Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Terkotanie przekaźnika w skrzynce nad lewym nadkolem


Rekomendowane odpowiedzi

Niedawno miałem potrzebę wymiany uszczelki pod głowicą. Wszystko złożyłem cacy ale po podłączeniu akumulatora pojawił się problem.

Jak przekręciłem kluczyk w stacyjce to auto nie odpalało (rozrusznik kręcił) tylko słychać było głośne terkotanie po lewej stronie.

Otworzyłem maskę i kolega spróbował odpalić. Terkotanie dochodzi z tego przekaźnika:

http://megane.com.pl/uploads/monthly_06_2012/post-40039-0-77274400-1338748525_thumb.jpg

I teraz pytanie: Co to w ogóle robi i czemu terkocze?

Sprawdziłem bezpieczniki obok (te 2 po 7,5) i na wszelki wypadek wymieniłem. Bez poprawy- ciągle to samo.

Jakieś pomysły? Wymienić przekaźnik?

post-40039-0-77274400-1338748525_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdzieś jest załamany lub zaciśnięty przewód paliwowy. Paliwo nie dociera do regulatora ciśnienia paliwa i pompa na chama pompuje ponad zalecane ciśnienie. Do regulatora ciśnienia paliwa nie dociera paliwo, regulator ciśnienia nie rozłącza pompy i robi się na niej przeciążenie. Przez przekaźnik płynie więcej prądu, niż zalecane. W końcu albo się spali przekaźnik, albo pompa, albo jedno i drugie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W ogóle nie słychać żeby pompa pracowała/ szumiała. Ja kręciłem stacyjką a kolega pod spodem słuchał i powiedział, że pompy nie słychać.

Jak sprawdzić czy przekaźnik jest sprawny? Mam w pracy multimetr to może coś da się zobaczyć?

Tylko nie wiem jak zobaczyć czy prawidłowo działa. Macie jakiś test który to sprawdzi?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przekaźniki w skrzynce nad lewym kolanem są wlutowane w płytkę skrzynki(trzeba rozebrać skrzynkę żeby wymienić przekaźniki), natomiast przekaźnik pompy paliwa jest normalnie wyjmowalny siedzi w puszcze plastikowej pod maską przed lewym nadkolem. Na każdym z przekaźników są napisane jego wartości i tylko taki radziłbym zamontować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No niestety ale po wymianie przekaźnika dalej to samo.

Jakieś co jeszcze może być nie tak że dalej terkocze?

Jakieś zwarcie? Coś jest rozłączone? Problem z komputerem?

Edytowane przez gojgien
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przecież ja cały czas piszę tylko o jednym przekaźniku. Ten który jest na zdjęciu.

Znajduje się nad lewym przednim kołem i ma pomarańczowo-brązowy kolor.

Innych na razie nie ruszam bo nie mam podstaw.

 

Skoro ten powymianie terkocze to co jest nie tak? co musi być zepsute przed przekaźnikiem żeby się tak zachowywał?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pasek,

tak wciskałem wcześniej- zupełnie niepotrzebnie bo nie był wypchnięty.

A jak się podaje napięcie "na krótko"? Co w ten sposób sprawdzę?

@@@@@@@@@@

@@@@@@@@@@

Kreciq,

~~~~~~~~~~~~~~

na których stykach mam co sprawdzić? napięcie? prąd? byle jak czy jakoś konkretnie?

nie jestem mechanikiem więc proszę o więcej szczegółów.

~YYYYYYYYYYYYYY

Przekaźnik ma ponumerowane styki. Napiszcie co mam zmierzyć pomiędzy którymi stykami.

XXXXXXXXXXXXX

Pytanie podstawowe, co steruje pracą tego przekaźnika: pompa czy komputer?

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.9 -Prezes

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przekaźnik na parę sekund po przekręceniu kluczyka jest uruchamiany przez komputer wtrysku masą.Po pierwsze sprawdź czy po przekręceniu kluczyka pojawia się +12V na B1.Później podłącz kontrolkę zrobioną z żaróweczki postojowych podłącz do pinów B1 i B2 i przekręć kluczyk żaróweczka powinna się zaświecić na sekundę

post-3001-0-14663400-1339088496_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!