Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

problem z elektryką wskaźnika paliwa


Rekomendowane odpowiedzi

Witam! mam pewien problem ze wskaźnikiem paliwa, od ostatniego tematu poczytałem trochę i pobawiłem się z tym. Otóż problem polega na tym że po stłuczce wskaźnik cały czas leży. Dziś sprawdzałem kontrolką samochodową (prawie jak zwykła kontrolka tylko zamiast dotykać masy palcem wpina się tam kabelek z klamrą i klamerkę mocowałem do ramy) jak wygląda prąd w kostce przy zbiorniku pod tylnią kanapą.

oto prowizoryczna kostkakostka.JPG

otóż w 1 nie ma prądu, 2 jest pusta (nie ma żadnej wtyki do podpięcia, żadnego metalu), 3 nie ma prądu, 4 jest prąd, 5 jest prąd ale o połowę słabszy niż w 4, 6 też nie ma prądu. Pompa paliwowa działa, kiedy sprawdzałem prąd w 5 wskaźnik paliwa wędrował w górę, kiedy puściłem to znów leżał na dole. Ktoś z was może wie czy prąd pojawia się w prawidłowych wtykach i przedstawi mi zasadę działania pływaka? Czy wskaźnik reaguje na to jakie napięcie przesyłane jest od pływaka czy jest to bardziej skomplikowana bajka? Nie chciał bym się na darmo dobierać do zbiornika (cały korek jest zakurzony jak...) jeśli przyczyna leży w elektryce

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak leży w elektryce al potencjonometru przy pompie w zbiornku z tego co opisuszjesz wnioskuje ze mam tak samo z "leżącą wskazówką" koledzy na forum sugerują wymianę potencjonometru lub całej pompy(na szrocie całość szybciej dostaniesz)

Aha i :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie we wtyczce jest tak (od strony zatrzasku)

[biały cienki] [pomarańczowy] [biały gruby]

[brązowy] [brak pinu] [czarny gruby]

Wskaźnik paliwa to brązowy+ i pomarańczowy-. Biały cienki to minus kontrolki rezerwy, a biały gruby to plus, a czarny gruby to minus pompy.

Zwarcie przewodów brązowego i pomarańczowego powoduje powolne podnoszenie się wskaźnika paliwa.

Jeśli jest tak jak wyżej to problem jest w samym pływaku

petrro popraw opis auta. Wpisz rocznik a nie przediał lat produkcji, bo od 99' do 02' to "inne" auto. Zostały zmienione rozwiazania(nawet niektóre 98') np. pływak obsługuję wskaźnik i kontrolkę rezerwy, a wcześniejsze mają osobny czujnik rezerwy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przepraszam panowie, już się poprawiłem :) no nic jutro przed pracą jeszcze dokładnie zobacze jak to wszystko wygląda. Wcześniej ze 2-3 razy wskazówka leżała z braku paliwa ale kontrolka nie świeciła. czy kontrolka zapala się zaraz "po położeniu się" wskazówki czy dopiero po jeszcze mniejszej ilości paliwa?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rezerwa jest wtedy gdy wskazówka wejdzie w czerwone pole. Kontrolka zapala się znacznie później (u mnie zapalała sę na jakieś 10km przed zgaśnięciem). Po modyfikacji mam teraz ok. 50km (jazda miejska) do zgaśnięcia. Kontrola ma zapalić się gdy włączysz zapłon razem z kontrolką temperatury, niskigo ciśnienia oleju i braku ładowania (test kontrolek). Jak się wtedy nie zapala to najprawdopodobniej nie zapali się jak skończy się paliwo (sprawdziłem na swoim aucie). U mnie poległ czujnik w zespole pompy.

Edytowane przez T.Boy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeszcze raz sprawdziłem dla pewności jak to u mnie jest i kiedy sprawdzam tą kontrolką (dołączoną do bezpieczników, klamrę przypiąłem do ramy) to w pomarańczowym jest napięcie tylko słabe i wtedy wskaźnik się podnosi, w białym grubym jest prąd, reszta podczas sprawdzania zero rekakcji. W takiej sytuacji powiadacie że to pływak i muszę dobierać się do baku?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Weź kawałek zwykłego kabelka i zewrzyj ze sobą (wkładając odizolowane końcówki w piny wtyczki po jej odłączeniu od zespołu pompy) brązowy i pomarańczowy przewód, włączając wcześnij zapłon. Wystarczy do tego jakikolwiek przewód. Jeśli po zwarciu wskaźnik się podniesie, to szukaj problemu w pływaku. Zrób tak jak piszę, bo twoje testy z tą kontrolką nic mi nie mówią. Napisz co ci się udało zrobić a może będe mógł pomóc.

Pamiętaj brązowy to + a pomarańczowy -. Na brązowym jest plus 5V

Edytowane przez T.Boy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzięki wielkie za pomoc. Gdyby nie Ty to pewnie odstwawił bym auto do roboty a wiadomo że na kilku złotych by się nie obyło. Problem leżał w pompie która się rozpadła, sprężyny spadły, pływak był w takim położeniu że nie mógł pokazywać poziomu paliwa. Wszystko zrobione. Jeszcze raz wielkie dzięki!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O jakich sprężynach piszesz ? Masz może jakieś foto ?

 

Dodano: 04 cze 2012 - 07:26

Czy wystarczy kupić potencjometr o tych parametrach jak w pliku w załączniku (czyli od 300 do 55ohm-ów)?

Tu przykład http://allegro.pl/potencjometr-lezacy-300-ohm-10-szt-i2371201329.html

Co o tym myślicie ?

post-40076-0-38455100-1338787508_thumb.jpg

Edytowane przez pasek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie miałem pompę wyjętą ale żadnych sprężyn nie zauważyłem(jeśli mógłby mi ktoś zrobić foto tych sprężyn to będę wdzięczny).

A czy można go zamienić z jakimś innym potencjonometrem "uniwersalnym"?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!