Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Amortyzatory ze sprężynami tył?


malpolud

Rekomendowane odpowiedzi

  • 3 lata później...

Witam. Ja do swojej Megi założyłem delikatnie muśnięte amortyzatory z peugeota 407sw. Megi wykorzystuje na dojazdy do pracy i dużo w nią lądowałem. Fabryczne zawieszenie nie dawało rady. Kupiłem używane amorki z 407sw. Prawie pasują, jednak że trzeba było rozwiercić w amorkach otwory na śruby na 14mm bo Megane ma takie oraz wyciąć dwa dolne zwoje sprężyny. Efekt jest idealny. Dodam że ja dodatkowo przeciąłem stworzeń łączący wałki skrętne żeby wyłączyć je z pracy, dzięki czemu tył auta zaczął pracować tak jak powinien. W razie pytań śmiało pytać.

post-95527-0-76988300-1476906474_thumb.jpg

post-95527-0-63664500-1476906525_thumb.jpg

post-95527-0-99345800-1476906585_thumb.jpg

post-95527-0-15383900-1476906634_thumb.jpg

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego nie wiem ile czasu tak jeździsz ale uważał bym na te amortyzatory.

Jeżeli wyciąłeś dwa zwoje sprężyny to pozycja robocza tłoczyska poleciała ostro w dół.

Efekt może być taki że przy pełnym załadunku na tył górny zawór amortyzatora spotka się z dolnym i będzie po amortyzatorach.

 

Usuwając oryginalne amortyzatory pozbyłeś się też bałwanka, który jest odbojem więc w awaryjnych sytuacjach koła walą nadkola gdyż nic ich nie zatrzyma.

W Peugeot 407SW odbojnik jest w zawieszeniu więc amortyzator go nie potrzebuje.

Radzę uważać z takimi przeróbkami bo w ekstremalnej sytuacji na drodze można zrobić sobie kuku <czerwona>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po usunięciu dwóch zwojów sprężyny zmniejszyła się tylko jej twardość, a nie długość. Amortyzator przy zakładaniu nadal był całkiem rozciagniety. Poza tym nie wiem ile musiałbym w auto załadować żeby tył siadl mi tak jak się składał na fabrycznych walkach. Teraz jest dużo sztywniejszy tył , a auto na zakrętach jest o wiele stabilniejsze. Przerobke wykonałem z ojcem który ma juz kilkadziesiąt lat do doświadczenia.

 

Dodano: 20 paź 2016 - 08:32

Amortyzator pracuje wyzej niz orginalnie w 407sw. Poza tym meganka jest lzejsza i sa one mniej obciazone niz w peugeocie. Ja jezdze juz tak jakis czas. Laduje na tyl auta ok 200-250kg, dojazdu do pracy mam 400km, i jest o niebo lepiej niż na walkach. Nikogo nie namawiam, ale wiem sam po sobie ze orginalne zawieszenie na walkach nie lubi duzych obciazen i wiele osob ma z nim problemy.

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.6 -Prezes

 

Dodano: 20 paź 2016 - 10:59

No i tak nawiasem mówiąc od kiedy amortyzator uszkadza się jak go się całkiem złoży?

Edytowane przez Prezes
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprężyna tego rodzaju ma charakterystykę liniową więc jej skrócenie nie spowodowało zmiany twardości tylko jej skok. O siłach tłumienia decyduje amortyzator.

Pozycja robocza tłoczyska w amortyzatorze będzie w innym miejscu niż normalnie byłaby w Peugeot 407SW.

Ponadto ten amortyzator posiada bardzo mały skok (12cm) więc wyobraź sobie co dzieje się w jego wnętrzu.

Jak ręką wciśniesz tłoczysko do końca to nic się nie stanie ale jak walnie w to 500 kg (siła nacisku na oś) to jak myślisz co się stanie?

Nie piszę Ci po złości, tylko informacyjnie. Od kilku lat projektuję amortyzatory więc coś tam wiem ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

Gremlin777 mam pytanko. Napisałeś, że sprężyny z amorkami montowałeś od 407sw - czyli kombi. I moje pytanie - muszą być od kombi czy podejdą też od sedana? Na sklepie internetowym sprawdziłem, że amorki są takie same, ale sprężyny różne - na logikę sprężyny od sedana powinny być słabsze? ;) więc może nie trzeba będzie ich ucinać. Wiem, że trochę kotleta odgrzewam - po pół roku, ale może ktoś przez ten czas też u siebie zrobił taką przeróbkę? Będę wdzięczny za odzew :D bo mam parę pytań ;)

Lionel2000do Ciebie też mam pytanie - jakby nie przecinać tego sworznia łączącego drążki skrętne to by było chyba lepiej... dlaczego tak myślę - ponieważ dwa z czterech drążków robi za stablizator tylnej belki :P Chociaż ona sama w sobie jest trochę swoim stabilizatorem. Zastanawiam się nad tą przeróbką, bo mam gaz założony i dupa po zatankowaniu obu paliw i jakiegoś pasażera z tyłu mocno siada, na to już nie są zaprojektowane drążki ;) A taka przeróbka wydaje się konkretna i zawsze można wrócić do stanu poprzedniego, bo nic się nie przerabia ;)

Edytowane przez maciejo14
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja akurat nie polecam takiej przeróbki ze względów bezpieczeństwa, które opisałem wyżej.

Trzeba też wziąć pod uwagę koszt takiej modyfikacji. Jeżeli zrobisz to na używanych amortyzatorach/sprężynach od Peugeota to nigdy nie wiesz co się będzie działo.

Ponadto używanych amortyzatorów nie wolno montować ze względu na różnice w siłach tłumienia oraz potencjalnych wyciekach.

Jeżeli natomiast zainwestujesz w nowe amortyzatory i sprężyny to koszt całej operacji wyniesie około 500 zł i na wejściu tracisz gwarancję

na amortyzatory ze względu na rozwiercenie dolnego mocowania.

To już chyba lepiej dołożyć stówkę lub dwie i cieszyć się belką po pełnej regeneracji LINK Możesz też poszukać ofert w twojej okolicy i poprosić aby podczas regeneracji uwzględnili Twoje dodatkowe obciążenie (LPG).

Samochód będzie stał równo i co najważniejsze będzie w oryginale.

Edytowane przez Lionel2000
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a ja mam pytanie odnośnie tego który drążek to tak na prawdę stabilizator? ten z tuleją czy ten drugi? chodzi mi po głowie założenie z tylu gwintowanych amorków i nie wiem czy mogę wyrzucić jeden drążek tak jak było pokazane na początku tematu. samochód służy do sportu więc ma być twardo i żeby była opcja regulacji dlatego mowa o gwincie. dodam że mój samochód to coupe :P

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.7

Ludzie :!:

Czytajcie przed wysłaniem to co palce "nastukały" na klawiszach :!:

Poprawcie, wstawcie odpowiednie znaki przestankowe. Zacznijcie nowe zdanie wielką literą :!:

Nikt was nie goni :!: Nie ogłaszaliśmy konkursu wklepywania literek na czas :!: ;)

Trochę szacunku dla czytających. -Prezes

Edytowane przez Prezes
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

miki200692 według sam naprawiam drążek stabilizatora to ten drugi, nie w tulei tylko w wahaczu ;) a żeby było prościej dodaję zdjęcie :

thumb_hosting_zdjec_1492695643__belka.jpg

 

Mam nadzieję, że teraz już wiesz :D

Lionel2000 wiadomo przyznaję Ci rację ;) Zastanawiałem się nad tym rozwiązaniem ze względu na koszt używek - fakt, nie wiadomo w jakim są stanie i ile wytrzymają ... ;) - ale za 80-100 złotych można takie dostać, a koszt regeneracji belki to 700+. A gdzie w przypadku mojego 17-sto letniego samochodu jest to jedna trzecia jego ceny... I jeszcze zobaczyłem stan swoich drążków w gniazdach to raczej nie uda się nikomu tego wybić :)... tragicznie tam zarosło rdzą. I dodatkowy plus tego rozwiązania ze sprężynami to sztywniejsze zawieszenie co by było dla mnie dużym plusem - lepsze prowadzenie i mniej siada przy obciążeniu. Muszę przemyśleć, bo nie wiem ile pojeździ ten samochód jeszcze (już ma 323 tyś przebiegu na silniku z fabryki :D bez remontu - 1.4 16v benzyna ;) oleju w ogóle nie bierze o dziwo) więc nie chce w niego za dużo inwestować, a w wypadku niewypału takiej przeróbki zawsze mogę wrócić do stanu fabrycznego i wszystko kosztem samych amortyzatorów ze szrotu... może zaryzykuje i zdam relację ;)

 

Pozdro dla wszystkich! ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co widać na zdjęciu zawieszenia Megane Cup to chyba tak wychodzi że to te drążki między samymi wahaczami to stabilizator faktycznie. Myślicie że tu w tulei idzie to jakoś skręcić bez drążka? Ogólnie to teraz firma http://mpbs.pl/ wykonuje dla mnie te tuleje belki z poliuretanu więc przydałoby się żeby ten gwint tam założyć dla lepszego prowadzenia.

post-77712-0-70077600-1492700718_thumb.jpg

post-77712-0-45525600-1492700729_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 21 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!