Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Zerwany pasek rozrządu


Lukas.s

Rekomendowane odpowiedzi

Stało się. Zerwał mi się pasek rozrządu(miałem go w przyszłym miesiącu wymienić bo już 80tys zrobiłem na nim). Z racji tej ze stało mi się to 70 km od domu a miałem 100m do serwisu aso to też tam zaciagnalem auto. Pewnie zaraz ktoś napisze ze w aso się nie robi takich rzeczy ale nie miałem wyjścia. Niedawno się przeprowadziłem i nie mam jeszcze rozeznania w terenie a jedyny mechanik którego poznałem powiedział mi niedawno ze jeszcze pojezdze na tym pasku, szlak by go trafił. Jutro będę wiedział co dokładnie jest do zrobienia, póki co wiem ze dwa zawory wygielo i ze naprawa z robocizna powinna zmieścić się w 3,5tys . Zastanawiam się czy nie lepiej będzie wstawić silnik z jakiegoś anglika. Poradzicie coś? Nie wiem co mam robić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak mi się coś takiego stało (silnik benzynowy 1.6 16v) to wymieniłem sobie (pod domkiem) głowicę, ktorą kupiłem na złomie.

Jeśli silnik miałeś jeszcze w miarę OK to polecam to rozwiązanie - mniejsza ingerencja. Przy wymianie silnika zawsze jest możliwość, że się coś obije, urwie, złamie.

Po za tym nigdy nie wiesz na 100% stanu sprowadzonego silnika.

 

Opiszę jak coś takiego wygląda od strony UK. Na złom trafiają auta, których się już nie opłaca naprawiać. Mogą mieć uszkodzone nadwozie po wypadku, problemy z korozją nadwozia lub usterkę mechaniczną silnika. Handlarze przyjeżdzają na złom i biora wszystko jak leci (czasami nawet nie demontują mechanizmów, a po prostu kątówką odcinają słupki i podłogę i taki kawał pakują na ciężarówę.

 

I dokładnie nie wiadomo na co się trafi. Bo możesz mieć egzemplarz, który zrobił 300 tyś po autostradach, lub taki co wykręcił 50 tyś prowadzony przez mamuśkę odwożącą dzieci do szkoły na krótkich dystansach rzędu kilometra. Sam nie wiem co gorsze. A na wyspach sceniki i inne VANy - ulubione autko mamusiek, tatuskowie do pracy jeżdżą dwu-czteroosobywymi sportowymi).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

faktycznie 3,5tys PLN to ciut dużo. Mnie taka "przyjemność" kosztowała ok 2 tys. i miałem tylko 2 zawory proste :-) Swoją drogą 80 tys. na pasku w Dti to spore ryzyko zwłaszcza, że producent zaleca wymianę co max. 75tys. km. Bezpiecznym przebiegiem co jaki powinienneś wymieniać rozrząd to 70 tys., czyli przedobrzyłeś o jakieś 10 tys. :-) Co do napraw to bankowo masz do roboty głowicę (planowanie, wymiana zaworów itp.), do wymiany rozrząd (nalezy sprawdzić w jakim stanie są wszystkie rolki, a nie ograniczać sie tylko do wymiany paska i napinacza). Dopilnuj żeby ustawili Ci właściwie kąt wtrysku (nie będziesz miał problemów z odpalaniem zimnego silnika).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do głowicy to dzisiaj będę wiedział dokładnie póki co mam wykaz części:

-uszczelka pod głowicę(oryginał):140 zł(zamiennik ok.160 zł)

-uszczelniacz wałka rozrządu:70 zł(zamiennika nie polecam,istnieje możlliwość wczesniejszego wycieku)

-kpl uszczelek górnej części silnika(pompa próżniowa,kolektor ssący,pokrywa zaworów,termostat):225 zł-zamiennik(oryginał-455 zł)

-kpl rozrządu-480 zł(oryginał) -koło rozrządu zamiennik-170 zł(oryginał-390 zł)

-podkładki pod wtryskiwacze 4 szt:10 zł sztuka(40 zł kpl)-tylko oryginał

-uszczelki pod rurki olejowe turbosprężarki:35 zł sztuka-2 szt:70 zł(tylko oryginał)

-uszczelniacz wału korbowego od strony rozrządu(polecam oryginał:41 zł

-pasek klinowy ok.60 zł(zamiennik)

 

Głowica po remoncie: 4 zawory, dotarcie, planowanie 1000zł

Edytowane przez Lukas.s
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!