Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Witam koledzy , mam straszny problem , ostatnio wjechałem w kałuże z sporą prędkością i pasażer powiedział że czuł uniesienie pod dywanikiem , jak wróciłem do domu okazało się że mam mokro pod gumową wycieraczką a jak naciskałem ręką na dywanik okazało się że jest sporo wody, dziś wymontowałem dywaniki wykładziny bo mokro było nawet z tyłu po stronie pasażera , okazało się że mam dziurę i to nie małą

 

https://plus.google.com/u/0/photos/113214568927532595181/albums/5750622777417050977?hl=pl

 

 

niestety nie mam teraz pieniędzy ani pracy więc ciężko będzie iść do blacharza , jak można to tanim kosztem zrobić ?

 

Pomógł by mi ktoś w okolicy Torunia

 

Jeśli w złym miejscu post proszę o przeniesienie , szukajka nie znalazła nic albo źle szukam ale dużo szukałem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To wygląda tak, jakby coś przebiło podłogę.

Wyczyść rdzę z krawędzi i pomaluj farbą podkładową antykorozyjną.

Na dziurę możesz na razie położyć matę i na to żywicę epoksydową.

Jednak bez fachowej naprawy się nie obędzie, bo żywica z matą to tylko prowizorka.

Najlepiej będzie wyciąć przeżarty rdzą kawałek i zabezpieczyć jego krawędzie.

Na dziurę nakładasz przygotowany kawałek blachy i wiercisz otwory w kilku miejscach.

Otwory w podłodze zabezpieczasz farbą antykorozyjną, nakładasz masę uszczelniającą, przykładasz blaszkę (najlepiej od spodu) i nitujesz.

Po wszystkim zamalowujesz całość farbą.

Edytowane przez Pawel
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak można to tanim kosztem zrobić ?

Tylko samodzielnie, z tym że nie widać jak bardzo tam jest zgnite?

Musisz to wszystko wyciąć i wspawać nową blachę. Tam chyba jest jakiś wspornik, jego też trzeba by naprawić.

Jeżeli od strony pasażera tak jest to po drugiej stronie może być podobnie.

Bez spawania się nie obejdzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

druga strona jest ok, mam kanał i sprawdziłem , trudno samemu zrobić bo nie potrafię ciąć szlifierką kontową i spawać też nie,

do okoła nie jest zgnite to jest koło podłużnicy chyba tak to się nazywa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Żywicę najlepiej położyć od spodu i od góry, używa się do tego maty szklane,

Mata kosztuje jakieś 10 zł, do tego żywica drugie 10 zł i farba antykorozyjna też 10 zł.

Lepiej by było jednak kupić masę uszczelniającą (5 zł), nity (50 szt jakieś 3 zł) i nitownicę (15 zł), żeby zrobić to w miarę dobrze.

Blaszkę do zakrycia pewnie znajdziesz nawet gdzieś w domu, a farbę antykorozyjną kupisz w obu przypadkach.

Wbrew pozorom nitowanie jest równie dobra jak spawanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czy zamiast farby antykorozyjnej może być zinga , nie wiem czy jest znana http://www.biotech2.pl/zinga.htm

ale mam w garażu puszkę co do nitów to nitownice mam i nity też tylko nigdy nie robiłem takich rzeczy a zrobić dodatkową robotę komuś to bez sensu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko co jest uszkodzone przez korozje to wytnij szlifierką kątową (do tego nie potrzeba specjalnych umiejętności). Krawędzie zdrowej blachy pomaluj a dziurę zanituj tak jak powyżej koledzy Ci radzą. Aby uniknąć takich przygód warto zakonserwować całe podwozie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

konserwacja będzie robiona , tylko oczekiwanie na części do sprężarki , bo mi nawaliła

 

Dodano: 05 cze 2012 - 21:48

a jeszcze pytanie mam , jak będę nitować tą blachę to mam ją najpierw posmarować bitgumem żeby między nitowaną nową blachę a podłogę nie leciała woda ?? czy wystarczy po nitowaniu całość zabezpieczyć po skończonej pracy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zinga będzie jak najbardziej OK.

Najlepiej będzie posmarować przed i po nitowaniu.

Wtedy będziesz prawie pewien, że nie będzie woda leciała do środka.

Edytowane przez Pawel
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 lata temu miałem podobny problem po zimie jak przywaliłem podłogą w kawał metalu pod śniegiem. Ogólnie tam są 2 warstwy blachy, u mnie przebita była tylko ta zewnętrzna. Dziura wielkości około 10x10cm tylko, że okrągła. Naprawa kosztowała mnie jakieś 20zł ;) oderwałem zardzewiałe kawałki, na to odrdzewiacz w płynie i benzyna ekstrakcyjna do odtłuszczenia przed malowaniem. Potem farba antykorozyjna i na koniec przykleiłem kawałek blachy nierdzewnej na silikonie. Przez te 2 lata nic się z tym nie dzieje. Dodatkowo w tym roku zamalowałem wszystko bitexem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!