Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Problemy po myjni pulsujące kontrolki, słaby wyświetlacz


Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie

 

sprawa zaczęła się po Świętach gdy to pojechałem na myjnie karchera, wieczorem tego dnia wracałem do domu i już jakoś ciężko odpalił długo kręcił i w końcu załapał.

Do domu ledwo dojechałem, wyświetlacz radia ledwo świecił. Na drugi dzień już nie odpalił , wiec naładowałem aku prostownikiem, - odpalił od razu sprawdzam ładowanie jest ok. 14V po włączeniu świateł spada. pojechałem w kilak miejsc i znów klops , nie odpalił- odpaliłem z pychu i dowlekłem się pod dom, sprawdziłem akumulator miał 12V , myślę padł akumulator , rok produkcji 2004 wiec swoje przeżył. Założyłem akumulator z drugiego auta, odpalił wiec pomiar ładowania z alternatora , wyszło 15 V z hakiem i cały czas rosło doszło do 16,04V po włączeniu świateł spadło do 13,6V, po kilku rozruchach auto znów nie pali. akumulator słaby. Faluje też po odpaleniu, wyświetlacz ledwo świeci, kontrolki oraz światła, pulsują w rytm falowania.

 

Bylem u jednego elektrona ale wysłał mnie do aso na komputer, nie chcialo mu się chyba robić , zarobiony był.

 

Teraz kwestia czy to uciekająca gdzieś masa, czy może komputer gdzieś został zalany przy okazji wizyty na myjni. czy może alternator dostał woda lub oba aku są do dupy?

Alternator wymieniłem 3 tygodnie temu , poprzedni jeszcze od nowości , nagle zdechł. Wymieniłem na używany oryginalny valeo 70A, po zamontowaniu ładowanie było ok i nie było problemow z autem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziwna sprawa. Może to zbieg okoliczności.

Jak kilka lat temu ojciec był na myjni to po przyjeździe okazało się że zegarek uwalony, coś tam z przyciskami i ogólnie tragedia.

Co do mycia silnika to raczej odradzam chyba że idealnie zasłonimy to co możliwe, plus zastosujemy jakieś dobre środki oraz będziemy płukać tylko to co konieczne.

Przy dzisiejszych autach czyli nawet nastoletnich to elektroniki jest na maxa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OK, myślałem, że silnik.

Mały multimetr jest OK.

Ustaw go na zakres 10A - żeby nie przepalić. Następnie otwórz pokrywę silnika, zamknij auto (np pilotem), tylko upewnij się, że nie masz żadnego czujnika otwartej pokrywy, bo się może alarm uruchomić.

Zdejmij potem klemę masową z akumulatora po czym podłącz jeden kabelek multimetru do minusa akumulatora, drugi do klemy.

Upływ prądu nie powinien być większy niż 0.1A

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Upływ jest w porządku. Ja bym się skupił na alternatorze, a raczej na regulatorze napięcia: dziwne napięcia ładowania, falowanie silnika. Przydałby się pomiar napięcia na bieżąco podczas jazdy, powinien się trzymać w okolicy 14V.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Założyłem akumulator z drugiego auta, odpalił wiec pomiar ładowania z alternatora , wyszło 15 V z hakiem i cały czas rosło doszło do 16,04V po włączeniu świateł spadło do 13,6V, po kilku rozruchach auto znów nie pali. akumulator słaby.

Padnięty altek lub regulator napięcia. Ładowanie nie ma prawa przekroczyć 14,4V i na obrotach jałowych z włączonymi światłami spaść poniżej 13,8V.

Sprawdziłem i pobór jest 0,16 A więc chyba w normie?

Tak po prawdzie to jest za dużo, bo po uzbrojeniu alarmu (jeśli tak testowałeś) nie powinno przekroczyć 0,1A, szczególnie jak nie ma dodatków w postaci radia żrącego ponad miarę czy komputera lpg.

Na początek skup się jednak na alternatorze, bo z nim jest największy problem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!