Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Amortyzatory ze sprężynami tył?


malpolud

Rekomendowane odpowiedzi

Nie znalazłem żadnego opisu wykonania tego typu przeróbki w Polsce. Spotkał się ktoś z tym już?

 

Chodzi o włożenie zamiast zwykłych, amortyzatorów ze sprężynami (coilover spring), taka sprężyna pomaga drążkowi skrętnemu utrzymywać auto. Nie mogę znaleźć fabrycznych amortyzatorów tego typu, za to znalazłem coś takiego na zagranicznym forum: http://www.renaultforums.co.uk/showthread.php?t=115872

 

Czy może ktoś z Was wie, jakiej firmy amortyzatory (w moim przypadku Megane I kombi) przy górnym mocowaniu mają czapki o tak dużej średnicy? Może górne mocowanie da się odkręcić od tłoczyska, włożyć tam odpowiednio dużą podkładkę i w ten sposób zrobić oparcie dla sprężyny?

 

Dolne mocowanie sprężyny to nie problem - przychodzi mi do głowy nasuwka trójdzielna do rur, którą możnaby nagwintować od wewnątrz dla pewności mocowania. Potrzebuję wzmocnić tylne zawieszenie, żeby pojazd odrobinę mniej siadał przy załadowaniu - miękka sprężyna wspomagająca drążek skrętny załatwiłaby sprawę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Zakładałem taki temat ostatnio, niestety bardzo mały odzew był. Znalazłem takie coś. (Jakby ktoś kupować chciał to mogę ewentualnie rozważyć zakup i dołożenie się do wysyłki.)

 

http://www.renaultforums.co.uk/showpost.php?p=766253&postcount=4

 

dystrybucja coś w ten deseń:

 

http://mad-suspension.co.uk/index.php?route=product/category&path=1&sort=p.model&order=ASC

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:) Pozwoliłem sobie połączyć oba wątki.

 

Dodano: 14 maj 2012 - 08:04

taka sprężyna pomaga drążkowi skrętnemu utrzymywać auto

zawracam uwagę, że na załączonych rysunkach nie ma drążków skrętnych. Zastępuje je jakaś poprzeczka z jakimiś elementami, które ją spinają.

Wg mnie, dodanie tych elementów powoduje "zginanie" wahacza w miejscu gdzie był drążek skrętny. Całość obciążenia przenoszone jest przez sprężynę na amortyzatorze.

Tym sposobem wyjaśniło się również jak zrobić żeby autko mogło się podnosić i opuszczać jak w amerykańskich hotroad'ach, było kiedyś takie pytanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

 

zawracam uwagę, że na załączonych rysunkach nie ma drążków skrętnych

 

Tak, wygląda na to, że tak to jest rozwiązane na zdjęciach od kolegi B-Rey. W kit-cie, który ja wysłałem, sprężyna jest wyraźnie cieńsza i opis na stronie podaje, że jest to pomocnicza sprężyna.

 

E: wydaje mi się, że na tych rysunkach w miejscu czterech drążków jest po prostu stabilizator.

 

Dodano: 28 maj 2012 - 11:54

Proszę, filmik prezentujący wykonanie przeróbki.

 

 

Widzę jeden problem. Spawanie dolnego elementu do płaszcza amortyzatora to chyba nie jest najlepszy pomysł z powodu możliwości uszkodzenia samego amora. A może się mylę?

Edytowane przez malpolud
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!