Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Problemy po myjni pulsujące kontrolki, słaby wyświetlacz


Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie

 

sprawa zaczęła się po Świętach gdy to pojechałem na myjnie karchera, wieczorem tego dnia wracałem do domu i już jakoś ciężko odpalił długo kręcił i w końcu załapał.

Do domu ledwo dojechałem, wyświetlacz radia ledwo świecił. Na drugi dzień już nie odpalił , wiec naładowałem aku prostownikiem, - odpalił od razu sprawdzam ładowanie jest ok. 14V po włączeniu świateł spada. pojechałem w kilak miejsc i znów klops , nie odpalił- odpaliłem z pychu i dowlekłem się pod dom, sprawdziłem akumulator miał 12V , myślę padł akumulator , rok produkcji 2004 wiec swoje przeżył. Założyłem akumulator z drugiego auta, odpalił wiec pomiar ładowania z alternatora , wyszło 15 V z hakiem i cały czas rosło doszło do 16,04V po włączeniu świateł spadło do 13,6V, po kilku rozruchach auto znów nie pali. akumulator słaby. Faluje też po odpaleniu, wyświetlacz ledwo świeci, kontrolki oraz światła, pulsują w rytm falowania.

 

Bylem u jednego elektrona ale wysłał mnie do aso na komputer, nie chcialo mu się chyba robić , zarobiony był.

 

Teraz kwestia czy to uciekająca gdzieś masa, czy może komputer gdzieś został zalany przy okazji wizyty na myjni. czy może alternator dostał woda lub oba aku są do dupy?

Alternator wymieniłem 3 tygodnie temu , poprzedni jeszcze od nowości , nagle zdechł. Wymieniłem na używany oryginalny valeo 70A, po zamontowaniu ładowanie było ok i nie było problemow z autem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziwna sprawa. Może to zbieg okoliczności.

Jak kilka lat temu ojciec był na myjni to po przyjeździe okazało się że zegarek uwalony, coś tam z przyciskami i ogólnie tragedia.

Co do mycia silnika to raczej odradzam chyba że idealnie zasłonimy to co możliwe, plus zastosujemy jakieś dobre środki oraz będziemy płukać tylko to co konieczne.

Przy dzisiejszych autach czyli nawet nastoletnich to elektroniki jest na maxa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OK, myślałem, że silnik.

Mały multimetr jest OK.

Ustaw go na zakres 10A - żeby nie przepalić. Następnie otwórz pokrywę silnika, zamknij auto (np pilotem), tylko upewnij się, że nie masz żadnego czujnika otwartej pokrywy, bo się może alarm uruchomić.

Zdejmij potem klemę masową z akumulatora po czym podłącz jeden kabelek multimetru do minusa akumulatora, drugi do klemy.

Upływ prądu nie powinien być większy niż 0.1A

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Upływ jest w porządku. Ja bym się skupił na alternatorze, a raczej na regulatorze napięcia: dziwne napięcia ładowania, falowanie silnika. Przydałby się pomiar napięcia na bieżąco podczas jazdy, powinien się trzymać w okolicy 14V.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Założyłem akumulator z drugiego auta, odpalił wiec pomiar ładowania z alternatora , wyszło 15 V z hakiem i cały czas rosło doszło do 16,04V po włączeniu świateł spadło do 13,6V, po kilku rozruchach auto znów nie pali. akumulator słaby.

Padnięty altek lub regulator napięcia. Ładowanie nie ma prawa przekroczyć 14,4V i na obrotach jałowych z włączonymi światłami spaść poniżej 13,8V.

Sprawdziłem i pobór jest 0,16 A więc chyba w normie?

Tak po prawdzie to jest za dużo, bo po uzbrojeniu alarmu (jeśli tak testowałeś) nie powinno przekroczyć 0,1A, szczególnie jak nie ma dodatków w postaci radia żrącego ponad miarę czy komputera lpg.

Na początek skup się jednak na alternatorze, bo z nim jest największy problem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 18 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!