Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Problemy po myjni pulsujące kontrolki, słaby wyświetlacz


Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie

 

sprawa zaczęła się po Świętach gdy to pojechałem na myjnie karchera, wieczorem tego dnia wracałem do domu i już jakoś ciężko odpalił długo kręcił i w końcu załapał.

Do domu ledwo dojechałem, wyświetlacz radia ledwo świecił. Na drugi dzień już nie odpalił , wiec naładowałem aku prostownikiem, - odpalił od razu sprawdzam ładowanie jest ok. 14V po włączeniu świateł spada. pojechałem w kilak miejsc i znów klops , nie odpalił- odpaliłem z pychu i dowlekłem się pod dom, sprawdziłem akumulator miał 12V , myślę padł akumulator , rok produkcji 2004 wiec swoje przeżył. Założyłem akumulator z drugiego auta, odpalił wiec pomiar ładowania z alternatora , wyszło 15 V z hakiem i cały czas rosło doszło do 16,04V po włączeniu świateł spadło do 13,6V, po kilku rozruchach auto znów nie pali. akumulator słaby. Faluje też po odpaleniu, wyświetlacz ledwo świeci, kontrolki oraz światła, pulsują w rytm falowania.

 

Bylem u jednego elektrona ale wysłał mnie do aso na komputer, nie chcialo mu się chyba robić , zarobiony był.

 

Teraz kwestia czy to uciekająca gdzieś masa, czy może komputer gdzieś został zalany przy okazji wizyty na myjni. czy może alternator dostał woda lub oba aku są do dupy?

Alternator wymieniłem 3 tygodnie temu , poprzedni jeszcze od nowości , nagle zdechł. Wymieniłem na używany oryginalny valeo 70A, po zamontowaniu ładowanie było ok i nie było problemow z autem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziwna sprawa. Może to zbieg okoliczności.

Jak kilka lat temu ojciec był na myjni to po przyjeździe okazało się że zegarek uwalony, coś tam z przyciskami i ogólnie tragedia.

Co do mycia silnika to raczej odradzam chyba że idealnie zasłonimy to co możliwe, plus zastosujemy jakieś dobre środki oraz będziemy płukać tylko to co konieczne.

Przy dzisiejszych autach czyli nawet nastoletnich to elektroniki jest na maxa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OK, myślałem, że silnik.

Mały multimetr jest OK.

Ustaw go na zakres 10A - żeby nie przepalić. Następnie otwórz pokrywę silnika, zamknij auto (np pilotem), tylko upewnij się, że nie masz żadnego czujnika otwartej pokrywy, bo się może alarm uruchomić.

Zdejmij potem klemę masową z akumulatora po czym podłącz jeden kabelek multimetru do minusa akumulatora, drugi do klemy.

Upływ prądu nie powinien być większy niż 0.1A

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Upływ jest w porządku. Ja bym się skupił na alternatorze, a raczej na regulatorze napięcia: dziwne napięcia ładowania, falowanie silnika. Przydałby się pomiar napięcia na bieżąco podczas jazdy, powinien się trzymać w okolicy 14V.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Założyłem akumulator z drugiego auta, odpalił wiec pomiar ładowania z alternatora , wyszło 15 V z hakiem i cały czas rosło doszło do 16,04V po włączeniu świateł spadło do 13,6V, po kilku rozruchach auto znów nie pali. akumulator słaby.

Padnięty altek lub regulator napięcia. Ładowanie nie ma prawa przekroczyć 14,4V i na obrotach jałowych z włączonymi światłami spaść poniżej 13,8V.

Sprawdziłem i pobór jest 0,16 A więc chyba w normie?

Tak po prawdzie to jest za dużo, bo po uzbrojeniu alarmu (jeśli tak testowałeś) nie powinno przekroczyć 0,1A, szczególnie jak nie ma dodatków w postaci radia żrącego ponad miarę czy komputera lpg.

Na początek skup się jednak na alternatorze, bo z nim jest największy problem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!