Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Wyznaczanie miejsc parkingowych


slawko_23

Rekomendowane odpowiedzi

witam, przedstawię sytuację i proszę o podpowiedzi jak to ugryźć:

*Mam wynajęte miejsce parkingowe w garażu wielostanowiskowym podziemnym.

*Miejsce ma swój numer, na stałe przypisany do samochodu/najemcy. Garaż ma

także tzw boxy parkingowe i właśnie te stanowiska wspólne.

Są dwa rzędy tych miejsc parkingowych, wjazd pod skosem w lewo od ciągu jezdnego.

 

Z tego powodu na skrajach wyznaczonej powierzchni pozostały tak jakby połówki miejsc, o kształcie trójkąta o powierzchni równej połowę normalnego miejsca parkingowego. Dodatkowo przy tym "trójkącie" o którym piszę wbito słupek żółto pomarańczowy.

 

No i pewnego dnia zarządca wpadł na pomysł, aby na tym właśnie trójkątnym skrawku wyznaczyć nowe miejsce parkingowe na motor.

Pytanie czy jest jakaś podstawa prawna regulująca takie działanie? Czy zwiększenie pierwotnej liczby pojazdów mogących parkować w tym garażu podziemnym nie narusza jakiś przepisów bhp/ppoż? Zaznaczam, że słupek nadal stoi, miejsce to nie jest oznaczone żadnym numerem, a przez ten motor tam zaparkowany trudniej sie wjeżdża na moje miejsce (oczywiście na wstecznym, bo inaczej nie da rady). Proszę o pomoc...

p.s. może nie jest to rysunek techniczny, ale chyba możecie się połapać...

 

 

 

 

miejscaparkingow.jpg

 

Wspomniane miejsce zaznaczone czerwonym X na kształt trójkąta, o powierzchni ok 1/2 normalnego miejsca parkingowego. Może proporcje trochę nie tak ale tak mi wyszło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zapewne następuje złamanie przepisu.

W końcu jak był odbiór bhp to podpisywano protokół na określoną liczbę stanowisk.

Mogę zapytać się taty jutro i napiszę czy rzeczywiście narusza to jakieś przepisy czy nie. Ojciec akurat jest inspektorem bhp i do niedawna jeszcze w straży pracował :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, właśnie ppoż. mnie tutaj zastanawia nie mówiąc o braku możliwości "komfortowego" wjazdu wyjazdu na tym trójkącie skoro z tyłu auto z lewej auto a po prawej słupek.

 

A co do straży to jakie przepisy o tym stanowią? Wiecie jak to jest, duża firma budowlana, jedna z większych i starszych w regionie i pewnie swoje znajomości mają....

 

dziękuję za zainteresowanie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A mnie się wydaje, że problem leży w parkowaniu tyłem. Z kierunku ruchu (strzałki w stronę przeciwna do zegara) i namalowanych linii ograniczających stanowiska, wynika, by parkować przodem, a przy wyjeździe włączyć wsteczny i pojechać pod prąd. do czasu wyjazdu z miejsca parkingowego.

Gdyby miejsca były zaplanowane do parkowania tyłem przy tym kierunku ruchu, to linie stanowisk byłyby po skosie ale w drugą stronę namalowane. (wylot miejsca parkingowego w stronę wyjazdu)

Jest jeszcze opcja dowolności, jak w większości takich parkingów w galeriach handlowych, gdzie linie są prostopadle do kierunku ruchu.

Rozumiem, że filar może byc przeszkodą by taki wjazd wykonac bez poprawek, ale jadąc przodem do wyznaczonego miejsca, masz auto lepiej ustawione jak robiąc to tyłem, szczególnie jak na sąsiednim stanowisku stoi auto bagażnikiem zasłaniające kawałek Twojego miejsca.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

gojgien, tak, ale mnie znacznie łatwiej jest wjechać tyłem niż przodem (jest tam po prostu wąsko i trudno się manewruje). Parkuje tam już 3 auto i zawsze wjeżdżałem tyłem.

Problemem według mnie, jest wyznaczenie dodatkowego miejsca parkingowego, na powierzchni do tego nie przeznaczonej. To po prostu skrawek betonu, pozostałego po wydzieleniu miejsc parkingowych, na którym jeszcze wbili słupek aby nie wjeżdżać, a teraz niby zrobili tam miejsce parkingowe na motor.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!