Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Terkotanie przekaźnika w skrzynce nad lewym nadkolem


Rekomendowane odpowiedzi

Nel,sprawdziłem że:

1. przed włożeniem kluczyka jest napięcie 12,5 V na styku 30.

2. podłączyłem żarówkę na stykach 85 i 86 (to chyba B1 i B2 na Twoim rysunku)- efekt: po przekręceniu kluczyka o 1/4 obrotu żarówka świeci słabo przez około sekundę i gaśnie.

3. po przekręceniu kluczyka o 1/4 obrotu pojawiają się także napięcia: 12,16 V na złączu 30 (patrz schemat), 7,08V na nr 85, 11,98 V na nr 86.

Na złączach 87a i 87 brak napięcia.

Na tablicy przy przekręcaniu kluczyka zapala się także kontrolka z zygzakiem (druga od prawej) i gaśnie z opóźnieniem (patrz załącznik).

Dodatkowo zacząłem sprawdzać bezpieczniki przy akumulatorze. Nie chciałem ich ruszać bo rok temu byłem w ASO i elektryk powiedział, że wszystko tam ponaprawiał i posprawdzał styki. No ale chciałem sprawdzić czy któryś bezpiecznik nie walnął. Po wyjęciu akumulatora i rozebraniu otworzeniu skrzynki moim oczom ukazała sie całkowita masakra. Bród, smród i ubóstwo. &(*&(*&@#$@(#$ elektryk nawet tam nie zajrzał. Bezpieczniki: 30A, 60A i mają tak przeżarte nóżki, że jedna została w listwie a druga na obudowie (patrząc od prawego reflektora to pierwszy drugi). Bezpiecznik 40A (trzeci od reflektora -pomarańczowy- nóżka po stroni masy zjedzona do połowy przez korozję.

Jak widać, dopóki nie wymienię całej listwy i bezpieczników to nie mam co iść dalej.

Teoretycznie mogę chyba jeszcze sprawdzić tą pompę paliwa nieszczęsną.

poniżej narysowałem schemat jak u mnie wygląda położenie styków bo nie wiem, czy Twój Nej jest pasujący do mojego - lub nie umiem go przeczytać.

post-40039-0-83662800-1339272549_thumb.jpg

post-40039-0-81808400-1339274853_thumb.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na 30 +12V ma być zawsze bez względu na położenie stacyjki.Na 86 +12V po stacyjce (nie zanikać póki stacyjka jest włączona).Na 85 masa z komputera przez 1 sekundę po przekręceniu stacyjki.Skoro uważasz że żarówka świeci słabo to dodatkowo do żaróweczki podłącz miernik i sprawdź jakie jest napięcie w czasie gdy świeci żaróweczka.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Rozebrałem , przeczyściłem i zamontowałem na miejsce skrzynkę.

Po podpięciu akumulatora i zdominowania alarmu wlazłem do auta i przekręciłem kluczyk w stacyjce.

Zrobiłem się zdziwiony jak nigdy dotąd. Nie dość że nadalk mam terkotanie z przekaźnika nad lewym nadkolem to dodatkowo na obrotomierzu i prędkościomierzu dzieją się cuda. Oba zegary tańczą sobie na dolnych wskazaniach. U góry żadna dioda się nie zaświeca jak poprzednio (spirala mrugała).

Co padło? Może źle wyczyściłem listwę bezpieczników? Udało mi sie rozebrać ją na części pierwsze ale te blaszki które są w środku były już trochę przegrzane i nie wiem czy po rozgięciu i przetarciu papierem dobrze je pościskałem.

Zapomniałem zabrać ze sobą miernika. Może przez naprawę rozłączyłem inny bezpiecznik ( z tych naprawianych). To mogę łatwo sprawdzić kolejno je wyjmując.

Wyczytałem, że falowanie zegarów spowodowane jest złym kontaktem na masie do komputera (na elektroda-pl).

OK. Wniosek nr 1: nie wierzcie w płyny oczyszczające i usuwające nalot na stykach. W środku jest taki gruz, że muszę przerobić całą skrzynkę bezpieczników na jakieś inne o tych samych parametrach.

Kilka konektorów połamało się podczas instalacji bezpieczników.

Generalnie nie ma sensu tego naprawiać czy kupować nowe tylko przerobić całe połączenia bezpiecznikowe i wepchnąć z powrotem do skrzynki. I wyjdzie taniej.

Przeróbka na bezpieczniki typu MaxiVal z gniazdami wyniesie 1/6 ceny nowej skrzynki. Bezpieczniki po 2 złote a gniazda po około 8. Razek około 60 zł. Nowa skrzynka z serwisu 350 zeta.

 

I'll be back ...

 

Dodano: 08 lip 2012 - 20:39

Odbudowałęm całą skrzynkę bezpieczników. Elektryka dostała jakby drugie życie, SZOK. Taki banał a tyle rzeczy ratuje.

post-40039-0-78512400-1341771780_thumb.jpg post-40039-0-96341600-1341771769_thumb.jpg post-40039-0-10140100-1341771761_thumb.jpg

Wszystko kosztowało 71 zeta: bezpieczniki MaxiVal i obudowy plus konektory oczkowe i kabel 8 mm^2.

Co dobre to obudowy można ze sobę łączyć na zatrzaski. Tak właśnie zrobiłem.

Po zamontowaniu i przekręceniu kluczyka o 90 stopni w stacyjce mam nadal objawy:

- terkotanie przekaźnika,

- migotanie czujnika zużycia hamulców (brednia bo nie podłączony),

- bardzo szybkie ledwo widoczne migotanie lampki:

 

post-40039-0-38208700-1341772754_thumb.jpg

Wyłączyłem stacyjkę. Otworzyłem tylne siedzenie i sprawdziłem czy pompa jakoś hałasuje po ponownym przekręceniu kluczyka o 90 stopni. Zero odzewu.

Sprawdziłem czy kabel jest na miejscu i dociśnięty. Kiedy rozłączyłem wtyczkę od pompy to po kolejnym przekręceniu stacyjki terkotanie przekaźnika ustało.

Komputer migocze, bo może go niedokładnie docisnełem/ oczyściłem jak go odłączyłem. Sprawdzę to potem.

Co dalej? Podpiąć akumulator bezpośrednio do pompy? Może rzeczywiście jest jakieś zwarcie w pompie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spróbuj rozłączyć kostkę od stacyjki i połączyć przewody w kostce tak jak by była włączona stacyjka.Czyli przewód w którym jest zawsze prąd z chyba żółtym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ktoś się bawi w papugę.

Nel, możesz trochę więcej napisać? Nie za bardzo wiem gdzie się ta kostka.

I jaki cel ma takie działanie? Co w ten sposób sprawdzę i jakie mają być objawy ewentualne?

Jest sens tak sie bawić? Jak coś rozwalę to będzie bieda.

Może lepiej sprawdzić na aku samą pompę jak ktoś przedtem pisał. W razie co to nowy silnik pompy tylko 70 zeta na Alledrogo.

Przepraszam za wątpliwości ale niezbyt się czuje (jak saper, huhuhu) jak piszesz "chyba żółtym" :mrgreen:

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.13 -Prezes

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolory przewodów są umowne i oznaczają w każdym aucie to samo (są wyjątki, ale Renault się do nich nie zalicza). Żółty oznacza + po zapłonie (brak zasilania po wyjęciu kluczyka), czerwony oznacza + niezależnie od kluczyka (i zapłonu), czarny oznacza masę. Kolory te się nie powtarzają, a jak się powtarzają, oznaczają to samo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Częstą przyczyną takich objawów jak u ciebie jest nadpalenie styków w kostce stacyjki.Łącząc przewody w kostce omijasz stacyjkę i jeżeli będzie wszystko działać prawidłowo to znaczy że masz problem z kostką stacyjki.Którą się wymienia osobno.

post-3001-0-81926800-1341867695_thumb.jpg

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może lepiej sprawdzić na aku samą pompę jak ktoś przedtem pisał. W razie co to nowy silnik pompy tylko 70 zeta na Alledrogo.

Może lepiej zamiast pisać to kolejny raz na forum po prostu sprawdzisz pompę podpinając na krótko, przynajmniej wykluczysz, albo potwierdzisz jedna z przyczyn... :mrgreen:

Jest sens tak sie bawić? Jak coś rozwale to będzie bieda.

Przecież nikt Ci nie proponuje takiej zabawy jako formy rozrywki, albo chcesz zrobić sam -taniej, albo nie widzisz sensu/nie czujesz się na siłach, oddajesz magikom i płacisz.

Ja bym się bawił. Powodzenia. :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 18 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!