Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

DZIWNY DŻWIEK PRZY ODPALANIU


highvoltage

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!Posiadam Meganke z 99r, 1.6 16V.Od jakiegos czasu przy zapalaniu na zimnym silniku pojawia się dziwnie drazniący ucho dźwięk (po otwarciu maski w okolicy paska). Po nagrzaniu sie silnika dźwiek ustaje.Czy ktos ma podobne kłopoty?Co może byc potencjalna usterka i jakie moga byc koszta?

Z góry dzięki!

 

Radzę przeczytać regulamin forum, bo widzę, że tego nie zrobiłeś przy rejestracji a już go złamałeś :!: Proszę poprawić temat Na forum można pisać z polską czcionką :!: - Prezes

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam podobne wrażenia słuchowe, choc inny silnik 1,9dti ale zlokalizowałem dochodzący dźwięk na gumowym amortyzatorku na którym zawieszony jest silnik. Sprawdź to poruszając wspornikiem który przytwierdzony jest do tego amortyzatora

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam :-)

U mnie też wystepuje dziwny dzwięk. Silnik 1.9dti. Oczywscie z okolicy pasków. Co dziwne nie wystepuje on ciagle, ale za to bardzo czesto. Wyczytałem ze moze to być kolopasowe alternatora a w zasadzie jego sprzegiełko, ktore sie zużylo. U mnie to jest taki dziwny dzwoniaco piszczacy dzwiek. Jakby dwie powirzchnie metalowe sie ocieraly, innym razem tego dzwieku nie ma jakby byl bardzo przycicszony ale silnik chodzi jakos glosniej tak jakby bardziej terkotal. Sporadycznie chodzi sobie tak jak powinien i w zasadzie prawie go nie slychac z kabiny na biegu jalowym. Troche to denerwujace jak sie wszyscy ogladaja bo mi cos tak dzwieczy :-). No i druga sprawa ze dzwiek przycicha przy wyzszych obrotach niz jalowe, tzn nie slychac go juz ale silnik i tak chodzi gosniej niz tak jakby chodzil normalnie.

Wyczytalem tez ze moze to byc wina drugiego kola pasowego tego na wale korobwym. Ten na wale jest wiekszy i charakteryzuje sie nierownomiernym rozlozeniem masy no i po za tym chyba nie jest tloczony w calosci tylko sklada sie z dwoch czesci. W zwiazku z czym istnieje mozliwosci ze on tez sie rozpada :|. Wie ktos jak mozna posprawdzac te kola pasowe. Generalnie jak jest na nich pasek zalozony to luzow nie ma na przynajmniej na kole pasowym alternatora, spod spodu jeszcze nie zagladalem. Troche slabo u mnie z czasem :|. Nowe kolo pasowe alternatoro to jakies 200zl z allegro wiec wolalbym byc pewien ze to napewno to kolo a nie to kolo z walu korbowego :P

 

Jesli macie jakies sugestie lub spostrzezenia to z gory dzieki.

 

pozdro pembuk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam Megane II z silnikiem 1.6 16v z roku 2004r. i również miałem podobny problem. Przy uruchamianiu występował dźwięk podobny do wkładania pręta w pracujący wentylator. okazało się że uszkodzone jest koło zmiennych faz rozrządu. W serwisie Renault doskonale wiedzą że jest to wada tych silników ale mimo wszystko najpierw proponują naprawę za kwotę ok. 2 500 zł a kiedy nie zgadzasz się na to, bo sam widzisz że kwota jest kosmiczna, twierdzisz że wada ta jest doskonale znana serwisowi jak również opisana w internecie-następuje druga propozycja polegająca na stworzeniu dokumentacji awarii i wysyłki do Renault Polska, które w swojej łaskawości zgadza się współuczestniczyć w naprawie tego uszkodzenia (wymiana rozrządu łącznie z kołem zmiennych faz) -i wtedy kosztuje to ok. 600-700 zł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!