Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

problem z odpaleniem i nierówną pracą silnika przy zimnym starcie


Rekomendowane odpowiedzi

WITAM WSZYSTKICH FORUMOWICZÓW

 

Mam Megane III Hatchback z 2009 roku - 1.6 16v 110KM. Problem, jak wspomniałem w tytule, dotyczy odpalania i tego jak samochód rusza i pracuje przez pierwsze metry/km. Chodzi o to, że przy spadku temperatur samochód ma problem z odpalaniem. Po naciśnięciu przycisku START samochód "kręci" (próbuje odpalić) by ostatecznie się poddać. Czasem dopiero za czwartym/piątym razem samochód zaskoczy i odpali. Mało tego, po tych wysiłkach Megane ma tendencje do gaśnięcia - trzeba trzymać ją na sporych obrotach, żeby utrzymać odpaloną. Zakładając, że jednak uda mi się ruszyć - mam poczucie jakby silnik pracował nierówno - raz przyspiesza a raz jakby przyhamowywał (takie wrażenie zarzucania). Czuję też ewidentny spadek mocy, po wdepnięciu gazu nie ma wyraźnego przyspeszenia i nie mogę osiągnąć wysokich obrotów. Po przejechaniu kilkuset metrów, kiedy samochód troche "pochodzi" problem znika. Kolejne odpalanie samochodu w krótkim odstępie czasowym (do kilku godzin) jest w porządku - odpala za pierwszym razem, a samochóód chodzi płynnie. Sytuacja jest o tyle beznadziejna, że ten fakt związany jest z "zimnym startem" auta, po nocy, bądz kiedy na zewnątrz są niskie temperatury. Tym samym zostaje mi tylko wierzyć na słowo, że "fachowcy" tym razem poradzili sobie z problemem, a jak na razie naprawiam i nic z tego nie wynika... Jeden mechanik wymyślił jakiś zalany wodą wtrysk i wmawiał, że myję silnik kercherem, inny przeczyścił rurę (chyba przepustnicę), dorowadzajaco powietrze do silnika/kolektora (wybaczcie jak coś pokręciłem) - bez zmian. Wymieniłem też akumulator. Diagnozę utrudnia fakt, że rozchodzony/nagrzany samochód chodzi dobrze. Teraz, kiedy na zwenątrz jest ciepło samochód odpala bez problemów. Niestety po zimnym starcie zarzuca tak samo i to pokazuje, że usterka wciąż jest.

 

Ktoś polecił mi sprawdzić czujnik temperatury silnika, ale zanim to zrobię (i poraz kolejny zapłacę) postanowiłem zapytać Was o zdanie, czy ten kierunek poszukiwań jest właściwy?

 

Pozdrawiam i proszę o pomoc.

Edytowane przez one_bear_please
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z tego co napisałeś wynika, że auto po gwarancji, na zimnym silniku, przy pierwszym uruchomieniu potrzebna jest większa dawka paliwa, informacje do komputera dostarcza czujnik temperatury płynu chłodzącego,

czy po 1-wszym odpaleniu rano masz zwiększone obroty? (tzw.ssanie),

poza tym przychodzi mi jeszcze na myśl silniczek krokowy do sprawdzenia, utrzymuje on obroty na właściwym poziomie, żeby nie falowały, być może ma też znaczenie przy rozruchu, tzn.odpowiada za to żeby obroty szybko nie spadły i auto nie zgasło...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm, jutro sprawdzę jak się mają obroty. O ile dobrze kojarzę to po odpaleniu i przytrzymaniu na biegu jałowym czuć jak obroty wzrastają i maleją i tak przez pare minut (w zależnosci od temeperatury na zewnątrz). Najbardzie widoczne to jest podczas ruszania. Nie ważne czy ruszam dynamicznie, czy kulam się powoli na jedynce, dwójce - auto dosłownie zrywa się, przyspiesza a po sekundzie coś je przytrzymuje i tak naprzemiennie. Kiedy już wyjadę z parkingu i wypada wrzucić trójkę samochód jakby nie miał mocy. Wcześniej tak nie było. Samochód startował płynnie i odpalał bez wyjątku. Teraz, kiedy jest ciepło auto "jakoś" odpala, ale strasznie zarzuca nim po starcie i to z pewnością nie jest normalne :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

takie objawy mogą wskazywać też na cewkę, podjedź z tym do ASO Renault, w końcu auto jest najdalej z 2008, może coś doradzą, choć pewnie podpięcie pod komputer i w ogóle naprawa słono tam kosztują...

ale porady to może mają bezpłatne :)

Edytowane przez marr29
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Ja sugeruję jeszcze sprawdzić paliwo. Miałem u siebie podobne objawy, choć nie tak dokuczliwe (zimą, po dłuższym staniu silnik nie odpalał czasami za pierwszym razem; nierówna praca na wolnych obrotach). Tankowałem głównie na Bliska, LukOil. Po zmianie dostawcy paliwa na BP problemy ustały. Jak się podpytywałem w Renault, to sugerowali że silnik krokowy może szwankować i trzeba by go przeczyścić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie te same objawy skończyły się czyszczeniem przepustnicy ("normalne" ponoć), a ponadto prewencyjnie wymieniono uszczelkę pod przepustnicą. Od tego momentu - spokój. Zobaczymy co będzie zimą. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie też była nie równa praca na zimnym silniku i po czyszczeniu przepustnicy i oczywiście wymiany uszczelki (w ASO 10 ,00 PLN) między przepustnicą a kolektorem dolotowym problemu stały. W tych silnikach przepustnice powinno się czyścić, co około 15k km.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie jest tak jak piszesz. W sumie nie wiem dlaczego pojawił się taki problem, skoro w poprzednim Megane II z takim samym silnikiem przepustnicy nie dotykałem od nowości aż do momentu sprzedaży auta czyli do przebiegu 100 kkm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

Witam,

Mam podobny problem. Po dłuższym postoju w sezonie zimowym silnik

nie odpala za pierwszym razem.

Bez problemu natomiast odpala przy drugim starcie i wszystko jest OK.

Pracuje prawidłowo jakby nigdy nic.

Będę wdzięczny za jakieś sugestie.

Pozdrawiam,

D.Sz.

Edytowane przez daszo01
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie te same objawy skończyły się czyszczeniem przepustnicy ("normalne" ponoć), a ponadto prewencyjnie wymieniono uszczelkę pod przepustnicą. Od tego momentu - spokój. Zobaczymy co będzie zimą. :)

I jak, problemy w zimie ustały? U mnie znów się pojawił się problem z porannym rozruchem silnika. Zanim umówię się do ASO (auto na gwarancji) to chciałbym wiedzieć, czy to faktycznie pomogło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przepraszam , że spytam ale czym się ta przepustnica wybrudziła po tych zaledwie 10 kkm ?

Jakaś przypadłość dziwna tych silników. Nie można tego wyeliminować jakoś ? Są jakieś patenty?

Mój Tato też posiada ale Kangoo z silnikiem 1,6 ma jakieś 40kkm nastukane ale nigdy nie czyścił przepustnicy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I jak, problemy w zimie ustały? U mnie znów się pojawił się problem z porannym rozruchem silnika. Zanim umówię się do ASO (auto na gwarancji) to chciałbym wiedzieć, czy to faktycznie pomogło.

 

Parę dni temu znowu to samo. Problem powrócił jak bumerang :) Za trzecim razem silnik zapalił. Przegląd mam za jakieś dwa miesiące, więc zgłoszę to przy okazji. To już trzeci raz będę miał czyszczoną przepustnicę. :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 miesięcy temu...

U mnie, po wizycie w ASO (luty 2013) jak na razie spokój - przeczyścili przepustnicę. Zima się zbliża i zobaczymy jak to teraz będzie. Zmieniłem też trochę styl jazdy - częściej daję wysokie obroty>4000, co miało niewielki wpływ na spalanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Parę dni temu znowu to samo. Problem powrócił jak bumerang :P Za trzecim razem silnik zapalił. Przegląd mam za jakieś dwa miesiące, więc zgłoszę to przy okazji. To już trzeci raz będę miał czyszczoną przepustnicę. :)

Udało się w końcu Koledze wyeliminować tę przypadłość?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!