Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie.

Od niedawna jestem szczescliwym posiadaczem Meganki II z silnikiem 2.0 dci (150km) z 2007roku i dziś zauważyłem, że ubywa mi i to dość obficie płynu chłodzącego. Auto całkowicie normalnie jeździ - nie brakuje mu mocy. Nie wydaje mi się, żeby spod auta ciekło (trochę leci raczej wody (bezbarwna, bezzapachowa ciecz) z klimy - po prawej na wysokości tylnych drzwi oraz po prawej z przodu, oraz w kabinie na dywanik). Czy macie jakieś sugestie gdzi leci i co z tym zrobić??? Dodam jeszcze, że do silnika raczej się nie dostaje, bo spaliny ładne.Oleju na bagnecie (zresztą beznadziejnym) nie przybiera, a przynajmniej jest to niezauważalne. I kolejne pytanie, do kogo w Poznaniu lub okolicach warto jechać na diagnostykę i naprawy Renatki i czy ewentualne takie usterki wyjdą w diagnostyce komp.???

Z góry dziekuję za wszelkie sugestie i podpowiedzi.

Pozdrawiam serdeczne 8-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Mam podobny problem tylko w scenic II 1.5 dci...

 

Opiszę co zauważyłem:

A mianowicie ostatnio jadąc do pracy moja kochana Renia bardzo się zagrzała co się okazało bardzo mało płynu chłodniczego, no to trzeba było dolać więc i dolałem ale zaniepokoiła mnie ilość bo 3 litry... Autko jeździ jak jeździło "nic nie puka nic nie stuka, nic nie kapie, nic nie dymi", ale płynu ubywa...

Dziś zauważyłem jeszcze dziwną sytuację, na zimno płynu ledwo na dnie w zbiorniczku wyrównawczym, po przejechaniu kilku kilometrów i zagrzaniu do normy czyli do 4-5 kresek na słupku dziwna sprawa zbiornik pełny pod korek, ale dodam że brak ogrzewania w samochodzie więc płyn z nagrzewnicy znalazł się w zbiorniku wyrównawczym - tak przynajmniej przypuszczam... I teraz pytanie co to może być?

 

To że jakaś usterka mechaniczna to wiadomo /post wyżej raczej mało przydatny, no ale.../

Tylko jaka - jak napisałem nic nie kapie, nic nie dymi, oleju nie przybywa, brak emulsji, spaliny suche a ja nie mam pomysłu więc jak możecie coś napisać to będę wdzięczny.

 

Pozdrawiam :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odkręć korek i zapal silnik, a następnie poczekaj, aż się nagrzeje do tych 3-4 kresek i zobacz jaki będzie poziom płynu.

Obserwuj tylko, czy czasem przy nagrzewaniu nie wyrzuca płynu, żeby w porę zgasić silnik.

Jak poziom płynu zmieni się w mały zakresie, to zakręć korek i powtórz tę samą procedurę co wyżej.

Jeśli poziom płynu będzie już OK, to był to mocno zapowietrzony układ, jak poziom płynu urośnie, to trzeba wyjaśnić dlaczego.

Wtedy najlepiej będzie sprawdzić testerem, czy nie ma przedmuchów z komory spalania do płynu chłodzącego (spaliny w płynie).

Edytowane przez Pawel
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrób tak jak pisze Pawel. Sprawdź też czy nie pojawiają się bąbelki w zbiorniku. A jeżeli masz możliwość to zrób test na obecność spalin. Ja to ostatnio przerabiałem i okazało się,że wydmuchało uszczelkę z pod głowicy. I nie czekaj tylko szybko działaj!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za szybką odpowiedź :D

 

Tez tak robiłem wczoraj - układ odpowietrzony czekaliśmy, gasiliśmy i jak piszecie - i wszystko było ok, a dziś jak pisałem na zimno mało płynu na ciepło pełny zbiornik i brak ogrzewania czyli jakby płyn z układu przlał się do zbiornika wyrównawczego - dadam że przy odpowietrzaniu i sprawdzaniu niby wsio było ok czyli grzało nie było zbyt wysokiego ciśnienia itp rzeczy.

Fakt jest taki że coś się niedobrego dzieje tylko co...

Edytowane przez tores
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź zawartość spalin w płynie, bo dużo wskazuje na to, że poszła uszczelka pod głowicą.

 

Jutro to zweryfikuję i jak co dam znać... A jak co to dam znać co było jak się już z tym uporam :D

 

Tylko nasuwa mi się pytanie dlaczego płyn ze zbiorniczka wyrównawczego nie idzie do układu grzewczego? W zbiorniczku wyrównawczym jest pod sam korek a ogrzewania w aucie nie ma, odkręcanie odpowietrznika na silniku niewiele daje tzn niewiele spada poziom płynu i to wg mnie jest dość ciekawe...

Edytowane przez tores
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 lat później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!