Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

NIBY BANALNE ALE PROSZE O POMOC :)


Gaja

Rekomendowane odpowiedzi

Witam -

Od dwóch lat mam Renault Megane 5 drzwiowy , rok produkcji 1995, silnik 1390 benzyna. Kupiłam to autko we Francji i właściwie od poczatku nic się z nim nie dzieje oprócz 3 detali:

 

1. Nie działa mi spryskiwacz tylnej szyby - czy jest on zasilany tym samym płynem co szyba przednia czy jest gdzies inny zbiornik ????

2. przy kierownicy mam fabryczny pilot satelite do radia, radio też jest fabryczne Renault Phillips prosze o info czy ma ktoś może schemat żeby podłączyć tego pilota do radia ??????

3. ostatnio przestała mi świecić kontrolka od świateł czy wymiana żarówki wymaga rozebrania całej deski ???????????

 

Dziękuję za informacje i do usłyszenia

 

Gaja

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co do schematow zajzyj na pikurowe ftp

 

ad 1. wszystko jest zasilane z jednego zbiornika, mogla albo pasc pompka (slychac czy pracuje jak chcesz spryskac tylna szybe?) albo rurka do tylnej szyby jest uszkodzona/niedrozna

ad 3. z tego co sie orientuje to niestety chyba tak. ale nie jest to zbyt skomplikowane, pare srubek i schodzi caly kokpit, ale nie dam sobie reki uciac

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

slychac, slychac tylko jakos plyn nie leci :mrgreen: wiec wnioskuje że jest tak jak mówisz - przewód gdzieś przestał przewodzić ;P

 

Ano niekoniecznie.

JEżeli chcesz pomajsterkować to dostań się do samej pompki. Znajduje się za prawym przednim nadkolem. Posiadając sprytne rączki :) można to zrobić bez ściągania nadkola. Odchyla sie jego tylną cześć. Pompka jest wetknięta w zbiornik płynu. Po wydostaniu jej odepnij oba wężyki i zamień je miejscami. Jeżeli teraz nie popłynie na przednią szybę (a sądzę że tak będzie) to znaczy, że stała się typowa usterka. W tym rozdzielaczu "przód - tył" jest tłoczek wypełniony gumą. Guma z jakiś powodów czasem puchnie uniemożliwiając swobodny ruch tłoczka. Trzeba ją obciąć nożykiem na równo z krawedzią tłoczka, a jeśli to się nie uda wydłubać ja całkowicie i wypełnić tłoczek silikonem.

Usterka ta dość czesto się zdaża i wielu Pikurów juz to przerabiało ;-)

Jeśli zamiana węzyków miejscami nie spowoduje zmiany niespryskiwanej szyby, to mozna spróbować przepchnąć sam niedrożmy wężyk. Większa strzykawka z wodą powinna do tego wystarczyć. Raz od strony pompki, a jeśli się nie da to od strony spryskiwacza (to pozwoli wypchnąć zabrudzenia).

 

ostatnio przestała mi świecić kontrolka od świateł czy wymiana żarówki wymaga rozebrania całej deski ???????????

 

No więc od początku.

Nie wiem jak w fazie I, ale u mnie w phII z elektronicznym licznikiem kilometrów zegary nie są podświetlane żarówkami tylko diodami SMD wlutowanymi na płytkę drukowaną. Być może u Ciebie są jednak żarówki.

Aby się tam dostać:

1. zdejmujesz zaślepki głośników wysokotonowych

2. odkrecasz dwie śrubki torx, które tam znajdziesz

3. opuszczasz kierownicę max do dołu

4. zdejmujesz cały ten parapet spod szyby (trzyma się już tylko na kilku zatrzaskach)

5. wszystko już jest na wierzchu :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tez mi sie zdaje ze sa ledy... w takim razie mogl jakis lut sie ztentegowac... :mrgreen: tak jak to ma miejsce w slynnym panelu climatronic'a w LII (jestem po naprawie takowego - GENIALNIE proste), w takim przypadku trzeba by przegladnac plytke czy gdzies luty nie sa naruszone, moze nawet przy samej diodzie ktora nie swieci. a obstawiam luty bo diody sie (w sumie) nie przepalaja.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

w megi z `95 są żaróweczki - polecam założyć sobie diodki w oprawach takich samych jak żaróweczki są już dostępne - drobny problem tylko bo w diodach trzeba odpowiednio je wkręcić - podłączyć - ma znaczenie polaryzacja czyli gdzie + a gdzie - :!:

 

2. przy kierownicy mam fabryczny pilot satelite do radia, radio też jest fabryczne Renault Phillips prosze o info czy ma ktoś może schemat żeby podłączyć tego pilota do radia ??????

 

Jeśli masz fabryczne to powinno być podłączone i działać :!: Jeśli nie działa to może wtyczka się poluzowała bo powinna być orginalnie dawali no chyba, że ktoś tam pchał już łapska i ją wyciął lub tylko odłączył :mrgreen: No i powinien być jeszcze wyświetlacz obok wskażnika godzina - temp. ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2. przy kierownicy mam fabryczny pilot satelite do radia, radio też jest fabryczne Renault Phillips prosze o info czy ma ktoś może schemat żeby podłączyć tego pilota do radia ??????

Poszukaj tutaj

tudio24.prv.pl/"]http://[ciach]tudio24.prv.pl/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!