Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Nierówna praca silnika


Rekomendowane odpowiedzi

W Megance mojej żony dzieje się ostatnio coś niepokojącego- na biegu jałowym obroty faluja, raz wyżej raz spadaja tak ze auto gaśnie. To samo podczas jazdy przy wciśnięciu pedału przyspieszenie silnik czasami nie chce wejść na obroty. Silnik pracuje bardzo nierówno często gaśnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie będę więcej przedrzeźniał przedmówcy :)

 

A jest jakaś możliwość sprawdzenia kabli, świec i cewek? Czy pozostaje tylko wymiana na nowe i nadzieja ze objawy ustapią

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.13 - cytowanie

P_r_z_e_m_o

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdzanie świec.

Jak na świecach jest już zrobione dużo km, nie ma co ich sprawdzać. Należy je wymienić. Do sprawdzenia świec, należy je wykręcić. Jeżeli będą upalone elektrody, pęknięcia na izolatorze (to białe, szkliste), świeca definitywnie nadaje się do wymiany. Jeżeli będzie okopcona na czarno, prawdopodobnie na tym cylindrze, z którego została wykręcona, wypadają zapłony. W większości przypadków świecę również należy wymienić.

Sprawdzanie kabli WN.

W ciemnym pomieszczeniu lub w nocy, należy spryskać kable wodą (podczas pracy silnika). Ewentualne błyski oznaczają uszkodzenie kabli. Jednak ta metoda nie daje 100% pewności uszkodzenia, ponieważ nie każde uszkodzenie kabli będzie w ten sposób widoczne.

Sprawdzanie cewek.

Po sprawdzeniu kabli (kable nie mogą błyskać), podczas pracy silnika, kolejno odłącza się kabel od świecy (zdejmuje się fajkę). Jeżeli występuje różnica w pracy silnika lub wręcz silnik gaśnie, oznacza to że to gniazdo cewki jest prawdopodobnie sprawne. Zakłada się fajkę z powrotem na świecę i zdejmuje się kolejną fajkę. Jeżeli nie będzie różnicy w pracy silnika, oznacza to uszkodzenie cewki, do której jest podpięty ten odłączony od świecy kabel. Metoda ta również nie jest w 100% dokładna, ponieważ cewka może tylko niedomagać (cyklicznie nie podaje napięcia na świecę) i mimo jej uszkodzenia, po odpinaniu kabli będzie różnica w pracy silnika.

 

Z tym zdejmowaniem fajek radzę uważać. Jeżeli kable mają przebicie (błyskają), to może nas solidnie kopnąć prąd. Najlepszą metodą (i najtańszą) na sprawdzanie pozostaje podmiana elementów, jeżeli masz możliwość przetestowania przed zakupem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problem usunełem. nie wiem jednak dalej co było przyczyną:)

Odkreciłem świece- wszystkie cztery mialy czarne okopcone końcowki.

Wyczyściłem szczotką drucianą i wkręciłem.

Nastepnie zdejmowalem po kolei kable ze świec i z cewek. Wyglądało wszystko ok bo iskry wszedzie były.

Przy okazji grzebania pod maska zobaczyłem czarną gumowa rurke prowadząca od czujnika umieszczonego w okolicach podszybia do okolic przepustnicy.

Była pęknięta wiec ja wymieniłem.

Po odpaleniu auta wszystko ok, ładnie równo chodzi, nic niepokojącego się nie dzieje.

Co było przyczyną klopotów: rurka/wężyk czy może brudne świece?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!