Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Stuki w silniku


drinkmaster

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich. Mam pytanie do posiadaczy meganek 1.4 8v. Coś mi stuka w silniku, dźwięk jak by od strony rozrządu ale tam wszystko bez żadnego luzu. pukanie pojawia się od 1500 do 2500 obr. mechanik stwierdził że to zawory ale to nie jest jak dla nie dźwięk luzu zaworowego. Ostatnio nawet zmniejszyłem mu luz wylotu na 0,20 i nadal to samo. jak na mój słuch to pukanie dochodzi bardziej od góry lub środka silnika ale nie jestem pewnien. Czy to może być panewka lub sworzeń na tłoku? Pukanie jak by ktoś malutkim młoteczkiem uderzał w blok. I jakie są obiawy luźnej panewki lub sworznia?

Edytowane przez drinkmaster
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też mi tak pukało. I też miałem obawy o panewki, zawory miałem wyregulowane. Ale rozkręciłem i posprawdzałem luzy zaworowe. Wyszło, że jednak nie były wyregulowane. Na jednym zaworze wylotowym miałem o 0.05 mm za duży luz. Po zmniejszeniu luzu nic już nie puka (poza wtryskami gazu).

Jak chcesz się upewnić, co do panewek, obejrzyj filmiki na YT. Tam na niektórych filmikach ładnie jest słychać oraz moment, w którym panewki pukają.

masz np. klepanie sworznia.

masz np. stukanie panewki. Edytowane przez Kreciq
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pierwszy filmik raczej odpada drugi chyba też, bo jak dodaje gazu to nic nie stuka przy dużych obrotach to nic nie słychać. A może zrobić tak wszystkie zawory tylko na jedno odpalenie ustawić na min np 0,5 max do 0,10 i posłuchać jeżeli ucichnie to problem rozwiązany jeśli nie to duł poleciał. Dla pewności sprawdziłem rozrząd i rolke z pompą to rolka kwalifikowała się do wymiany to wymieniłem i pompa już luźno chodziła z małym luzem więc też wymieniłem ze starego silnika, bo tam były zmieniane. A co do łapy to cały silnik umieszczony jest na poduszkach i nie dawno wymieniłem jedną uszkodzoną reszta się jeszcze trzyma. Właśnie wruciłem z roboty i jak wolno jade to słychać to pukanie ale jak przyśpieszam to niknie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możesz na próbę ustawić takie małe przerwy. Ale najpierw sprawdź luz zaworowy na każdym zaworze. Może się okazać, że część jest rozregulowana.

Pamiętaj tylko, że na takich małych szczelinach nie możesz jeździć, nawet jak pukanie ucichnie...

Ja u siebie dolotowe ustawiam na 0.10, wylotowe na 0.20 mm. Jak dam większe przerwy, silnik zaczyna pukać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wczoraj ustawiłem przerwy minimalne na zaworach i niestety to stukanie nadal było obecne. Tak się wsłuchałem i albo od strony rozrządu, koła pasowego lub gdzieś w okolicy kolektora wylotowego stuka. Jak by się dało miskę ściągnąć bez wyciągania silnika to już dawno bym do panewek zajrzał. Ale jeśli to nie one ani sworzeń na tłoku to była by robota na darmo wyjmowanie silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Można zdjąć miskę bez wyjmowania silnika. Trzeba go tylko podwiesić na wysięgniku lub czymś podobnym. Później tylko odkręcić sanki (heh, żeby tylko się je tak łatwo odkręcało, przeważnie zrywają się śruby) i miska gotowa do odkręcenia.

Tak mi jeszcze przyszło do głowy... Może jest luz na wałku od dźwigienek...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To też sporo roboty i ryzyka z tymi śrubami. O tym samym pomyślałem czy wałek rozrządu może wydawać stukoty jak dostanie min luzu? Dodam że silnik chodzi od remontu tak samo dobrze bez problemowo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Raczej odpada, bo klawiaturę ściągałem ostatnio i nie ma na niej 0 luzu. Dodam że próbowałem z 2 klawiaturą ze starej głowicy i to samo. Zastanawiam się czy po zdjęciu klawiatury i paska rozrządu żeby wałek luźno chodził to czy luz jak by był to będzie wyczuwalny na wałku?. Podejrzewam że na szarpanie ręką to go nie wyczuję. Poczekam na urlop w robocie i siądę przy nim i zaczne wszystko sprawdzać. Podrzucajcie jeszcze pomysły co posprawdzać.

Edytowane przez drinkmaster
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Luzy na konikach łatwo sprawdzić. Na zamkniętym zaworze dociskasz (palcem) do wałka rozrządu część ślizgową konika, a drugą stronę (tą, co dociska zawór) podnosisz góra-dół. Jak wyczujesz luz, może to być przyczyną stukania.

Również sprężyny zaworowe mogą już nie domagać, ale to akurat byłoby słychać bardziej ze wzrostem obrotów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Nie próbowałem tego. Jutro z ciekawości sprawdze tak jak piszesz. Miejmy nadzieję że to to.

 

Dodano: 19 cze 2012 - 12:57

Sprawdziłem jeszcze raz klawiaturę i wałek i nie ma żadnych luzów co by powodowały te stukoty. Zakupiłem na allegro stetoskop samochodowy i jak mi przyjdzie spróbuje zlokalizować stukot kawałek po kawałku.

 

Dodano: 26 cze 2012 - 15:26

Panowie pytanie mam takie. Czy wał korbowy z silnika 1.4 16v jest taki sam jak w 1.4 8v e7j? Okazało się że mam luzy na panewkach i wał do szlifu. Koszt do 200 zł. A na allegro są w niezłych stanach ale do 16v do 8v nie ma nic.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Byłem dziś w warsztacie gdzie robią szlify wałów. Gościo powiedział szlif wału w granicy 800 zeta aż mnie zatkało. Wiem że na korbach wał był w idealnym stanie tylko na głównych panewkach był zjedzony ale mówił, że przywieźć i sami ocenią. Ale spasuję w wydawaniu takiej kasy 2 raz w silnik poprzedni remont ok 700 i teraz za wał. I dla tego pytałem się czy ten wał z 1.4 16v się nada do 8v. plus nowe panewki. Jak tak to go kupie, bo gościo mi fotki wysłał i jest naprawde ok. A chcę od poniedziałku wziąść się za silnik, bo urlop mi się zaczyna.

 

Dodano: 11 lip 2012 - 17:51

Przestałem się bawić w szukanie niewiadomej w tym silniku. Kupiłem 1.6 i po małych przeróbkach chodzi jak złoto. I inna jazda nie muszę się martwić o brak mocy. Temat zakończony pozdro dla wszystkich posiadaczy megane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!