Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Trzęsienie się silnika na niskich obrotach


Mysticer

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Dopiero co zakupiłem swojego Megana 00' i mam problem ponieważ na postoju (bieg jałowy) lub gdy na wolnych obrotach na biegu to silnik się trzęsie wprawiając w drgania cały sachochód. Silnik ładnie leży na poduszkach więc co to może być ? Proszę o pomoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam '97 i jak rpm'y spadają ciut poniżej 500rpm to też się wszystko trzęsie jak w ciągniku... nawet przy 500 widać jak kierownica lata na postoju. Jak dla mnie to wszystko jest normalne. Wkońcu te pierwsze meganki d*py nie urywają więc wszystko się trzęsie i trzeszczy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie.

Byłem u znajomego mechanika i powiedział, że prawdopodobną usterką może być uszczelka pod głowicą lub uszczelka pod kolektorem.

Czytając różne wypowiedzi na forach w internecie natknąłem się również na opinie, iż może być to któraś z cewek zapłonowych. (dodam, że gdy odłączem dwie środkowe silnik bardzo nierówno pracuje, lecz nie gaśnie, natomiast gdy odłącze zewnętrzne to silnik gaśnie). Silnikiem trzepie na bardzo niskich obrotach oraz na bardzo wysokich (powyżej 6,5 tyś). Występuje także spadek mocy. Czy ktoś z was mial już coś takiego i mógłby wypowiedzieć się coś więcej w tym temacie ? Dziękuje za odpowiedź z góry :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czyszczenie wymaga sporej wiedzy i umiejętności

Bez przesady, w zasadzie każdy jest to bez problemu zrobić na parkingu pod blokiem, manual jest na Downloadzie.

Poza tym w jaki sposób odłączyłeś cewki?

W tych silnikach cewki połączone są szeregowo 1-4 i 2-3. Jeżeli dołączyłeś wtyczki z cewek to tak naprawdę odłączyłeś obie.

Rzeczywiście nierówne obroty mogą być spowodowane niewłaściwą pracą cewek. Ale Twój problem to raczej zabrudzona przepustnica lub silniczek krokowy.

Profilaktycznie możesz wyjąć cewki i świece (kiedy były wymieniane?), te silniki są wrażliwe na wszelkie zawilgocenie cewek i świec, ale wg mojej wiedzy nie to jest problemem.

Przy okazji czyszczenie przepustnicy proponuję wymienić uszczelki na przepustnicy i standardowo wymienić filtr powietrza.

(powyżej 6,5 tyś)

przy tej rpm w tych silnikach jest odcięcie jeżeli temp. silnika > 60°C, jeżeli temp. jest niższa to odcięcie jest przy 5800rpm

Na biegu jałowym silnik powinien mieć 750 +/- 50 rpm, jeżeli są niższe wszystko wskazuje na nie właściwą pracę krokowca, który odpowiada za wolne obroty.

Tak przy okazji zmień mechanika bo jego teorie są błędne.

 

Dodano: 26 cze 2012 - 19:53

PS

Ja mam '97

To jest inny silnik, inne sterowanie, inny układ dolotowy, różnice są spore, choć mechanicznie jest bardzo podobny silnik.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A więc byłem przed chwilą pogrzebać z tym co kolega wyżej powiedział. Przy zamianie cewek nadal przy 1 i 4 gaśnie ;/

Wykręciłem również krokowy i czyściłem go dokładnie. gdy tłoczek jest wysunięty to ma mniej więcej 750rpm, a gdy tłoczek jest wsunięty to ma ponad 2tyś i bardzo nierówno pracuje. Czy ktoś ma jeszcze jakieś pomysły ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wykręć jeszcze raz krokowca, wysuń trzpień maksymalnie i go zamontuj. Włącz zapłon ale nie uruchamiaj silnika, potrzymaj tak z kilkanaście sekund, wyłącz, odczekaj do 1 minuty. Włącz ponownie zapłon, ale silnik uruchom po 10-15 sekundach. Silnikiem może szarpać, poczekaj aż włączy się wentylator na chłodnicy. Wyłącz i poczekaj aż ostygnie. Po tym może być już dobrze albo dalej będą spadać obroty. PO 2-3 dniach powinien się ustabilizować. U mnie tak właśnie było/

Możesz spróbować odłączyć akumulator i procedurę powtórzyć bez wyjmowania krokowaca.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Mechanik znalazł urwany przewód, jak się później okazało od filtru węglowego.

Zamówiłem filtr węglowy, został zamontowany nowy, ale to praktycznie nic nie pomogło.

Mechanik rozebrał cały silnik, ale nie ma pojęcia co może być przyczyną. (Uszczelka pod głowicą i pod kolektorem są dobre.

Czy ma ktoś jakąś diagnoze ? Pomocy

 

Dodano: 04 lip 2012 - 15:37

Zapomniałem jeszcze dodać, że silnik nie pali na 3 cylinder. Wtryskiwacze są dobre, zawór nie jest też wypalony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!