Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Porada w sprawie kupna


Jakubd1

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

generalnie noszę się z zamiarem kupienia meganki I. Więc tak, interesuje mnie megane I ph II coupe CABRIO. Jest to jedyny model jaki rozważam z gamy renault : ). Silnik jaki chce to 1.6 107KM. Do auta zostanie od razu wpakowana instalacja gazowa sekwencyjna. I teraz kilka pytań o auto.

1. Jak się ma spalanie tego konkretnego silnika na benzynie? (jakby wypowiedział się ktoś kto ma cabrioleta to już w ogóle git)

2. Jak się ma blacha w tych autach (rocznik 95-01 więc wiadomo, że nie będzie nówka) ale czy da się znaleźć w miarę zdrowy egzemplarz?

3. Większość robót mechanicznych będę robił sam (nie jest to pierwsze auto więc w miare ogarniam temat :) ), ale jak się mają ceny. Generalnie czy eksploatacja auta jest droga (tak średnio, nie musicie rzucać dokładnymi cenami : P)?

4. Jako, iż kiedyś miałem megane I 1.4e (chyba jeszcze na gaźniku był tamten silnik) i padł mi w niej przegub zewnętrzny i tam trzeba było wymieniać całe półośki (nie było samych przegubów jak np. w hondzie czy oplu). Czy w coupe cabrio da radę same przeguby czy dalej trzeba całe półośki?

5. Ostatnie już, jak się ma mniej więcej dynamika tego silnika? Tzn nie spodziewam się 6s do 100 ani nic z tych rzeczy, ale czy da się mykać 110-130km/h zachowując przy tym w miare dobre spalanie? (prosze nie piszcie, że megi jest mega szybka, zwinna itd. obecnie jeżdżę hondą która ma ~~100KM, w domu jest też megane II 1.9dci 130KM i moja honda bije meganke). Po prostu chcę znać szczerą opinię na temat megane coupe cabrio bo to potencjalne nowe auto : ) Dodam, iż auto nie będzie pałowano pod czerwone pole bo nie od tego jest to auto : )

 

z góry dzięki i czekam na opinie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wypowiem się co do blachy, w niebitym egzemplarzu nie ma prawa być rdzy, u mnie takowej nigdzie nie ma, jedynie maska a dokładnie rant od środka, ale to normalne, nie daj się nabrać na rdzę na nadkolach szczególnie tylnych, bo w megii po lifcie i tutaj ma jej nie być, miałem wcześniej bez liftu i tam też nie było :)

 

osobiście przesiadłem się z 1,6 8V na 1,9 dCi i powiem tak, dynamika dla mnie podobna, chodź u mnie to inna bajka bo narazie walczę z niedoskonałościami :)

 

1,6 16V nad którym się zastanawiasz, to wg mnie i mojego kolegi, który takowego posiada w swojej Coupe super motor :)

U niego dostaje ostro po ogonie, też założył od razu sekwencje jakąś BRC, na jego jazdę to miasto 10-11 litrów gazu, trasa spokojniejsza 8l, wcześniej na benzynie miał w trasie wg komputera okolice 7, miasto do 10l.

Ogólnie ten konkretny silnik to udana konstrukcja, trzeba uważać na pasek rozrządu w sensie restrykcyjnie trzymać się terminów wymiany, jemu strzelił :)

 

A co do części, to zależy co, w tym motorze często mówi się o padających cewkach, nie zrozum mnie że wiecznie padają, po prostu ta część najczęsciej tutaj pada.

 

Co do ogolnej mechaniki to lubi cieknąć olej z wybieraka skrzyni, na to zwracaj uwagę przy kupnie, maglownica też się poci, te dwie rzeczy wg mnie najdroższe w naprawie, później to tylna belka, ale w Twoim przypadku Cabrio z reguły będzie mieć mniejszy przebieg więc wg mnie nie będzie Cię to dotyczyć :)

 

Nie wiem jak kwestia butli LPG w tym bagażniku...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej,

dzięki za odpowiedź, o skrzyni i maglu nie wiedziałem, to teraz wiem na co zwrócę uwagę oglądając : )

to co wspomniałeś o koledze w mieście i 10-11 l/100km lpg, to jazda pod czerwone pole tak? chodzi mi o to, czy da się zejść poniżej 9 l/100 LPG jeżdząc dzienne +/- 70km z tego 50 to trasa, 20 miasto? (obecne auto pali właśnie 10/100 gazu przy prędkości 80-100km/h ale jest na dwupunkcie i instalacji II gen).

 

ok to może ktoś jeszcze się wypowie? im więcej informacji tym łatwiej będzie mi podjąć decyzję i może dołączyć do klubu megane ponownie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

mm, ale to raczej odezwę się jeszcze gdzieś w połowie wakacji, na razie chciałem generalne info zebrać : P ok, jak będę kupował już, to na bank powrzucam! : )

 

Dodano: 02 wrz 2012 - 21:49

Odświeżę temat swój trochę. W ciągu najbliższych 2 tygodniu kupię aut i będzie to megane I COUPE. I teraz tak..

1. Czy w megane I phII występował silnik 2.016v czy tylko 2.0IDE (2.0IDE ciężko ponoć zagazować i diabelnie awaryjny z tego co się dowiedziałem od mechaników, prawda to?)

2. Czy te silniki w megane I ph I 2.0 16v 147KM są paliwożerne czy da się zamknąć przy spokojnej nodze w 9L/100km gazu?

2. Ewentualnie silnik 1.616v 107KM, daje to rade?

4. Jeszcze raz na co zwrócić uwagę kupując coupe megane? (rdza, magiel, tuleje zawiechy i amortyzatory. Na pewno na klime - czy sprawna, filtr kabinowy wymienany, czy odprowadza wode dobrze itd.) Czy coś pominąłem..?

 

Ewentualnie jakbym znalazł auto i podał ogłoszeie to czy ktoś byłby tak miły i podjechał sprawdzić mi auto ? (oczywiście oddam za droge + jakieś piwko dobre ; ) )

 

pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!