Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Jaki olej do silnika ?


g.tur

Rekomendowane odpowiedzi

Do takiego silnika bierz już półsyntetyk. Ja mam ten sam model z przebiegiem 207 tyś i zalałem go Elfem 10w40. I troszku głupio zrobiłem bo jest przez to trochę glośny. Oleju nigdy nie brał i jak na chwilę obecną ani kropli ale przy tym przebiegu juz przydało by się coś z półsyntetyków wlewać. Firma obojętnie jaka jak dla mnie. Oby nie jakieś noname. Castrol,Elf,Mobil itp będą ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bo chciałem 5w40 oddałem do mecha i mówiłem jednemu żeby mi taki zalał "przy okazji robione było co innego jeszcze". Jak wróciłem okazało się że przeczytali sobie z nalepki że był wlany 10w40 i taki zalali znowu :rolleyes: . A ja człowiek zgodny to się nie szarpałem :D. Nalej sobie jakis półsyntetyk dobrej firmy, teraz oleje nie są drogie więc coś lepszego i będzie śmigać. Przed wymianą miałem Shell Helix. I też powiem, że olej dobry nigdy problemów nie było.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja nie wiem co mam teraz za olej więc jeżeli jest wlany półsyntetyk to nie wypada zalać syntetykiem. Jaki lepiej wybrać półsyntetyk elf competition sti 10w40 czy elf evolution 10w40? A może jakieś inne propozycje przypominam że przebieg 275 kkm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na stronie elfa jest zakładka dobierz swój olej więc można sobie samemu sprawdzić jaki olej będzie odpowiedni. Jak wspomniał przedmówca przebiegiem nie należy się sugerować. Do starszych aut, tj. sprzed ok 2000 roku elf zaleca olej ELF EVOLUTION 900 NF 5W40, a do nowszych, tj. po 2000 rok ELF EVOLUTION 900 SXR 5W40 - jest to olej specjalnie skomponowany pod silniki RENAULT, zarówno do benzyn jak i diesli bez FAPu. Ojej ten ma bardzo dobre parametry, jest typu FULL SAPS (coraz rzadziej oferowanego), nic lepszego do renuara się nie znajdzie. Mam taki zalany i po przejechaniu ok 11 tys. kilometrów nie widać praktycznie żadnego zużycia. Poziom jest nadal max. Przebieg ok 150 tys.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Witam, to mój pierwszy post tutaj.

Kupiłem tydzień temu Megane phII z 2002r 1.9 dCi, 205tyś. przebiegu.

Wg naklejki pod maska muszę dość szybko (przy 205tyś. właśnie) zmienić olej, w chwili obecnej mam coś takiego, jeśli mam wierzyć tej karteczce pod maską ;) Chciałbym zalać pełny syntetyk (5w40) z Castrola lub Mobil 1 ale troszkę boję się wymiecenia ewentualnych nagarów i utraty mocy.

Coś konkretnego radzicie? Nikt za mnie decyzji nie podejmie ale chciałbym przynajmniej wiedzieć jakie ryzyko się z tym wiąże.

 

Pozdrawiam

Edytowane przez Gosclu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Ja do mojego Scenica 1.9 DCI 2000r przebieg ponad 220 tys. km leję ELF Evolution 5W30. Jak go kupowałem to chodził na oleju ELF 10W40 i zaczynały popukiwać zawory, co oznaczało, że olej jest zbyt gęsty i tworzy nagar w popychaczach zaworów. Po zastosowaniu rzadszego oleju problem minął, silnik chodzi o wiele ciszej. Od wymiany do wymiany nie muszę dolewać ani grama oleju, a wymianę robię co 15 tys. km. Znalazłem też na necie artykuł o gęstości oleju i ich wpływie na żywotność silnika. Jak znajdę linka to wrzucę do tematu.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 9 miesięcy temu...
  • 1 miesiąc temu...

Ja mam megane z 99r 1,4 16v przebieg prawie 100 tys. Zalałem ostatnio Elf 5w40 nf i nie ubywa oleju przez 10 tys.km. Choć jak rok temu wlałem Lotos Traffic 5w40 ten z normą 505.01 to wydawało mi się że jednak silnik ciszej chodził.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...

Witam. Mam Megane - Scenica I (2000) 1,6 16V benzyna/gaz z przebiegiem 228000. Do tej pory wlewałem mu do silnika Olej Castrol Magnatec 10w40 (półsyntetyk). Chciałbym zmienić w tym roku na ELF EVOLUTION 700 STI 10w40 (półsyntetyk)? Czy po zmianie oleju nie będę miał problemów z autem? Czy lepiej zostać przy Castrolu? Nie ukrywam, że ELF jest tańszy, a jeżeli ma podobne parametry do może bez sensu przepłacać? Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!