Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Terkotanie przekaźnika w skrzynce nad lewym nadkolem


Rekomendowane odpowiedzi

Też tak myślałem ale bałem się ze to będzie wina samej stacyjki

Wiem ze do VW są oddzielne kostki a czy do megane też coś takiego jest?

Chyba znalazłem http://allegro.pl/nowa-kostka-stacyjki-stacyjka-megane-scenic-i2440614445.html ale czy to warte ceny czy szukać czegoś innego?

Edytowane przez pasek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niespodzianka:

- przekaźnik stacyjki jest OK,

- pompa paliwa jest OK.

 

Co jest nie OK? Jak składałem do kupy silnik, to pomagał kolega. Mechanik. No i tak pomógł że jednego kabelka zapomniał przykręcić.

Kabelek ma 2 żyły i zakończony jest konektorem oczkowym. Kabelek pochodzi z głównej wiązki od komputera i czegoś jeszcze (nie wiem bo nie rozbierałem i nie zamierzam rozbierać wiązki).

Na razie podłączyłem go jak na zdjęciu:

post-40039-0-07212900-1342036447_thumb.jpg

 

Kabel pochodzi z tej wiązki:

post-40039-0-21538900-1342036489_thumb.jpg

 

Czy mogę zostawić tu gdzie jest podłączone czy też trzeba gdzieś indziej (np jak w kółku żółtym)?

 

Punkt w żółtym kółku łączy mase karoserii z silnikiem:

post-40039-0-65029200-1342036596_thumb.jpg

 

Po przekręceniu kluczyka o 90 stopni rozlegają się normalne odgłosy, że system się podnosi ale na 1 sekundę zaświeca się lampka usterki elektronicznej:

post-40039-0-67604400-1342036680_thumb.jpg

 

Przy próbie odpalenia auta rozlega się wielokrotne terkotanie. Terkotanie słychać jakby od elektromagnesów wtrysków lub rozrusznika.

 

Pytania:

1. Czy kabelek może być podłącznony jak jest czy gdzieś przenieść?

2. Co tak szaleje, wtryskiwacze czy rozrusznik?

3. Czy na komputerze mogą być jakieś błędy, które dają takie objawy?

4. Czy jest jeszcze sens sprawdzać przekaźnik stacyjki skoro pompa działa?

5. Czy może wszystko jest OK ale akumulator już jest słaby i nie kręci silnikiem po prostu?

 

Z góry dzięki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ta gruba plecionka z pierwszego zdjęcia łączy silnik z karoserią. Ten kabelek z konektorem oczkowym, jest to masa od ECU i powinna być przykręcona do silnika. Miejsce na to jest w okolicy przykręcenia plecionki, na oddzielnej śrubie.

Proponuję dodatkowo przeczyścić przewód masy na silnik (plecionkę) oraz posprawdzać, czy wszystko pod maską jest podłączone. Inaczej będzie to szukanie igły w stogu siana, gdzie ktoś zrobił psikusa i ją tam wrzucił.

Dopóki kontrolka ECU miga, nie uruchomisz silnika.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Plecionki i śruby przeczyszczone i odtłuszczone, kabel od kompa przykręcony na miejce do silnika. Objawy nadal te same.

 

Kupiłem kabel do OBD-2 i zainstalowałem soft i sterowniki. Pierwszy raz w życiu to robiłem ale chyba wszystko poszło wg instrukcji.

Po uruchomieniu softu i wybraniu portu od kabla wybrałem wersje auta i dałem skanowanie wszystkich błędów.

Program wyrzucił 2 błędy. Oba nieznane i bez opisu (jeden ponoć przetarty kabelek pod siedzeniem kierowcy- styki do poprawy). Screeny poniżej:

 

post-40039-0-82724500-1342380407_thumb.gif

 

post-40039-0-27247400-1342380430_thumb.gif

 

Gdzieś w dokumentacji z FTPa widziałem że może trzeba port COM przestawić na prędkość 4800 up/ down ale ja tą opcję miałem niedostępną. Korzystałem z pożyczonego laptopa na win7 home edition- nieszczęsny dograł sobie drajwery do ODB2 z neta (nie wiem skąd). Niby wszystko działa bo zczytuje błędy ale nie pozwala skasować.

 

Może wiecie co to za błędy i co jest nie tak?

 

Zmieniłem sterownik na "CDM 2.08.24 WHQL Certified" 64bit pod win7 ale dalej jest to samo. Może trzeba użyć innego programu albo mam niepełną bazę danych?

W plikach z płyty wyczytałem że ma mieć ponad 400 MB. moja ma około 380MB. Może tu jest lipa? Skąd wziąć większą bazę?

 

Opisu błędów nigdzie nie mogę znaleść. Możliwe że to jakiś uszkodzony kabelek albo coś niepodłączone?

 

Mam pomysł na test ale nie wiem czy ma sens. Chcę rozłączyć sondę lambda (przed katalizatrem) i zapuścić skan. Jeżeli tego błędu nie znajdzie to znaczy, że ten interfejs źle sprawdza stan komputera, czy nie?

 

2012-07-22

Odinstalowałem wszystko i wgrałem jeszcze raz po kolei jak podano w instrukcji. Nadal pokazuje mi jak na pierwszym zrzucie ekranu.

 

Obejrzałem wszystkie kabelki i wtyczki i nie wygląda aby cokolwiek było niepodpięte lub uszkodzone.

 

Wgrałem największą bazę jaką mam (394 MB rozmiar w NTFS, rozmiar na dysku 405 MB). Jeżeli macie gdzieś lepszą to dajcie znać.

 

Testów nie robiłem bo akumulatro mi padł i musiałem podładować. Może w poniedziałem zdążę.

 

Może to ważne: uruchamiam program plikiem default.html z katalogu C:\Program Files (x86)\DDT2000\Default.htm. Widziałem że niektórzy używają zamiast tego pliku ddt2000bframe.htm.

 

Czy można zrobić diagnostykę ewentualnie innym programem?

 

Dodano: 23 paź 2012 - 21:29

Witam po przerwie,

 

autko na chodzie. Padł akumulator. Brakowało zasilania komputera i innych urządzeń elektronicznych, dlatego mimo że auto mechanicznie było OK to nie uruchamiało się.

 

Po wymianie akumulatora okazało się jeszcze, że kabel od ABS jest również przegnity (odbudowana wiązka odpowiedniki przekrojami).

 

Kolejnym zgniłkiem okazała się wtyczka i kabelki od czujnika wału. Ponieważ koszt nowego czujnika to około 150 zeta i kable z obu stron były zdechłe, to przyciełem je do zdrowej miedzi i przedłużyłem nieco, lutując od nowa wtyczkę.

 

Ostatnią niespodzianką był zgnity i spróchniały kabel od stacyjki podłączony do rozrusznika (to z plastikową wsuwaną złączką). I znowu, obcięcie do zdrowej miedzi (10 cm) i przedłużkla grubą żyłą + izolacja).

 

AUTO ODPALA NA DOTYK. Niedawno byłem na przeglądzie. Zero zastrzeżeń.

 

Pozdrawiam forumowiczów. W końcu naprawiłęm tą renatkę :D.

Edytowane przez _gamerider_
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!