Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Problem z obrotami po ruchomieniu przy temp.zewnętrznej pow.15 stopni


Rekomendowane odpowiedzi

Witam.W związku z tym , że problem jest coraaz baardziej denerwujący pozwoliłem sobie napisać ten temat.Nigdzie na forum nie znalazłem nic podobnego.Na wstępie : świece nowe,filtry też,cewki sprawne,dolot szczelny,przepustnica i krokowy wyczyszczone,czujnik położenia wału nowy , Clip nic nie pokazał ,spalanie niskie,rozrząd prawidlowo ustawiony .Problem wygląda nastepująco: gdy auto postoi np przez noc i kiedy temperatura zew jest powyżej 15-20 stopni ( przy niższych zawsze pracuje płynnie, może po za szarpaniem),przy odpalaniu silnik załapuje ,następnie obroty spadają tak do ok 500 trzęsie się (nigdy nie zgasł) po czym obroty powolutku podnoszą się do ok 1000.Pracuje wtedy równo przez ok 15 i mniej sek. i zamiast (pomijam że te 15 sek to krótko) powolnego (płynnego) spadku obrotów wraz z nagrzewaniem ,następuje po tych 15 sekundach dość gwałtowny skok obrotów w dół na skali ok 2-3 mm przypuszczam(ok 800obr) silnik zaczyna szarpać ....właśnie jak zacznie szarpać tak szarpie do temp ok 90 stopni (najrówniej pracuje przy wyższych temp ) szarpaniu towarzyszy wyrazne wypadanie zaplonów (słyszalne przy wydechu).By wyeliminować wpływ samej temperatury na podzespoły mechaniczne :wykręciłem czujnik temp i włożyłem do chłodnej wody ok 5stopni -odpala ładnie obroty ok 1000 bez skoków, następnie posiłkując sie danymi czujników(rezystancja) zastąpiłem czujnik opornikami i przy wartościach odpowiadających tem cieczy poniżej 20 stopni silnik odpala pięknie obr ok 1000, natomiast przy wyższych temperaturach problem jak wyżej z tym, że nie obserwowałem tego skoku obrotów (stała rezystancja podłączonego opornika).To samo zrobiłem z czujnikiem temp powietrza i nic.Wygląda mi na to że podszarpywanie pojawia się w momęcie osiągnięcia przez silnik ok 30 stopni czyli zaakceptowania do pracy sygnału z sondy? Czy sonda ( pierwsza ) może powodować wypadanie zaplonów? Czy może Ktoś miał podobne objawy i wie jak rozwiązać problem? Bardzo prosze o Pomoc.

 

Dodano: 28 cze 2012 - 08:15

Witam. Sprawa się wyjaśniła ,zupełnie nie wiem jak to się stało.Złożony był poprawnie i sprawdzony przed odpaleniem dwa razy ,za każdym razem blokada wchodziła bez problemu.post-37975-0-21170900-1340864082_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obie były oczywiście ,blokada wału dł. 70mm od końca do powierzchni oporowej (styku z blokiem). Przestawiony jest o połowe zęba co dziwne...? dokręcane śruby zgodnie z manualem.

Ps. Po sprawdzeniu rozrządu okazało się ,że faktycznie da się założyć blokade na takich nastawach :) .Blokada "przepracowała pare wymian" i rzeczywiście wchodziła bez problemu.Zrobiłem nową o gr płytek 5.03mm i....nie weszła :) Cztery razy luzowane były koła i ustawiany rozrząd aby zaczęła pasować z lekkim wciskiem.Mała rada: sprawdzian do wałków MA być idealnie zgodny z wymiarami(grubość płytek wchodzących w wałki ,oraz ich prostolinjowość) u mnie różnica w grubości ok 0.4 mm zrobiła sporo zamieszania :) Blokada wału w moim silniku w pozycji GMP ma 69.8 (możliwe ,że mieści się to w granicach dopuszczalnego błędu) .W tej chwili myśle ,że mam nowe auto, zupełnie inna jazda....Dla wyjasnienia: przy wymianie rozrządu z zastosowaniem oryginalnego zestawu RENAULT,okazało się ,że pasek nie da się założyć na koła wałków.Brakowało pół zęba...poluzowane zostało koło na jednym z wałków i dokręcone..Bez blokady kół ciężko w takiej chwili ustawić wałki tym bardziej,jeżeli się ma zfatygowaną blokade.

Edytowane przez meganelapua
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!