Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Problem z redukcja biegów


dominikzw

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie

Posiadam Renault Megane 2001 r. podejrzewam że jest coś nie tak ze skrzynią biegów.

Jak samochód stoi nie ruchomo moge spokojnie każdy bieg wrzucić, problem się pojawia czasem jak samochód ledwo się toczy powiedzmy tak 3-5 km/h wtedy chce wrzucić jedynkę żeby ruszyć bo bieg II w danej chwili odpada bo by sie dłabił za bardzo..i pojawia się problem w tym momencie mimo ze mam wcisnęte sprzęgło na 100% do konca nie moge w ogole wrzucić jedynki...musze puscic sprzeglo i jeszcze raz wcisnac i dopiero wtedy jedynka wskakuje, ostatnio zauwazem ze podobny problem jest z biegem II, dla testu chcialem zobaczy przy predkosci okolo 45 km/h wrzucic dwojke ale sprzegla nie puszczac tylko samo wrzucic i zmienic na trojke nie moglem tego zrobic bo czulem duzy opor...czy to jest normalne zachowanie?????

 

Z gory dziekuje za informacje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam, pracuję przy skrzyniach biegów i z twojego opisu (trochę mało składnie przedstawionego) może wynikać kilka spraw. Zaraz powiem jakich, ale najpierw powiedz mi kto redukuje w czasie jazdy bieg z II-go na I-szy? Jedynka służy wyłącznie do ruszania z postoju!!!!!!!!!! Ciesz się, że nieudało (nieudaje) się tobie zastosować takiej kombinacji w czasie jazdy, bo remont skrzyni MUROWANY!

 

Do lepszej i pełniejszej diagnozy potrzebne byłoby więcej danych:

- czy takie zachowanie jest tylko przy zimnym silniku (skrzyni), czy rozgrzanie silnika (skrzyni) nie ma tutaj znaczenia?;

 

- czy skrzynia (ogólnie) pracuje głośno, czy raczej jest to praca w normie?;

 

- czy przy włączaniu biegów ( dla przykładu do góry: od I-ki do V-tki) biegi wchodzą ciężko, czy ze zgrzytem?;

 

- czy pedał sprzęgła jest "sztywny" i zaskakuje już na tzw. 2/3 swojego skoku, czy raczej "miękki" i zaskakuje dopiero gdy jest przy podłodze?;

 

- czy sprawdziłeś, odkręcając korek kontrolny, czy jest olej w skrzyni biegów? jeżeli jest olej to jakie ma zabarwienie, tzn. czy jest to kolor czarny oleju już przepracowanego, czy są w nim jakieś drobinki (opiłki) koloru srebrnego lub złotego? czy jest to kolor oleju prawie co wlanego do skrzyni tzw, bursztynowy?

 

Jeżeli jesteś zainteresowany moją pomocą w tej kwestii, to odpowiedz mi na w/z pytania.

 

pozdrawiam **s*e**v**e*r**

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przepraszam, ale chętnie też się podepnę pod temat.

 

Sądzę, że również mam problem ze skrzynią, a skoro jest dostępny ekspert to może uda się zdiagnozować problem.

 

Ciężko wchodzą mi wszystkie biegi. Nie ma zgrzytów przy wrzucaniu biegów, ale trzeba je trochę na siłę wpychać. Nie raz zdarza się, że zgrzytnie przy wrzucaniu IV biegu i wyskoczy - ale to są sporadyczne przypadki.

 

Również ciężko chodzi pedał sprzęgła, po przejechaniu 150km, aż mi noga drży, jak tak dalej będzie to stanie się szybciej krótsza niż to norma przewiduje :-)

 

Dzieje się to wszystko bez względu na temperaturę i silnika i skrzyni i jak na razie jest tak samo przy takiej temperaturze powietrza jaką mamy, bo samochód nie jest garażowany (na razie).

 

Olej w skrzyni jest koloru złocistego i jest rzadki.

 

Samochód ma przejechane 170kkm.

 

Sprzęgło bierze raczej normalnie.

 

Zmieniałem niedawno sprężynkę wybieraka, bo stara sie przetarła, ale przed wymianą było tak samo, myślałem, że wymiana pomoże.

 

Dziękuje za porady.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam,

Nie raz zdarza się, że zgrzytnie przy wrzucaniu IV biegu i wyskoczy

-) może kłaniać się do wymiany pierścień cierny synchronizatora, on odpowiada za zgrzyty przy włączaniu i wyrzucanie z biegu;

Olej w skrzyni jest koloru złocistego

-) nic nie piszesz czy są jakieś drobinki? pierścień, o którym mówię ma kolor złota, mosiądzu, jeżeli widzisz w oleju jakieś drobinki złote, to pierścień jest juz mocno przytarty;

 

 

WAŻNE!

 

Zdradzę sekret krążący w "branży". Tańszym sposobem od wyjęcia skrzyni biegów i jej rozebrania w celu sprawdzenia elementów ciernych i współpracujących będzie wymiana oleju w twojej skrzyni biegów, ale UWAGA! nie zalewaj jej olejem takim jakim zaleca się w instrukcji. Kup olej jak do skrzyni automatycznej (olej koloru czerwonego) zalej skrzynię biegów i potestuj jak po takiej wymianie się sprawuje. Nie jest to kwestia ratunkowa na ZAWSZE, ale może pozwolić jeszcze na pewną eksploatację samochodu.

Podziel się ze spostrzeżeniami i napisz czy coś pomogło. W perpektywie i tak trzeba będzie zajrzeć do skrzyni.

 

pozdrawiam **s*e**v**e*r**

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jedynka służy wyłącznie do ruszania z postoju!!!!!!!!!! Ciesz się, że nieudało (nieudaje) się tobie zastosować takiej kombinacji w czasie jazdy, bo remont skrzyni MUROWANY!

**s*e**v**e*r**Fachowiec i takie rzeczy pisze :-| . Po to jedynki są teraz synchronizowane, żeby je włączać nawet przy toczącym się samochodzie. Tak jak napisał dominikzw. Silniki wysokoobrotowe kiepsko ruszają z dwójki, ale ty jeżdzisz dieslem i tego nie czujesz.

jak samochód ledwo się toczy powiedzmy tak 3-5 km/h wtedy chce wrzucić jedynkę żeby ruszyć bo bieg II w danej chwili odpada

Każdy z nas tak robi i na pewno nie czeka nikogo remont skrzyni z tego powodu. Po co tworzyć legendy? Ciężko wchodzące biegi przy obrotach silnika niedostosowanych do danego biegu to objaw zużycia synchronizatorów. Dopóki się da (zależy od wytrzymałości psychicznej kierowcy) można z tym jeździć. Jednak częste zgrzyty to zużycie kolejnych elementów podwyższające ewentualny koszt remontu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, a jak sprzęgło bierze normalnie, natomiast ciężko sie je wciska to co to może być ? Mój znajomy mechanik powiedział mi, że prawdopodobnie się już kończy i dlatego tak ciężko chodzi.

 

Biegi też ciężko wchodzą (każdy z biegów). Dla mnie to dziwna sprawa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zdunman sprzęgło się kończy i do końca nie wysprzęgla. Stąd wszystkie biegi wchodzą ciężko. Nie spotkałem jeszcze przypadku, że w skrzyni na wszystkich biegach synchronizatory zużyły się jednocześnie. Pewnie twojej skrzyni nic nie jest a problemem jest sprzęgło. Wymień jak najprędzej bo skrzynia cierpi i zapomnisz o problemie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witajcie

Dziękuje za zainteresowanie i za odpowiedzi...w celu uzupelnienia i wyjaśnień dla **s*e**v**e*r** .

 

Jest sytuacja mam zapakowane lacznie ze mna 5 osob w samochodzie, silnik mam 1.4 jade ulicą powiedzmy 50 km/h, zaczyna sie korek, zwalniam, jade już 20 km (mam wrzucona dwojke), ale jade juz coraz wolniej... samochod juz powoli zaczyna sie jakby dlawic, bo kola juz ledwo sie tocza, ale sie tocza. wiec postanawiam wrzucic jedynke (no chyba ze mam gazowac bardziej na dwojce...) i wlasnie w takiej sytuacji mam problem ze jedynka nie chce wskoczyc...

sytuacje takie pojawiaja sie za rowno jak silnik nie jest rozgrzany jak i rowniez gdy temperatura silnika jest optymalna.

Skrzynia pracuje moim zdaniem normalnie, nic nie chrobocze, nie slychac w ogole zmian biegu, problem polega na tym ze po prostu czuje opor i nie moge wrzucic tej jedynki tak jakbym nie wiem...nie mial wcisnietego sprzegla (a mam je wcisniete na 100% na maksa) - zero odglosow, totalna cisza.

Jak ruszam ze swiatel, ale z pozycji stojacej, wszystkie biegi wchodza dobrze jedynka, dwojka, itd. az do piatki, bez zadnych problemow bez zadnych zgrzytow halasow.

nie bardzo rozumiem pytania czy pedal sprzegla jest sztywny.... jak wciskam sprzeglo wciska sie dobrze nie ma tak ze wciskam a ono sie nie chce wcisnac...wszystko miekko i dobrze chodzi, tak samo jest gdy spuszczam sprzeglo nie ma tak ze puszczam a ono nie chce odskoczyc...moim zdaniem sprzeglo odchodzi dobrze i plynnie,

Samochod teraz ma przejechane 81.000 (rocznik 2001) (licznik nie krecony), na 74.000 byly wszystkie plyty i oleje wymieniane, olej silnika, olej wspomagania. Wymieniona byla również poduszka (łącznik) skrzyni biegów bo tę usterkę już przed wizytą u mechanika odczuwałem i mu mówiłem, ale wymiana ta gowno pomogla mimo ze mowil ze lacznik byl juz w stanie nieciekawym.

Korka nie odkrecalem bo szczerze nie znam sie kompletnie i nawet nie wiem co mialbym odkrecic ...

 

[ Dodano: 2007-10-23, 19:50 ]

Na ostatnim przeglądzie miałem wymieniane świece zapłonowe, olej do silnika, filtr oleju, filtr powietrza, filtr paliwowy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

**s*e**v**e*r**Fachowiec i takie rzeczy pisze .......

Do bargar

nie wiem kolego ile skrzyń w życiu rozebrałeś? ile udało sie tobie zdiagnozować? ile skrzyń poskręcałeś do "KUPY"? a ile tak na prawdę tych skrzyń zostało dobrze naprawionych?

 

p.s. dzięki za przypomnienie, że jedynki są synchronizowane, bo kurcze ostatnio grzebałem w automacie i nie widziałem synchronizacji................. :-P

 

Do diminikzw

co do twojego problemu,to:

problem polega na tym ze po prostu czuje opór i nie moge wrzucic tej jedynki tak jakbym nie wiem...nie mial wciśniętego sprzegla

z pewnością synchronizacja miedzy I-szym a II-gim biegiem jest do sprawdzenia i weryfikacji, może być to kwestia pierścienia (starty lub pękniety) albo przesuwki, odkształcenia na skosach powodują brak zazębienia karetyki z kołem.

 

Sprawdź jeszcze czy jest możliwość przebicia biegu z II-ki na I-kę (w czasie jazdy), jak trochę dłużej przytrzymasz sprzęgło ok. 3 sekund i spróbuj dokonać zmiany biegu. Wciskając sprzęgło w skrzyni przestają kręcić się wały i może wtedy uda się dokonać zmiany biegu. Tak czy inaczej trzeba będzie rozebrać "kobietę" i zobaczyć co ma w środku.

 

pozdrawiam **s*e**v**e*r**

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
        • +1
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!