Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Problem z obrotami po ruchomieniu przy temp.zewnętrznej pow.15 stopni


Rekomendowane odpowiedzi

Witam.W związku z tym , że problem jest coraaz baardziej denerwujący pozwoliłem sobie napisać ten temat.Nigdzie na forum nie znalazłem nic podobnego.Na wstępie : świece nowe,filtry też,cewki sprawne,dolot szczelny,przepustnica i krokowy wyczyszczone,czujnik położenia wału nowy , Clip nic nie pokazał ,spalanie niskie,rozrząd prawidlowo ustawiony .Problem wygląda nastepująco: gdy auto postoi np przez noc i kiedy temperatura zew jest powyżej 15-20 stopni ( przy niższych zawsze pracuje płynnie, może po za szarpaniem),przy odpalaniu silnik załapuje ,następnie obroty spadają tak do ok 500 trzęsie się (nigdy nie zgasł) po czym obroty powolutku podnoszą się do ok 1000.Pracuje wtedy równo przez ok 15 i mniej sek. i zamiast (pomijam że te 15 sek to krótko) powolnego (płynnego) spadku obrotów wraz z nagrzewaniem ,następuje po tych 15 sekundach dość gwałtowny skok obrotów w dół na skali ok 2-3 mm przypuszczam(ok 800obr) silnik zaczyna szarpać ....właśnie jak zacznie szarpać tak szarpie do temp ok 90 stopni (najrówniej pracuje przy wyższych temp ) szarpaniu towarzyszy wyrazne wypadanie zaplonów (słyszalne przy wydechu).By wyeliminować wpływ samej temperatury na podzespoły mechaniczne :wykręciłem czujnik temp i włożyłem do chłodnej wody ok 5stopni -odpala ładnie obroty ok 1000 bez skoków, następnie posiłkując sie danymi czujników(rezystancja) zastąpiłem czujnik opornikami i przy wartościach odpowiadających tem cieczy poniżej 20 stopni silnik odpala pięknie obr ok 1000, natomiast przy wyższych temperaturach problem jak wyżej z tym, że nie obserwowałem tego skoku obrotów (stała rezystancja podłączonego opornika).To samo zrobiłem z czujnikiem temp powietrza i nic.Wygląda mi na to że podszarpywanie pojawia się w momęcie osiągnięcia przez silnik ok 30 stopni czyli zaakceptowania do pracy sygnału z sondy? Czy sonda ( pierwsza ) może powodować wypadanie zaplonów? Czy może Ktoś miał podobne objawy i wie jak rozwiązać problem? Bardzo prosze o Pomoc.

 

Dodano: 28 cze 2012 - 08:15

Witam. Sprawa się wyjaśniła ,zupełnie nie wiem jak to się stało.Złożony był poprawnie i sprawdzony przed odpaleniem dwa razy ,za każdym razem blokada wchodziła bez problemu.post-37975-0-21170900-1340864082_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obie były oczywiście ,blokada wału dł. 70mm od końca do powierzchni oporowej (styku z blokiem). Przestawiony jest o połowe zęba co dziwne...? dokręcane śruby zgodnie z manualem.

Ps. Po sprawdzeniu rozrządu okazało się ,że faktycznie da się założyć blokade na takich nastawach :) .Blokada "przepracowała pare wymian" i rzeczywiście wchodziła bez problemu.Zrobiłem nową o gr płytek 5.03mm i....nie weszła :) Cztery razy luzowane były koła i ustawiany rozrząd aby zaczęła pasować z lekkim wciskiem.Mała rada: sprawdzian do wałków MA być idealnie zgodny z wymiarami(grubość płytek wchodzących w wałki ,oraz ich prostolinjowość) u mnie różnica w grubości ok 0.4 mm zrobiła sporo zamieszania :) Blokada wału w moim silniku w pozycji GMP ma 69.8 (możliwe ,że mieści się to w granicach dopuszczalnego błędu) .W tej chwili myśle ,że mam nowe auto, zupełnie inna jazda....Dla wyjasnienia: przy wymianie rozrządu z zastosowaniem oryginalnego zestawu RENAULT,okazało się ,że pasek nie da się założyć na koła wałków.Brakowało pół zęba...poluzowane zostało koło na jednym z wałków i dokręcone..Bez blokady kół ciężko w takiej chwili ustawić wałki tym bardziej,jeżeli się ma zfatygowaną blokade.

Edytowane przez meganelapua
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!