Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Amortyzatory ze sprężynami tył?


malpolud

Rekomendowane odpowiedzi

Nie znalazłem żadnego opisu wykonania tego typu przeróbki w Polsce. Spotkał się ktoś z tym już?

 

Chodzi o włożenie zamiast zwykłych, amortyzatorów ze sprężynami (coilover spring), taka sprężyna pomaga drążkowi skrętnemu utrzymywać auto. Nie mogę znaleźć fabrycznych amortyzatorów tego typu, za to znalazłem coś takiego na zagranicznym forum: http://www.renaultforums.co.uk/showthread.php?t=115872

 

Czy może ktoś z Was wie, jakiej firmy amortyzatory (w moim przypadku Megane I kombi) przy górnym mocowaniu mają czapki o tak dużej średnicy? Może górne mocowanie da się odkręcić od tłoczyska, włożyć tam odpowiednio dużą podkładkę i w ten sposób zrobić oparcie dla sprężyny?

 

Dolne mocowanie sprężyny to nie problem - przychodzi mi do głowy nasuwka trójdzielna do rur, którą możnaby nagwintować od wewnątrz dla pewności mocowania. Potrzebuję wzmocnić tylne zawieszenie, żeby pojazd odrobinę mniej siadał przy załadowaniu - miękka sprężyna wspomagająca drążek skrętny załatwiłaby sprawę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Zakładałem taki temat ostatnio, niestety bardzo mały odzew był. Znalazłem takie coś. (Jakby ktoś kupować chciał to mogę ewentualnie rozważyć zakup i dołożenie się do wysyłki.)

 

http://www.renaultforums.co.uk/showpost.php?p=766253&postcount=4

 

dystrybucja coś w ten deseń:

 

http://mad-suspension.co.uk/index.php?route=product/category&path=1&sort=p.model&order=ASC

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:) Pozwoliłem sobie połączyć oba wątki.

 

Dodano: 14 maj 2012 - 08:04

taka sprężyna pomaga drążkowi skrętnemu utrzymywać auto

zawracam uwagę, że na załączonych rysunkach nie ma drążków skrętnych. Zastępuje je jakaś poprzeczka z jakimiś elementami, które ją spinają.

Wg mnie, dodanie tych elementów powoduje "zginanie" wahacza w miejscu gdzie był drążek skrętny. Całość obciążenia przenoszone jest przez sprężynę na amortyzatorze.

Tym sposobem wyjaśniło się również jak zrobić żeby autko mogło się podnosić i opuszczać jak w amerykańskich hotroad'ach, było kiedyś takie pytanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

 

zawracam uwagę, że na załączonych rysunkach nie ma drążków skrętnych

 

Tak, wygląda na to, że tak to jest rozwiązane na zdjęciach od kolegi B-Rey. W kit-cie, który ja wysłałem, sprężyna jest wyraźnie cieńsza i opis na stronie podaje, że jest to pomocnicza sprężyna.

 

E: wydaje mi się, że na tych rysunkach w miejscu czterech drążków jest po prostu stabilizator.

 

Dodano: 28 maj 2012 - 11:54

Proszę, filmik prezentujący wykonanie przeróbki.

 

 

Widzę jeden problem. Spawanie dolnego elementu do płaszcza amortyzatora to chyba nie jest najlepszy pomysł z powodu możliwości uszkodzenia samego amora. A może się mylę?

Edytowane przez malpolud
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!