Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

1,6 75km mimo regulacji zaworów dalej klekocze


Rekomendowane odpowiedzi

Witam, silnik działa jak diesel, dźwięk klekotania wydobywa się wyraźnie z góry i z dołu auta.

Postanowiłem uregulować zawory, zawory moim zdaniem zostały wyregulowane poprawnie, auto złożone, działało cicho bez klekotu zaworów, lecz z klekotem od dołu auta, klekot równomierny, jeden z "mechaników" pokroju Pana Henia powiedział mi że może pukać na panewkach.

mimo że nie było słychać na biegu jałowym zaworów to podczas dodania gazu i gdy zchodził z obrotów było słychać lekkie zaklekotanie po czym się uspokoiło, po przejechaniu się na jazdę próbną i powrót do domu dalej słychać delikatne klekotanie zaworów na biegu jałowym, jest słabsze niż przed regulacją ale jest słyszalne.

zaznaczam że zaworki zostały na pewno dobrze dokręcone, 2 razy sprawdzane, luzy były ustawione dobrze.

Kolejną sprawą, gdy te zawory były cicho odgłos daje takie równomierne klekotanie, od góry słyszę je w okolicach rozrządu, a od dołu jakby strony miski olejowej.

czego można się spodziewać?

Silnik chodzi mimo tego hałasu bardzo równo, spala 8-9 litrów gazu, zapala dobrze, nie ma zewnętrznych wycieków, przez okres ponad 1tyś km elektroniczny wskaźnik oleju pokazał mi ubytek o jedną na 6 kresek.

 

Jeśli ktoś już coś takiego naprawiał lub mógłby wiedzieć gdzie ewentualnie czego szukać, będę wdzięczny za wszelkie podpowiedzi

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nic nie piszesz o tym, jakie LPG posiadasz. Jeżeli jest to sekwencja, to wtryski gazu też potrafią solidnie klepać. Klekotanie może również powodować rozpadająca się rolka alternatora. Najbardziej będzie to słyszalne przy schodzeniu z obrotów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

lpg posiadam 2 generacji. dziękuję za radę, ogółem chcę wymienić paski akcesoriów, wydaje mi się że jakieś łożysko tam huczy, chyba na rolce napinającej. ale to się sprawdzi. zastanawia mnie ten klekot od dołu dość głośno słyszalny..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolega w hondzie civic miał problem z panewkami ale jemu klepało na wolnych obrotach natomiast przy wzroście obrotów było cicho. U mnie też klekocze ale raczej przy wzroście obrotów, przy jeździe ze stałą prędkością i na wolnych obrotach klekotanie raczej nie występuje, także mam nadzieje, że u mnie panewki jeszcze są w miarę dobre.

Edytowane przez pawelb5913
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W mojej megi też coś klekotało, z tym że ciągle tak samo, bez względu na obroty. Ustawianie zaworów nic nie dało, ale po ponownym zdjęciu pokrywy trzeba było lepiej się przyjrzeć wałkowi rozrządu. W miejscu gdzie dotykał krzywek był mocno zjechany, co było powodem klekotania. Wymiana wałka pomogła. Teraz po ok pól roku znowu zaczyna mi coś klekotać na zimnym silniku podczas rozruchu oraz podczas dodawania gazu, ale to już chyba coś innego. Poza tym te silniki to już chyba tak mają.

Edytowane przez Krzysztof888
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

auto ogółem dobrze działa tak jak już pisałem, tylko jest głośne dość przez ten klekot, co ciekawe jadąc powiedzmy 80-90km/h nie słychać klekotu ale tak dość mocno "buczy", gdy przekroczę 120km/h jest ciszej i słychać szum wiatru.. co ciekawe maksymalnie ile wyciągnąłem tym autem bylo 160km/h, czy one więcej nie pojadą? przypomnę że jest to K7M 720 czyli 75km. Jadąc nim te 150-160km/h jest ciszej niż 80-90km/h

to buczenie wyraźniejsze jest w przedziale 2-3tyś obrotów, tłumiki są ok, przegląd zrobiony, dodatkowo wyciąłem katalizator, spowodowało to cichszą pracę.

edit: czy jeśli okazałoby się że to panewki, w ogóle jest jakiś sposób na sprawdzenie tego bez rozbierania silnika? to czy można je w tym aucie wymienić od strony miski olejowej? czy trzeba cały motor od góry rozbierać?

Edytowane przez blade91
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja swoim najszybciej jechałem 180 km/h, na gazie. Pełna butla, benzyny 1/2 baku, 3 osoby na pokładzie i walizki w bagażniku. Tak więc myślę, że przy biciu rekordu prędkości, było by trochę szybciej.

Co do panewek.

Panewki na wale od korbowodów, może dało by się tak wymienić (przy założeniu, że nie trzeba będzie szlifować wału). Ale panewek głównych na wale już nie. Do tego trzeba wyjąć wał. A żeby wyjąć wał, trzeba oddzielić silnik od skrzyni biegów. Od góry raczej nie ma potrzeby rozbiórki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!