Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Witam koledzy , mam straszny problem , ostatnio wjechałem w kałuże z sporą prędkością i pasażer powiedział że czuł uniesienie pod dywanikiem , jak wróciłem do domu okazało się że mam mokro pod gumową wycieraczką a jak naciskałem ręką na dywanik okazało się że jest sporo wody, dziś wymontowałem dywaniki wykładziny bo mokro było nawet z tyłu po stronie pasażera , okazało się że mam dziurę i to nie małą

 

https://plus.google.com/u/0/photos/113214568927532595181/albums/5750622777417050977?hl=pl

 

 

niestety nie mam teraz pieniędzy ani pracy więc ciężko będzie iść do blacharza , jak można to tanim kosztem zrobić ?

 

Pomógł by mi ktoś w okolicy Torunia

 

Jeśli w złym miejscu post proszę o przeniesienie , szukajka nie znalazła nic albo źle szukam ale dużo szukałem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To wygląda tak, jakby coś przebiło podłogę.

Wyczyść rdzę z krawędzi i pomaluj farbą podkładową antykorozyjną.

Na dziurę możesz na razie położyć matę i na to żywicę epoksydową.

Jednak bez fachowej naprawy się nie obędzie, bo żywica z matą to tylko prowizorka.

Najlepiej będzie wyciąć przeżarty rdzą kawałek i zabezpieczyć jego krawędzie.

Na dziurę nakładasz przygotowany kawałek blachy i wiercisz otwory w kilku miejscach.

Otwory w podłodze zabezpieczasz farbą antykorozyjną, nakładasz masę uszczelniającą, przykładasz blaszkę (najlepiej od spodu) i nitujesz.

Po wszystkim zamalowujesz całość farbą.

Edytowane przez Pawel
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak można to tanim kosztem zrobić ?

Tylko samodzielnie, z tym że nie widać jak bardzo tam jest zgnite?

Musisz to wszystko wyciąć i wspawać nową blachę. Tam chyba jest jakiś wspornik, jego też trzeba by naprawić.

Jeżeli od strony pasażera tak jest to po drugiej stronie może być podobnie.

Bez spawania się nie obejdzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

druga strona jest ok, mam kanał i sprawdziłem , trudno samemu zrobić bo nie potrafię ciąć szlifierką kontową i spawać też nie,

do okoła nie jest zgnite to jest koło podłużnicy chyba tak to się nazywa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Żywicę najlepiej położyć od spodu i od góry, używa się do tego maty szklane,

Mata kosztuje jakieś 10 zł, do tego żywica drugie 10 zł i farba antykorozyjna też 10 zł.

Lepiej by było jednak kupić masę uszczelniającą (5 zł), nity (50 szt jakieś 3 zł) i nitownicę (15 zł), żeby zrobić to w miarę dobrze.

Blaszkę do zakrycia pewnie znajdziesz nawet gdzieś w domu, a farbę antykorozyjną kupisz w obu przypadkach.

Wbrew pozorom nitowanie jest równie dobra jak spawanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czy zamiast farby antykorozyjnej może być zinga , nie wiem czy jest znana http://www.biotech2.pl/zinga.htm

ale mam w garażu puszkę co do nitów to nitownice mam i nity też tylko nigdy nie robiłem takich rzeczy a zrobić dodatkową robotę komuś to bez sensu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko co jest uszkodzone przez korozje to wytnij szlifierką kątową (do tego nie potrzeba specjalnych umiejętności). Krawędzie zdrowej blachy pomaluj a dziurę zanituj tak jak powyżej koledzy Ci radzą. Aby uniknąć takich przygód warto zakonserwować całe podwozie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

konserwacja będzie robiona , tylko oczekiwanie na części do sprężarki , bo mi nawaliła

 

Dodano: 05 cze 2012 - 21:48

a jeszcze pytanie mam , jak będę nitować tą blachę to mam ją najpierw posmarować bitgumem żeby między nitowaną nową blachę a podłogę nie leciała woda ?? czy wystarczy po nitowaniu całość zabezpieczyć po skończonej pracy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zinga będzie jak najbardziej OK.

Najlepiej będzie posmarować przed i po nitowaniu.

Wtedy będziesz prawie pewien, że nie będzie woda leciała do środka.

Edytowane przez Pawel
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 lata temu miałem podobny problem po zimie jak przywaliłem podłogą w kawał metalu pod śniegiem. Ogólnie tam są 2 warstwy blachy, u mnie przebita była tylko ta zewnętrzna. Dziura wielkości około 10x10cm tylko, że okrągła. Naprawa kosztowała mnie jakieś 20zł ;) oderwałem zardzewiałe kawałki, na to odrdzewiacz w płynie i benzyna ekstrakcyjna do odtłuszczenia przed malowaniem. Potem farba antykorozyjna i na koniec przykleiłem kawałek blachy nierdzewnej na silikonie. Przez te 2 lata nic się z tym nie dzieje. Dodatkowo w tym roku zamalowałem wszystko bitexem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!