Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Witam ! Mam problem z nawiewem. Posiadam Renault Megane Scenic z 1998 roku 1.9 tdi z klimatyzacją manualną. Problem polega na tym, że włączjąc nawiew na szyby wszystko działą ok (wszystkie biegi). Przełączają na nogi albo na środek niestety dmucha, ale słabo. Zmieniając biegi dalej jest taka sama moc. Włączenie klimatyzacji nic nie zmienia.

Szukałem trochę, ale nie znalazłem tematu pasującego to mojego problemu. Czy może być to wina zapchanego filtra kabinowego ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Linka jest ok <piwko>. Nawiew zmienia swoją moc, ale niestety za słabo. Wsześniej działało to mocniej. Po przekręceniu nawiewu na środek i włączeniu go na 6 starsznie głośno dmucha coś, gdzieś pod schowkiem (nad nogami pasażera). Na dniach sprawdzę filtr pyłkowy. Dodatkowo wiem, że klima nie włącza się bo nie załącza się sprężarka. Coś się stało zaraz po wymianie rozrządu. Chyba koleś, który wymieniał go coś zepsuł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no właśnie pamiętam,że tak huczało głośno ale też i dmuchało mocniej...

 

Dodano: 06 maj 2012 - 00:24

mam teraz dość inne pytanie:

Jeśli chodzi o samą klimatyzację to jestem słaby w tym temacie.. Jak sprawdzić sprężarkę czy działa ? włączając AC niestety nie słychać żeby się włączała, ani nie czuć spadku obortów, nie słychać zmiany pracy silnika. A druga rzecz czy w Renault Megane Scenic 98r. 1.9 tdi wentylator chłodnicy powinien kręcić się ciągle ? Bo miałem spalony bezpiecznik wentylatora, wymieniłem a tutaj dalej się nie kręci.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli chodzi o sprężarkę to jak pracuje silnik włącz klimę i powinno załączyć sprzęgło na sprężarce. Rownocześnie powinien włączyć się wentylator chłodnicy. Oczywiście wentylator w kabinie minimun na 1. Jeżeli ciśnienie w układzie klimatyzacji będzie za niskie to sprężarka się nie załączy. Oczywiście sprawdź ten bezpiecznik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli ciśnienie w układzie klimatyzacji będzie za niskie to sprężarka się nie załączy.

 

Nie załącza się czyli musi być cisnienie za niskie. Ok podjadę z tym do mistrzów od klimatyzacji żeby zerknęli <piwko>

 

 

 

Kiedy wymieniałeś filtr p.pyłkowy ?

 

filtr w sumie w tamte wakację był wymieniany. Sprawdzałem też, czy po wyjęciu fitra działa mocniej, ale niestety tak samo. Zmienia się moc dmuchawy, ale strasznie słabo dmucha na środek. W komorę, gdzie jest filtr to mocno dmucha, ale dalej już słabo.

Edytowane przez dzwonek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

cytowanie

 

 

hm.. w kabinie sprawdzone i był spalony od wentylatora. Wymieniłem, ale dalej nie działa. Pod maską (po prawej stronie jak się patrzy na silnik) sprawdzone i są ok. Ale te w podszybiu ? szczerze mówiąc nie wiem nawet gdzie są ;P

 

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.13 - cytowanie

P_r_z_e_m_o

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zerknij tu http://renault.auto.com.pl/forum/viewtopic.php?t=114114 jest dobrze pokazane gdzie szukać

 

Kolego pasek upominam kolejny raz, jak nie wiesz nie wprowadzaj w błąd, To co podałeś dotyczy Scenic-a II a my tu dyskutujemy o Scenicu I.

Czasami milczenie jest złotem

Edytowane przez P_r_z_e_m_o
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymieniłem, ale dalej nie działa.

Co to znaczy <piwko> Nie działa jak włączasz klime czy nie działa jak temperatura za wysoka :) Bezpieczniki są jak patrzysz od przodu pod plastikiem od wycieraczki. Wystarczy odkręcić śruby i zdjąć plastik. Bezpieczniki są w czarnej puszce. Sprawdź czy są całe. Nie pamietam dokładnie ale pod maską powinien być bezpiecznik wentylatora oraz stycznik od niego. Zobacz może to tylko wina stycznika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

P_r_z_e_m_o myślisz, że po schematach kolega da rade <piwko> bez obrazy ale wątpię. U mnie raz nie działała połowa elektryki i okazało się, że padł bezpiecznik na podszybiu. Niestety wtedy na forum nikt nawet nie wspomniał, że tam są :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W tych schematach jest między innymi opis każdego bezpiecznika i przekaźnika, co może być bardzo pomocne w rozwiązaniu problemu. Wystarczy poczytać jak również wykorzystać opcję <piwko>. Poczytać i przeanalizować to co się przeczytało, wyciągnąć odpowiednie wnioski.

Sorry ale trudno podać gotowca nie widząc auta, a autor wątku nie bardzo łapie o co chodzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!