowicą. hmm ps Silnik znalazłem na allegro no ale kto mi da gwarancje, że będzie lepszy niż ten. Nie wiem co robić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wg nie na ten czas nie pchać się w drugi silnik.

 

Jeżeli uszczelka pod głowicą to: są wycieki oleju, lub płyn idzie do oleju lub na odwrót. Sprawdź zbiorniczek z płynem chłodzącym, czy nie przybyło płynu i jak on wygląda, to samo z olejem silnikowym :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poza tym byłem dziś u mechanika i powiedział ze glowica stuka i coś nizej jakby panewka i na głowicy nie ma ciśnienia

mi to wygląda na stukanie zaworów o tłok czyli rozrząd przeskoczył. Zdejmij osłonę rozrządu i sprawdź czy znaki się pokrywają na kołach (powinno być tak jak po założeniu nowego paska wszystkie punkty powinny się zgrywać odpowiednio)

Dugi mechanik przez tel powiedział, ze to może być uszczelka pod głowicą

uszczelka pod głowicą nie objawia się stukami tylko tak jak napisał kolega pcz_07, zgadzam się również z nim w tym ze na razie bym nie szukał drugiego silnika tylko sprawdził rozrząd, a przede wszystkim nie jeździć nim teraz.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No więc nie jest to uszczelka pod glowica.Dzis zdejmuje oslone rozrzadu zobacze czy znaki se zgadzaja.Jesli sie nie beda zgadzac to co dalej? jesli chodzi o cisnienie na tłokach to nie wiem jak to sprawdzić czy brak na jednym czy na wszytkich tłokach.

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.6 - pl-literki

P_r_z_e_m_o

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jesli sie nie beda zgadzac to co dalej?

ustawić je z powrotem na znaki tak jak powinno być i przekręcić wałem jeśli dalej będzie stukało to niestety mogą być zawory pogięte

jesli chodzi o cisnienie na tłokach to nie wiem jak to sprawdzić

to bym sprawdził po ustawieniu rozrządu (jeśli by już nie stukało), sprawdza się to takim przyrządem http://allegro.pl/tester-cisnienia-sprezania-benzyna-silnikow-benzyn-i2217035754.html .

Najlepiej jakby to wykonał mechanik nie "znachor mechaniki" :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oki zaraz się do tego zabiorę.Mam nadzieję , że to to.ps przepraszam za brak polskich znaków, ale czekam na nową klawiaturę do lapa bo mi klawiszy kilka nie działa i muszę urzywać klawiatury pogramowej.to dość męczące.

 

Dodano: 14 kwi 2012 - 15:08

Witam ponownie zdjąłem obudowe i widzę tylko jeden znak na kole od wałka rozrządu, a jak zaleźć marki od wału korbowego?Chyba trzeba zdjąć więcej rzeczy bo nic nie widać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam więc pasek rozrządu nie przeskoczył. Po zdjęciu pokrywy zaworów pękniety jest wałek na, którym mocowane i poruszaja się dźwigienki tzw. koniki zaworowe. Wałek rozrzadu jet cały. Czy ktoś wie co mogłoby być przyczyną.I czy coś takiego tzn wymiana się opłaca? Poza tym to dziwne czy ktoś miał podobny przypadek?

 

Dodano: 16 kwi 2012 - 18:15

Witam ponownie szukam tej części fachowo to sie nazywa 'oś dźwigni zaworowych'.Czytałem podobne posty i to się może zepsuć od starości.Mam nadzieję, że to tylko to.Nowa część w serwisie kosztuje 391,83 zł Troche sporo bo silnik na allegro od 600 do 800zł.Czy ktoś powie mi gdzie moge to dostać na jakimś szrocie?Dzwoniłem nawet do Warszawy i juz nie mają żadnej głowicy wszystkie wyszły.

Edytowane przez jackison8181
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wchodzisz np. na aukcję. Kupujesz całą głowicę, wyciągasz z niej to, co Tobie jest potrzebne, resztę sprzedajesz (np. wałek rozrządu sprzedasz na pewno). Tylko rozbierz ją i sprzedawaj części osobno. Możliwe, że wymiana koników nic nie będzie Cię kosztować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!