Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

RS z instalacja gazowa


grzegorz1189

Rekomendowane odpowiedzi

Spalanie w spokojnej (zaznaczam SPOKOJNEJ) jeździe:

-miasto 8 litrów

-trasa 6,5 litra

 

Spalanie w jeździe normalnej - raz szybciej raz wolniej

-miasto 10

-trasa 7,5

 

Katung (czyli to co fabryka dała)

-miasto 14-15

-trasa 11

 

Nie wiem - moze ja nie umiem jeździć tym autem bo znajomi mają spalanie 14 przy spokojnej jeździe w mieście :) Aaaa i dane miasta to z Gdańska - dojazd do pracy 13km zawsze w korkach (po około 1-1,5h jazdy :))

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

heh, to mój diesel pali w miescie 7l xD więc spalanie raczej problemem byc nie powinno. Ale mam troszku ciężka noge ale nawet te 10 litrów jest do zaakceptowania gdyż rekompensuja to osiągi auta, a u mnie znowu z korkami źle nie jest bo mieszkam w malym mieście okolo 30tys mieszkańców wiec korków jako tako nie ma a do pracy mam okolo 3km i dojeżdzam w 5 min xDD, czas szukac Rski :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze jedno co do spalania RSa :) Można spokojnie tankować PB95 (ale tylko z zaufanej stacji) dopuki nie wyciskasz z auta wszystkiego na maxa - na złym paliwie PB95 potrafią wypadać zapłony (często)

Ja długi czas jeździłem na PB95 i było spoko. ZAtankowałem raz na innej stacji i zaczeły wypadać mi zapłony. Na 98 jest spoko i bezproblemowo :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pamiętaj iż żeby 1,6 jeeechało to trzeba je pocisnąć mocno :) Przy 2,0turbo - jadąc spokojnie i tak szybciej napędzasz się niż 1,6 :)

 

Proste przysłowie: TURBO ZYJE = TURBO PIJE :)

Do pewnego momentu 2,0T zachowuje się jak silnik wolnossący :) a zużycioe paliwa bierze się z pojemności - wkręcając silnik na wysokie obroty wiadomo że spali duuuużo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wtrącę swoje 3 grosze :) Co prawda nie z tematu RSa dokładnie ale porownania 1.6 16V i 2.0T w Scenikach. 1.6 w krótkim, 2.0T w długim. Od prawie dwóch lat nie mogę wyjść z podziwu ze 2.0T spala średnio o ok. 0,5-1,5l/100km więcej niż 1.6 16V w lżejszym nadwoziu. Przy czym obydwa samochody są ujeżdżane w sposób dynamiczny jednak z kilkoma "ale":

-żaden nie jest pałowany na zimno;

-jeżeli mam do czynienia z jazdą na krótkim dystansie (np. 1 km do najbliższego sklepu i 1 km. powrót) jadę delikatnie żeby turbiny niepotrzebnie nie ruszać, za to przy dłuższej jeździe w warunkach warszawskich nie waham się depnąć tak żeby obudzić wiatrak;

-ostrzejszą przejażdżkę kończę chłodzeniem turbiny lub juz jakieś 5-7 km. od domu (czy innego celu) jadę delikatniej jezeli wiem że mogę nie mieć możliwości odczekania z wychłodzeniem;

-żadbym samochodem staram się nie jeździć "na luzie" tylko hamuję silnikiem.

 

I z tego powodu 2.0T wciąż nie jest zagazowane i regularnie wychodzi mi spalanie w jeździe miejsckiej rzędu 10,2-10,5 l/100km (liczone na piechotę ale konfrontowane ze wskazaniami komputera).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko kolego Ty studiujesz medycynę i fosforany to są szkodliwe... dla człowieka i otoczenia :) My tu piszemy o tym co może być szkodliwe dla sinika :) :)

 

LPG jest bardzo podatne na wchłanianie wody i wytrącanie się jej w paliwie podczas wachania temp. czy ciśnień :) Woda na pewno nie pomaga w spalaniu paliwa :P

 

Polecam artykuł: http://gazeo.pl/lpg/od-a-do-z/eksploatacja/Wplyw-zanieczyszczen-w-autogazie-na-eksploatacje-silnika-zasilanego-LPG,artykul,5875.html

Edytowane przez P_r_z_e_m_o
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Shymek, jakbyś znał mnie choć trochę to rok temu byłem na farmacji, a tam już takie cuda pod dostatkiem. Nie będę się sprzeczał bo widziałem na własne oczy, dla mnie to wystarcza. Fosforany to akurat do życia potrzebne są, ale nie koniecznie silnikowi i nie koniecznie w takich ilościach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nic w obie strony przesadzone nie jest zdrowe, ale właściwie z aktualnymi produktami na rynku. Pora umierać. Wiązanie wody to jedno. A z drugim czym się zgodze, ze względu na skład lpg i tego jak się spala, mamy duuuuże ilości wody (szybsza korozja wydechu?) Ewentualnie czop lodowy, jak jeździmy spokojnie w zime na krótkie dystanse, także dawanie w palnik jest wskazane, ale o to w rsie nie trudno

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!