Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Sporo juz wiem po przeczytaniu kilku tematów na forum, ale nie wiem jeszcze kilku rzeczy. Prawdopodobnie padł mi czujnik temperatury który daje odczyt na zegary, wskazówka raz spada na dół raz leci do połowy, wyczytałem że są dwa czujniki w obudowie termostatu, czy to znaczy że trzeba cały termostat wymieniać razem z czujnikami czy też da się wymienić sam czujnik i jak tego szukać w silniku 1.6e, dla obeznanych pewnie pytanie banalne ale nie mam zbyt wiele doświadczenia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No dobra... oki... niby już wszystko wiemy... ale... :D

Co może być przyczyną tego, że wiatrak chłodnicy nie włącza się bez włączonego zapłonu... tzn. w trakcie jazdy np. w korku jest ok i kręci gdy trzeba ale teraz po przyjeździe do domu z pracy (ok. 30 km) chwilę stoję do momentu zaskoczenia wiatraka i gaszę silnik, a wiatrak niestety również nie dostaje wówczas zasilania... muszę przekręcić kluczyk (włączyć zapłon) by schłodzić układ... czy tutaj też przyczyną może być termowlącznik, czy może coś innego???? Dodam jeszcze, że zbiornik wyrównawczy pękł mi delikatnie na górze i również muszę go wymienić i chyba profilaktycznie z korkiem...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

raczej nie... wiatrak powinien kręcić się po wyjęciu kluczyka ze stacyjki nawet wtedy gdy temperatura cieczy chłodzącej nie osiągnęła takiej temperatury jak np. podczas stania w korku i włączenia wiatraka... w sumie po każdej dłuższej trasie przy upałach po wyjęciu kluczyka ze stacyjki wiatrak powinien się włączyć na jakieś kilkadziesiąt sekund.

Edytowane przez Ssak1984
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hm... a to dziwne... bo w Renault 19 włącza się po wyłączeniu zapłonu... i w innych (wielu) autach jakimi jeździłem również... wiatrak ma osobne zasilanie niezależne od stacyjki... hm... a tak z ciekawości to po co byłoby wówczas ostrzeżenie o tym, że wiatrak może się włączyć przy wyłączonym silniku na naklejce na pasie przednim - wzmocnieniu???

Edytowane przez Ssak1984
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

było

o dzięki wielkie, jakoś nie mogłem znaleźć... tak podejrzewałem i nawet zaglądałem do skrzynki z przekaźnikami, ale niestety jak się okazuje, mam tam tylko jeden... w dodatku nie wiem który... i chyba muszę jeszcze poczytać

...

i doczytałem... Z tego co znalazłem brakuje mi przekaźnika "małej prędkości" oznaczonego w wykazie literą K (340/550 W (700)). Jeszcze raz dziękuję za pomoc.

Edytowane przez Ssak1984
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

witam. mam maly problem z moją megy. ostatnio wymieniłem termostat bo temp na liczniku nie wychodzila za 2 kreske. no ale to nic nie dało bo nawet jak jadę autostrada to nie dochodzi do połowy skali.. i tu moje pytanie.. czy te czujniki w termostacie są do wymiany? oby dwa? Bo właśnie nie wiem czy przez to że silnik jest niedogrzany więcej mi nie pali. ssanie sie nie wyłacza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli chodzi o dogrzanie silnika to niestety nie pomoże. Trzeba sprawdzić termostat może jest wadliwy i cały czas jest otwarty. Same czujniki to tylko informacja dla komputera.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!