Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Obroty Megan 1.6e


Rekomendowane odpowiedzi

Cześć wam mam pytanie ile powinien miec silnik obrotów na luzie "biegu jałowym" Silnik to Benzyniak 1.6e 8V.

 

Pytam bo to dziwne ma 500 obrotów jak sie rozgrzeję. Na zimnym to równie w zimie 1000 teraz blisko 1000 ale to normalne.

 

Problem jest taki że jak dojeżdzamy do świateł "przykład" i akurat nam się przełączą to na dwójce jak dam zaczyna silniczkowi brakowac obrocików, a jedynke znowu dać to szatpnie <piwko>.

 

Dwa klime jak załącze to jak ruszam , wydaje się jak by kilkanaście kucyków uciekło w siną dal. Wiem że klima zabiera sporo mocy ale nie wydaje mi się że AŻ tyle.

 

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.7 - logika

 

0cool

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli coś jest nie tak bo mam 500 <piwko> .

 

Przepustnica była czyszczona, nie wiem trzeba to jakoś komputerowo ustawić "przestawić" a jak tak to czy ktoś wie ile może takie coś wynieść w naszych zakichanych polskich zł ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć w poprzednim swoim temacie poruszyłem kwestie moich obrotów w Renault Megan 1.6e 8V 98r.

 

Jak samemu zwiększyć obroty??. Znaczy na biegu jałowym po rozgrzaniu silnika, jest 500 rpm czasem wydaje mi sie nawet, że w granicach 450. Silnik chodzi dobrze cichutko, ale na dojeżdzaniu do świateł jak spadną obrociki i wrzuci się mu 2 bieg wyraźnie się męczy.

 

Więc pytanko czy da się samemu" jak tak" to jak zwiększyć obroty??

 

Czyszczona była przepustnica.

Silniczek krokowy wymieniony

Świece, kable, filtry,itp też.

Skoro założyłeś już temat z Twoim problemem to po co go dzielisz?

Połączyłem, następnym razem poleci do kosza

Edytowane przez P_r_z_e_m_o
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Cześć wam mam problem, i chciał bym się was poradzić co z tym fantem zrobić. Kupiłem dziś silniczek krokowy nie oryginalny taki za 50 zł.Niby wszystko pięknie ładnie ale gdy go założyłem, odkręcenie zaledwie dwóch śrubek , oraz przypięcie kabelka pojawił się problem. Po odpaleniu obroty doszły do 1000 na luzie , zawsze było to 750. Ale dobra, potem dodałem leciutko gazu a tu Ci bracie podleciały do 4 tyś i nie spadają. Musiałem wyłączyć samochód, potem to samo kilka razy. Wiecie od czego to może być zależne???. Dodam że trzonki silniczka różnią się od siebie. Ale nie wiedziałem że to tak wygląda. Dodaje zdjęcia.

To stary silniczek

post-43238-0-39714800-1367256590_thumb.jpg post-43238-0-03090600-1367256580_thumb.jpg

 

A to ten nowy:

post-43238-0-37286400-1367256633_thumb.jpgpost-43238-0-63416000-1367256605_thumb.jpg

 

Dodam tylko, że ten nowy silniczek jest dobrze kupiony, znaczy się Renault Megan I 1.6 tak więc nie wiem czemu się AŻ tak różnią.

Edytowane przez Prezes
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dodam tylko, że ten nowy silniczek jest dobrze kupiony,

Przeczysz samo sobie ^^

Dodam że trzonki silniczka różnią się od siebie.

To co się dziwisz, że nie działa <piwko> Musi być taki sam ^^

A może wystarczyło stary dokładnie przeczyścić ^^ Byłoby po problemie :mrgreen:

Jak to się robi, już na forum opisano ^^

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kupiłeś silniczek krokowy do Megane 1, ale po lifcie, do silnika 1.6 16v.

Możesz spróbować go zaadoptować, poprzez odpięcie klemy minus na kilka minut, ale wątpię czy to pomoże.

W przepustnicy jest kanał powietrzny, który jest przytykany przez trzpień silniczka. Jeżeli trzpień ma inny rozmiar niż kanał, nie jest w stanie go zatkać i będą występowały objawy lewego powietrza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aha no widzicie to w tym problem. Bo na pudełku jest Renault Megan 1.6 i sprzedawca twierdził że to do tego samochodu jest. Silnik był czyszczony już ale dalej obroty falowały. Ok dzięki za odpowiedz. wezmę się przejadę do tego gościa niech wymieni to na dobry model.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć wam jeszcze raz juz nie mam siły do tej Meganki. Dziś założyłem nowy silniczek krokowy i dalej obroty wariują na luzie. Wymieniałem już filtr powietrza, Silniczek krokowy, czyszczona była przepustnica, świece nie mają więcej niż 2 tyś przebiegu, masa jest, wężyk od podciśnienia jest cały, "Znaczy był wymieniany bo kiedyś się rozsypał". Ma ktoś jeszcze jakieś pomysły??? Silnik dla przypomnienia 1.6e 8V benzynka rocznik 98r

Po co zakładasz wciąż nowe tematy :unsure:

Nie lepiej pisać w jednym i mieć wszystko w jednym miejscu co dotyczy Twojego problemu :bash:

 

Sorry, nie pomyslałem o tym, ale wracając do tematu ma ktoś jakiś pomysł. Bo się jeździć tak na dłuższą metę raczej nie da.

Edytowane przez Skorpioniks
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możesz spróbować go zaadoptować, poprzez odpięcie klemy minus na kilka minut, ale wątpię czy to pomoże

Zrób to, odpal i poczekaj, aż się zagrzeje, aż włączy się wiatrak, gdzieś było tak napisane. Ja też walczyłem z obrotami, najlepiej jedź na kompa, mi pokazało co jest źle, a zanim wymieniłem cewkę i silniczek, to i świece, i kable, i czyszczenia wszelakich mas i czujników, itp. A ciekawostka taka, że ja też kupiłem inny silniczek, krótszy ale o takim samym kształcie trzpienia, ale działa, na Pb, mam problem z plg, ale to inna bajka. pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

Problem falujących obrotów rozwiązany. Wymieniłem przewody zapłonowe na nowe od firmy NGK......

 

Dodano: 04 lis 2013 - 22:46

Ok ponawiam temat. Falowanie obrotów znowu mnie męczy, wymieniłem kable, cewki, silniczek, czyszczona przepustnica,filtr powietrza, świece, ustawiane zawory, w sumie cały układ zapłonowy zrobiony. I teraz moje malusieńkie pytanie czy stary akumulator może dawać takie objawy?? bo szczerze pomysłu już nie mam, a zauważyłem, że gdy włączam światła np przygasają troszkę kontrolki na desce

 

Z tego co patrzyłem akumulator jest pojemności 50 moc rozruchowa to 470 przynajmniej z tego co wyczytałem, kupiłem autko prawie 4 lata temu więc nie wiem ile temu był on wymieniany "czy w ogóle był"

Edytowane przez Skorpioniks
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A sprawdzałeś ładowanie alternatora? U mnie przed tym jak alternator powiedział "nie jadę wysiadam" miałem takie falowanie, po regeneracji (szczotki i tulejki) silnik trzyma równe obroty, nie wiem jaki to ma związek ale przestały wariować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oj nie sprawdzałem ,od razu się zabrałem za szukanie akumulatora. Ale w sumie nie pokazuję mi się ,żeby było złe ładowanie, znaczy nie pokazuję się ta ikonka na desce. A dwa jak go sprawdzić ? Znaczy można sprawdzić jak piszą na internecie zwykłym miernikiem elektrycznym?. Podczas ładowania powinien akumulator wynosić 14.5V do 14 tak?

Edytowane przez Skorpioniks
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi też falowały obroty. U mnie rozwiązaniem było przeczyszczenie wlotu do map sensora oraz wymiana przewodu do niego. Może już masz sparciały przewód i pękł. Są inne odczyty i dlatego Ci faluje. Akumulator ma za zadanie odpalić i dawać prąd urządzeniom w czasie postoju. Kiedy odpalisz jego funkcję bierze alternator. Ja bym się nie doczepiał alternatora jeśli jego napięcie sięga 14,4 [V]. Wymieniłeś elementy, które zmieniłeś na nowe, ale nie widzę w nich właśnie czujnika podciśnienia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!