Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Trzęsienie się silnika na niskich obrotach


Mysticer

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Dopiero co zakupiłem swojego Megana 00' i mam problem ponieważ na postoju (bieg jałowy) lub gdy na wolnych obrotach na biegu to silnik się trzęsie wprawiając w drgania cały sachochód. Silnik ładnie leży na poduszkach więc co to może być ? Proszę o pomoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam '97 i jak rpm'y spadają ciut poniżej 500rpm to też się wszystko trzęsie jak w ciągniku... nawet przy 500 widać jak kierownica lata na postoju. Jak dla mnie to wszystko jest normalne. Wkońcu te pierwsze meganki d*py nie urywają więc wszystko się trzęsie i trzeszczy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie.

Byłem u znajomego mechanika i powiedział, że prawdopodobną usterką może być uszczelka pod głowicą lub uszczelka pod kolektorem.

Czytając różne wypowiedzi na forach w internecie natknąłem się również na opinie, iż może być to któraś z cewek zapłonowych. (dodam, że gdy odłączem dwie środkowe silnik bardzo nierówno pracuje, lecz nie gaśnie, natomiast gdy odłącze zewnętrzne to silnik gaśnie). Silnikiem trzepie na bardzo niskich obrotach oraz na bardzo wysokich (powyżej 6,5 tyś). Występuje także spadek mocy. Czy ktoś z was mial już coś takiego i mógłby wypowiedzieć się coś więcej w tym temacie ? Dziękuje za odpowiedź z góry :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czyszczenie wymaga sporej wiedzy i umiejętności

Bez przesady, w zasadzie każdy jest to bez problemu zrobić na parkingu pod blokiem, manual jest na Downloadzie.

Poza tym w jaki sposób odłączyłeś cewki?

W tych silnikach cewki połączone są szeregowo 1-4 i 2-3. Jeżeli dołączyłeś wtyczki z cewek to tak naprawdę odłączyłeś obie.

Rzeczywiście nierówne obroty mogą być spowodowane niewłaściwą pracą cewek. Ale Twój problem to raczej zabrudzona przepustnica lub silniczek krokowy.

Profilaktycznie możesz wyjąć cewki i świece (kiedy były wymieniane?), te silniki są wrażliwe na wszelkie zawilgocenie cewek i świec, ale wg mojej wiedzy nie to jest problemem.

Przy okazji czyszczenie przepustnicy proponuję wymienić uszczelki na przepustnicy i standardowo wymienić filtr powietrza.

(powyżej 6,5 tyś)

przy tej rpm w tych silnikach jest odcięcie jeżeli temp. silnika > 60°C, jeżeli temp. jest niższa to odcięcie jest przy 5800rpm

Na biegu jałowym silnik powinien mieć 750 +/- 50 rpm, jeżeli są niższe wszystko wskazuje na nie właściwą pracę krokowca, który odpowiada za wolne obroty.

Tak przy okazji zmień mechanika bo jego teorie są błędne.

 

Dodano: 26 cze 2012 - 19:53

PS

Ja mam '97

To jest inny silnik, inne sterowanie, inny układ dolotowy, różnice są spore, choć mechanicznie jest bardzo podobny silnik.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A więc byłem przed chwilą pogrzebać z tym co kolega wyżej powiedział. Przy zamianie cewek nadal przy 1 i 4 gaśnie ;/

Wykręciłem również krokowy i czyściłem go dokładnie. gdy tłoczek jest wysunięty to ma mniej więcej 750rpm, a gdy tłoczek jest wsunięty to ma ponad 2tyś i bardzo nierówno pracuje. Czy ktoś ma jeszcze jakieś pomysły ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wykręć jeszcze raz krokowca, wysuń trzpień maksymalnie i go zamontuj. Włącz zapłon ale nie uruchamiaj silnika, potrzymaj tak z kilkanaście sekund, wyłącz, odczekaj do 1 minuty. Włącz ponownie zapłon, ale silnik uruchom po 10-15 sekundach. Silnikiem może szarpać, poczekaj aż włączy się wentylator na chłodnicy. Wyłącz i poczekaj aż ostygnie. Po tym może być już dobrze albo dalej będą spadać obroty. PO 2-3 dniach powinien się ustabilizować. U mnie tak właśnie było/

Możesz spróbować odłączyć akumulator i procedurę powtórzyć bez wyjmowania krokowaca.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Mechanik znalazł urwany przewód, jak się później okazało od filtru węglowego.

Zamówiłem filtr węglowy, został zamontowany nowy, ale to praktycznie nic nie pomogło.

Mechanik rozebrał cały silnik, ale nie ma pojęcia co może być przyczyną. (Uszczelka pod głowicą i pod kolektorem są dobre.

Czy ma ktoś jakąś diagnoze ? Pomocy

 

Dodano: 04 lip 2012 - 15:37

Zapomniałem jeszcze dodać, że silnik nie pali na 3 cylinder. Wtryskiwacze są dobre, zawór nie jest też wypalony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!