Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Chwilowe przytkanie przy wyższych obrotach


hghormone

Rekomendowane odpowiedzi

Witam moje autko to megane coupe 1.6e + LPG (sekwencja STAG).

Problem polega na tym ze gdy wcisne gaz do konca to prz ok 2tys. obrotow, auto nagle jakby sie na chwile przydławiło i idzie dalej.

Na benzynie tego problemu nie ma.

Robiłem kalibracje gazu, wymieniałem listwe ale nic nie pomogło.

Co może być problemem ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgadzam się z kolegą wyżej. Jaki sens ma strojenie na praktycznie nieobciążonym silniku. Jak auto jedzie, to silnik musi poradzić sobie z przeszło toną masy. Przy strojeniu na postoju tej masy nie dźwiga.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy wysprzęglaniu mogą falować obroty lub nawet auto będzie gasło; za wysokie spalanie gazu;niedopalanie gazu (smród z rury wydechowej);rozstrojenie komputera benzyny; uszkodzenie gniazd zaworowych; itd.

Objawy te wcale nie muszą występować jednocześnie. Wszystko zależy od stopnia rozstrojenia oraz czasu. Im dłużej się jeździ na nieustawionej instalacji, tym więcej szkód się wyrządza silnikowi.

Dodam, że mi ustawienie map zajmuje około miesiąca. Po wstępnym ustawieniu map, robię regulację w trasie. Następnie raz w tygodniu podpinam się pod komputer i dokonuję ewentualnych korekt map. Skutkuje to w miarę dokładnym ustawieniem map "długoterminowych". Spalanie gazu wychodzi mi 20% więcej niż benzyny, a jadąc autem praktycznie nie zauważa się, że jedzie się na gazie.

Edytowane przez Kreciq
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja ostatnio oddałem auto do gazownika i niby mi zestroił, ale wychodzi na to że stroił na postoju, a nie w trasie.

Myslałem,żeby kupić sobie taki interfejs jak mają i samemu sobie stroić i sprawdzać co jakiś czas.

Na czym polega te ustawienie map ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ustawienie map, jest to jak najdokładniejsze dopasowanie podawanej ilości gazu, do warunków pracy silnika. Sposób ich ustawiania zależy od komputera gazu. Mogą to być wykresy liniowe (jak np. w STAGu), słupkowe, liczbowe, itd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety zmartwię was, ale ustawienie map na pokrycie nic nie daje, bo wtedy najczęściej auto jest przylane. Trzeba ustawiać na korekty ecu/czasy wtrysku. A wyższe partie na szeroko pasmową sondę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ustawienie pokrycia map daje rezultaty. Może nie tak dokładne, jak można by tego oczekiwać, ale lepsze to niż nic.

Oczywiście lepszym rozwiązaniem jest podpięcie instalacji przez OBD (OBD2), ale jeżeli ktoś nie ma tak podpiętej, musi sobie radzić z pokryciem map. Z drugiej strony, nawet najlepsze strojenie nic nie da, jeżeli są kiepskie wtryskiwacze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podpięcie instalacji obd to też nie do końca tak jak się wydaje różowo. Samo się nie wystroi, obd ma za zadanie pilnować wyznaczonych parametrów, a że stag chce uzyskać sztywną mapę Pb, która jak dobrze wiemy nie istnieje, zwłaszcza w renault gdzie sterowanie silnikiem i korekcje dawki do praktycznie 100%, tak więc mamy patent na tyle kiepski, że nie działa. Dobre wtryski to podstawa. Lepiej dać tańszy sterownik a dorzucić do wtrysków. Oczywiście, strojenie bez afr to nie strojenie, chyba, że auto ma szeroko pasmowæ wbudowaną

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!