Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Drgania karoserii - przy określonych obrotach


iMateusz

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, zdaję sobie sprawę, że problem ten był wielokrotnie poruszany, jednak nigdzie nie mogłem znaleźć przypadku zbieżnego z moim. Megane 1.9 dCi , 138 000km (powiedzmy). Drgania występują tylko przy obrotach silnika 1200-1800 obr/min - wtedy w środku cała deska trzeszczy, a kierownica drga. Gdy tylko obroty silnika dojdą do ok. 2000 cisza. Na wolnych obrotach, podczas postoju też trochę drga (bardziej niż w innej Megane-1.5 dCi, ale nie tak jak podczas 1200-1800 obrotów). Bardziej drga gdy jest zimny, w ciągu dnia jest ciut lepiej. Co więcej, drgania są raczej niezależne od prędkości samochodu, czy stoi, czy jedzie - drga tylko przy danych obrotach. Sprawdziłem jeszcze jak to wygląda pod maską - nie widać, żeby silnik za bardzo się trząsł. Do tego pracuje cicho, żadnych stuków, nic takiego.Lewarek zmiany biegów nie rusza się w ogóle w trakcie jazdy, pedał sprzęgła też się nie trzęsie.Z tego co przeczytałem, najczęstszą przyczyną drgań są albo poduszki albo dwumasa... Znając moje szczęście do tego auta ( ;) ) będzie to dwumasa, ale gdyby jednak poduszki, to od której najlepiej zacząć? Z góry dziękuję za odpowiedzi i przepraszam, za duże zagęszczenie informacji w jednym miejscu.

Edytowane przez iMateusz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedź. Jeszcze mam pytanie, czy przy wykończonej poduszce przy tych obrotach, przy których drga karoseria silnik też powinien drgać? Bo u mnie jest nawet przeciwnie, przy 1200 gdy na kierownicy najbardziej czuć drgania silnik prawie się nie rusza...

Edytowane przez iMateusz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko zastanawia mnie czy drgania pochodzące od padającej dwumasy są zależne od temperatury silnika? Przed chwilą jechałem Meg i zauważyłem, że przy nagrzanym silniku (szczególnie jeśli jest to kolejne odpalanie w ciągu dnia) drgania są dużo mniejsze, w zasadzie tylko przy jeździe na niskich obrotach wyczuwalne na kierownicy, nic nie trzeszczy tak jak przy zimnym silniku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!