Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Problem z silnikiem


Rekomendowane odpowiedzi

Witam jestem nowym użytkownikiem.Mam Renault Megane 1 kombi 2001r. 1.6 16 V silnik K4Ma700.... Podczas jazdy nagle coś jakby się urwało-taki był odgłos.Podniosłem maskę pomyślałem że to pasek alternatora-ale był cały!! silnik zgasł więc postawiłem na zerwany pasek rozżądu zapalić się jyuż nie dało.Rozżąd był wymieniony 1 rok temu najechane ok.15 tys.-scholowali mnie i okazało się że pasek jest cały ale urwało poduszkę silnika prawą i odpadło zabezpieczenie koła zębatego paska rozżądu-taki nitowany kołnierz który zabezpiecza aby pasek się nie zsunął-wpadło to pomiędzy pasek a koła zębate co doprowadziło do przeskoczenia paska rozżądu-do wymiany 2 koła zębate i pasek rozżądu i pokrzywiane zawory wydechowe wszystkie-no i oczywiście cała głowica do roboty-prowadnice zaworów idp.koszmar czy mogło się jeszcze coś stać ?????? o czym nie wiem?? 2 dni przed tem byłem na przeglądzie tech.czy diagnosta jest w stanie wyczuć zerwaną poduszkę silnika ?? i czy ten przypadek i tymi kołami zębatymi to niechlujstwo mechanika z przed roku kiedy zakładałem pasek ? czy mógł coś spaprać ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 dni przed tem byłem na przeglądzie tech.czy diagnosta jest w stanie wyczuć zerwaną poduszkę silnika

Jaki to przegląd. Jeśli coroczny w SKP do przedłużenia ważności DR, to diagnosta na takie elementy nie patrzy.

Sprawdzają numerki karoserii, hamulce, zawieszenie, oświetlenie, analiza spalin, poszukują wycieków, stan ogólny i do kasy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Całoroczny ale to nie do pomyślenia żeby klient mówił i wymuszał na diagnoście co ma sprawdzić bo to napewno będzie dobre i nie trzeba sprawdzać-analiza nie potrzebna,amortyzatory będą dobre bo 2001 to dla niego nie stare auto itd.trzeba przypilnować sobie przecież tu chodzi o bezpieczeństwo własne!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

EE nie przesadzaj nikomu przy tej awarii nic się nie stało, a tylko portfel ucierpi.

Co innego gdyby to był przegląd okresowy w ASO lub innego mechanika. To można by mieć pretensje do mechanika, że nie wszędzie pozaglądał. Zresztą choćby nawet, to nikt ultradźwiękami auta nie prześwietla, by w porę zauważyć zmęczenie materiału na zawieszeniu silnika i innych elementów..

Wyobraź sobie, że rozbierają Ci auto na detale i sprawdzają wszystko w laboratorium jaki jest stan po danym przebiegu tak, jak w centrach badawczych w autach testowych.

Tylko w taki sposób będziesz wiedział co może paść i w jakiej kolejności.

Zapewne taki przegląd w SKP też by Ci nie pasował.

to nie do pomyślenia żeby klient mówił i wymuszał na diagnoście co ma sprawdzić

to napewno będzie dobre i nie trzeba sprawdzać-analiza nie potrzebna,amortyzatory będą dobre bo 2001 to dla niego nie stare auto itd

Skoro to jego słowa i tak wyglądał przegląd, to mogłeś go korespondencyjnie zrobić wysyłając dowód rejestracyjny i przelew za przegląd do SKP pocztą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie można było korespondencyjnie-bo podejście fatalne a czasami jak usterka wyjdzie w porę na przeglądzie można uniknąć sporej np.awarii.Nie rozumiem tylko dlaczego mechanik zamiast sprawdzić dokładnie co jeszcze uległo awarii wymienił oba koła zębate i pasek rozżądu wszystko pozakręcał a potem się obudził tak jakby z ręką w nocniku i stwierdził że to nie to i znów rozbierał bo nagle go olśniło że trzeba jeszcze raz rozebrać i sprawdzać co zepsute,na nowo zamawiać części czekać znów 3-4 dni zamiast sprawdzić pożądnie i postawić diagnozę i raz zamawiać części a nie składać rozkładać i 5 razy zamawiać części to niedożeczne!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 18 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!