Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Czy to tak ma działać?


dzierzbix

Rekomendowane odpowiedzi

Witam forumowiczów,

kupiłem niedawno Renault Megane I ph I Coach 1.9 dTi z 1998 roku o przebiegu 15600km (w co nie wierzę), samochód sprowadzony z Włoch. Wyposażenie: El Szyby (przód + tył-uchylane), El. lusterka, 1x AirBag kierowcy, immobilizer, Centralny zamek, Zamknięcie samochodu od środka za pomocą fabrycznego przełącznika, Klimatyzacja, Podgrzewanie szyby tylniej, klakson w przełączniku kierunków. Jest to mój pierwszy samochód, mam parę pytań w związku z tym pojazdem:

- Czy na wyłączonej stacyjce bądź w pozycji I powinna działać el. szyba kierowcy? Tzn podnosić się i opuszczać? Pasażera oraz te tylnie uchylane działają tylko na zapłonie.

- Podświetlenie schowka działa tylko na światłach pozycyjnych oraz mijania

- Czy lusterka są podgrzewane elektrycznie?

- Jaki to jest typ silnika, nie jestem pewien czy to F8Q czy F9Q ( w dokumentach pisze, że moc silnika to 72kW czyli wnioskuje że 98KM).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy na wyłączonej stacyjce bądź w pozycji I powinna działać el. szyba kierowcy?

tak jak przekręcisz na zapłon i z powrotem cofniesz i wyjmiesz kluczyk to szyba kierowcy też będzie działać przez chwilę

Podświetlenie schowka działa tylko na światłach pozycyjnych oraz mijania

jest ok, ja mam tak samo

Czy lusterka są podgrzewane elektrycznie?

odpal auto wciśnij przycisk od ogrzewania tylnej szyby i dotknij szkieł lusterek jak się zrobią ciepłe to są podgrzewane jak nie to sprawdź bezpieczniki masz je obok kolana lewego kierowcy.Na koniec :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Renault Megane I ph I Coach 1.9 dTi z 1998 roku o przebiegu 15600km (w co nie wierzę),

widziałem już trochę egzemplarzy z Włoch z niskimi przebiegami, więc albo Włosi mało jeżdżą, albo auta włoskie są nagminnie 'kręcone'

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuje za odpowiedzi. Czyli jest wszystko w porządku, tak ma być? Bałem się z początku że tu nieźle coś jest namieszane. Używam szukajki oraz korzystam również z innego forum. Co do odpowiedzi kolegi wyżej, sam nie wiem, nie wierzę w ten przebieg, muszę wymienić szybko rozrząd, jest napisane na obudowie tej plastikowej silnika CINGHA 81 000 co oznacza z włoskiego na to że PAS był wymieniany. Tylko koknretnie rozrząd czy pas który napędza alternator, klime, wspomaganie? Prawdopodobnie dużo osób mnie skrytykuje ale już zgłupiałem jaki olej mam wlać.. Wiem, że napewno nie MINERALNY bo to nie polonez. Zastanawiam się nad pół syntetykiem od Mobil 1 10w40 ten do diesela lub Orlen Platinum STI. Z tego, co się już dowiedziałem, wchodzi 5-5,5 Litra oleju. Czy są jakieś sugestie na ten temat? Bo już nerwica mnie bierze, gdy czytam o tych olejach, wynika na to że żadnego nie lać bo ten nie dobry, ten gorszy.. Zgłupieć idzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja leję mobil 1 10W40 co roku lub co 12-14tys. Z tego co rozmawiałem z różnymi osobami to pomiędzy tym a tym co ma w nazwie "diesel" różni się tylko tą naklejką na opakowaniu. Jedno co jest pewne to by wymieniać go regularnie.

Jeśli się mylę to mnie koledzy poprawcie.

Edytowane przez utusiek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak przekręcisz na zapłon i z powrotem cofniesz i wyjmiesz kluczyk to szyba kierowcy też będzie działać przez chwilę

Nie przez chwilę, bo to żaden wyznacznik...

Do momentu otwarcia drzwi kierowcy

Co do oleju to do mojego starszego sceniola z silnikiem 1,9 dT wlewam już kilka lat LOTOS 10W40 (półsyntetyk)

Edytowane przez gojgien
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie przez chwilę, bo to żaden wyznacznik...

Do momentu otwarcia drzwi kierowcy

 

A czy też macie tak że lewa działa (czasami) tak że szybko się przełącznik dotknie, a szyba sama zjeźdza automatycznie bądź się zamyka, a nie trzeba trzymać przełącznika tak, aby zamknąć bądź otworzyć? Zauważyłem że prawą szybę by otworzyć trzeba było cały czas trzymać przełącznik, a na lewej to raz działa raz nie. Dziwne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak też tak mamy, różnica jest w sterowaniu i rodzaju przełącznika.

Po dłuższej zabawie lewym przełącznikiem nauczysz się nim posługiwać i szyba będzie się, według życzenia, albo zamykać i otwierać do końca albo tyle ile potrzebujesz.

Ja wiem że auto to nie samolot ale warto, bo to nie wstyd instrukcję przeczytać. Na razie pytasz o to, co producent każdemu użytkownikowi z autem sprzedaje. Jeśli nie masz, pobierz z neta. Są zeskanowane, nawet po Polsku.

Edytowane przez gojgien
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po dłuższej zabawie lewym przełącznikiem nauczysz się nim posługiwać

 

Dokładnie, też miałem z tym na początku problemy. Jak naciśniesz/"pociągniesz" przełącznik tak że palec na nim zostaje ("długi impuls") to podniesiesz/opuścisz na "daną odległość". Jak naciśniesz/pociągniesz, ale tak żeby palec z przełącznika się zsunął od razu ("krótki impuls") to szyba pójdzie z automatu do końca.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, tak to mam wrażenie działa, jednak tylko lewa szyba, prawa czy przełącznikiem od kierowcy czy pasażera nie działa na tak zwane' 'kliknięcie' żeby automatycznie sobie zjechała czy do góry się zamkneła.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!