Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Przepływomierz powietrza


DarioBla

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Ostatnio byłem u mechanika na komputerze , stwierdził że padnięty jest przepływomierz powietrza i potrzebna jest jego wymiana. Podpowiedźcie proszę czy warto kupować nowy , czy też może kupić zamiennik lub część używaną. Wiadomo że chodzi o kasę.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytanie było zadawane setki razy. Twój przepływmierz to prawdopodobnie Siemens 5WK9620. Kup oryginalną używke. Nie baw sie w zamienniki za 150zł ani nowe oryginały za 700zł. Poszukaj u handlarzy, na szrocie. Za używke zapłacisz od 100-150zł. I pamiętaj że pasuje od każdego 1.9 dci/dti megane/scenic. Owocnego szukania.

p.s. na forum jest instrukcja jak czyścić i opis jak sprawdzić 5WK9620.

Edytowane przez dexterpl
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na początek rozebrać, wyczyścić i patrzeć co i jak. Mechanik pewnie zna się na rzeczy, ale... jakby co to nie zaszkodzi poczyścić wg porad na forum.Też myśle o przepływomierzu bo kiedyś nadejdzie jego kres ;)

Fajnie, że ponoć pasuje od każdego 1,9 dci/dti. To troszke ułatwia poszukiwania.

Jest opcja, że tylko nowy, albo używka. No cóż, kwestia kasy ma tu znaczenie..

Ogólnie temat przejechany z każdej strony. Było na forum i tam i tu ;)

Ciekawi mnie tylko jedno. Jak myślicie czy sposób jazdy kierowcy ma wpływ na żywotność przepływomierza? Przykładowo poruszanie się na trasach a jazda w warunkach miejskich?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lista samochodów Renault 1.9dci/dti z którymi współpracuje przepływomierz 5WK9620

CLIO II (BB0/1/2_, CB0/1/2_)

ESPACE III (JE0_)

KANGOO (KC0/1_)

KANGOO Express (FC0/1_)

LAGUNA (B56_, 556_)

LAGUNA Grandtour (K56_)

MASTER II autobus (JD/ND)

MASTER II nadwozie pełne (FD)

MEGANE I (BA0/1_)

MEGANE I Classic (LA0/1_)

MEGANE I Coach (DA0/1_)

MEGANE I Grandtour (KA0/1_)

MEGANE II (BM0/1_, CM0/1_)

MEGANE II Coupé-Cabriolet (EM0/1_)

MEGANE II kombi (KM0/1_)

MEGANE II sedan (LM0/1_)

MEGANE Scenic (JA0/1_)

SCÉNIC I (JA0/1_)

SCÉNIC II (JM0/1_)

TRAFIC II autobus (JL)

TRAFIC II nadwozie pełne (FL)

TRAFIC II platforma / podwozie (EL)

 

Co do żywotności przepływomierza to zależy jak podejdziesz.Może działać tydzień, może działać 20lat - jak telewizor. Skład powietrza jest wszędzie prawie taki sam, uszkodzenia mechaniczne mogą powstawać w wyniku zmęczenia materiału - drgania, temperatura, lub cząstek stałych - pyły, piasek. Kolejnym czynnikiem może być mgiełka olejowa wydostająca się z odmy. Nie pamiętam dokładnie jaka była budowa płytek ale to chyba szkło z napyloną warstwą platyny - jedno i drugie jest odporne chemicznie. Więc najczęstszym problemem może być osad,nalot na tych płytkach lub uszkodzona elektronika, przerwana ścieżka. Gdzieś w sieci znalazłem kiedyś opis działania przepływomierzy termo-anemometrycznych.

Edytowane przez dexterpl
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!