Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Problem z redukcja biegów


dominikzw

Rekomendowane odpowiedzi

witam

od kilku dni mialem mniej wiecej podobny problem z tym ze u mnie byl straszny zgrzyt przy redukcji ktoregokolwiek biegu. po koleji jak wrzucalem to nawet sie to udawało. dziś sobie z tym poradzilem. trwalo to z 2 godzinki gdyz 3/4 czasu spedilem na szukaniu podkladek itp. powodem moich zgrzytow bylo nie do konca dzialajace sprzeglo. gdy mechanik mi powiedzial ze to cos ze sprzeglem bylem zdziwiony bo kompletne sprzeglo wymienialem 2 miesiace temu. pojechalem do drugiego mechanika. ten powiedzial ze sprzeglo w megankach jest regulowane automatycznie przez takie ząbki pod pedałem sprzęgła. w jakis sposob linka sie wyciagla do wewnatrz auta na taka długość że to urządzonko nie było w stanie regulować oporu sprzęgła. podłożyłem w.w podkładki i ciesze sie z jazdy a nie zamartwiam zgrzytami skrzyni.

pozdrawiam wszystkich

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam jestem posiadaczem renault megan clasic 1.4 16 V Air z 2001 r. i poraz drugi zdarzyło mi się że podczas jazdy skrzynia biegów się zablokowała (nie mogłem wbić innego biegu) jakie mogą być tego skutki lub przyczyna?Pierwszy raz stało się to na drugim biegu podczas jazdy, a drugi raz jak ruszałem z pierwszego biegu, czas między pierwszym a drugim zdarzeniem to ok dwóch i pół tygodnia.Oświadczam że nic nie zgrzytło ani za pierwszym ani za drugim razem. A może to była moja wina i za słabo docisnołem sprzęgło.Prosił bym o wyjaśnienia mojego przypadku, określenie przyczyny i mniejwięcej kosztu naprawy . Dziękuję

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam po dłuższej przerwie.

 

Wymieniłem olej w skrzyni na Elf TRX 75W/80 jeszcze w grudniu, ale nie ma już mrozów do -5C. Tym samym trudno mi obiektywnie ocenić poprawę.

 

Po wymianie nastąpiła pewna poprawa, zmniejszył się stopień blokowania biegów.

Właściwie wcześniej przyblokowanie biegów, było na każdym biegu z tym, że im niższy bieg tym bardziej odczuwalne.

Po kilku dniach dolałem jeszcze oleju do skrzyni, po trasie kiedy nie cały olej zdążył spłynąć i raczej jest lepiej.

 

Podejżewam, że miałem jednak zbyt niski stan oleju, a do tego olej był już przepracowany.

W trakcie poszukiwań oleju, wielu sprzedawców twierdziło, że oleju w skrzyni się nie wymienia :?:

Uważam, że jednak co 100 kkm powinno się olej w skrzyni wymienić.

Przecież nie jest to super wynalazek i też się zużywa. Wolniej niż silnikowy, bo nie jest narażony na tak wysokie temperatury, ale jednak.

 

To tak informacyjnie, by nie było samych postów z pytaniami. Jeśli Megi ma już 100 kkm i pojawiają się opory przy zmianie biegów, to warto pomyśleć o wymianie oleju. A przedewszystkim sprawdzić jego poziom.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ceny zleżne od sklepu.

Ja kupiłem akurat bańke - 5L za 130zł. W miejscowym sklepie.

Chcąc kupić z internetu, dolicz sobie koszt przesyłki za 3 kg; 0,5L x 6szt. O ile myślisz o wymianie, a nie dolewce :?:

 

Na wymianę wychodzi ok. 3 Litrów; według producenta 3,2 L; u mnie weszło jakieś 2,7 L.

 

Do poziomu korka wlewu, z tego ok. 0,1L wmusiłem mu po trasie, kiedy olej był rozprowadzony po trybach. Przed wymianą miałem stan jakieś 0,5-1 cm poniżej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

u mnie problem niby zanikł. na biebach 3,4,5 już jest ok. i przy redukcji i przy normalnej zmianie biegu. natomiast problem przeniosł się na 2 bieg. na jedynce jak musialem sie zatrzymac do wrzucenia go tak musze robic to nadal. co do 2 to zwalniajac musze tzrymac sprzegło duzo wczesniej po czym przy niewielkiej predkosci "zredukowac" na 2. dodam ze pomimo poprawy temperatury na zewnatrz musze rozgrzac auto by moc zmienic bieg (R,1,2). na zimnym silniku wyglada to tak jakbym z czyms walczyl, bo tak ciezko chodza

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie może mnie wyśmiejecie ale też miałem lekkie problemy ze skrzynia przy wrzucaniu 2 i 1(musiałem się zatrzymać aby ja wbić). Postanowiłem wbić w skrzynie ceramizer tak na spróbowanie czy coś takiego ma prawo działać. Po przejechaniu dystansu zgodnie z wymaganiami producenta stwierdzam poprawę może to tylko moje odczucie ale wyniki mówia same za siebie wchodzi bez problemu na zimnym i ciepłym silniku a 1 mogę spokojnie wbić przy 20km/h reszta biegów wchodzi zdecydowanie lżej także jak chcecie możecie spróbować u mnie zadziałało :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma czego wyśmiewać. Ceramizery z reguły są robione z myślą "podrasowania" właściwości oleju. ;-) Ty trafiłeś na ten lepszy - skoro odczułeś poprawę.

 

Chociaż opinie można spotkać różne. Jakieś 4-5 lat temu, w jakimś miesięczniku motoryzacyjnym był test, ceramizery i inne dodatki do olei.

I jedne "ulepszacze" poprawiały do 15-20% właściwości olei, inne bez efektu, a jeszcze inne nawet pogarszały.

Być może efekty są bardziej odczuwalne w olejach niższej jakości. Gdzieś w internecie, szukając informacji o olejach silnikowych, natknąłem się na informację, że dolewanie dodatków do dobrych olei jest niewskazane. Z tego względu, że producent dobiera skład, tak by uzyskać optymalne efekty: dobre smarowanie, rozprowadzanie oleju, właściwości myjące i kilka innych. A dodatek, który również jest tworem chemicznym, zmienia parametry chemiczne oleju. Czasem na niekożyść.

 

Moja wypowiedź dodytczy ogólnie dodatków do olei, ceramizery bodaj są tymi lepszymi dodatkami. Przyznaje, że moja wiedza na temat dodatków jest uboga, ale "nie wszystko złoto co się świeci". Więc raczej ostrożnie z dodatkami.

Myśle, że czasem lepiej wymienić olej na lepszy, niż dokładać kasę do lipnego oleju. - Opinia prywatna :P

 

a Jeśli chodzi o wbijanie jedynki podczas jazdy, to raczej tego unikam. Sama jedynka to służy do ruszania, a wbijanie jej podczas jazdy jest ryzykowne. Jeśli już prubuje to blisko zerowej prędkości, z dużym wyczuciem i ostrożnością.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobrze piszesz :P ja jedynki też nie wbijam podczas jazdy ale sprawdzałem jak to wszystko działa po tym dodatku i ja odczułem poprawę w porównaniu ze skrzynia przed dodatkiem :P ale również nie neguje tego że jakbym zmienił olej uzyskałbym podobne rezultaty może jak będzie jakaś dodatkowa kasa to pomyśle nad tym :P :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

u mnie znowu jakiś czarodziej zawitał w skrzyni biegów :P

problem z redukcją pozostał tylko na 1 biegu. 2 został zaczarowany i wskakuje bez problemów. natomiast na zimnym silniku żeby wybić R lub 1 to trzeba się porządnie nagimnastykować!!! z tym drugim to olej jak się łatwo można domyśleć natomiast ta redukcja....

na samym początku myślałem że to synchronizatory, ale te gdy się zużyją to się same nie regenerują co nie??? ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zaviaseq a bierzesz pod uwage taka mozliwosc, ze masz jakies mechaniczne zanieczyszczenia w skrzyni (w oleju plywaja), np. opilki, fragmenty skrzyni :P ?? A noz Ci cos tam plywa i jak wejdzie to zatyka/przyblokuje a jak wyskoczy to przeskoczy w inne miejsce.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, po pełnej diagnostyce i wymianach - kiedy majster z serwisu powiedział :jak w nówce - mogę powiedzieć, że:

1.redukcje biegów wchodzą przy konkretnych obrotach (a nie kiedy chcemy)

2.aby wrzucić 1-ynkę trzeba się "prawie" zatrzymać

3.aby zredukować do 2-jki trzeba wcześniej wcisnąć sprzęgło, odczekać 3s i redukować

4.po wydaniu 2000 zł czuję się oszukany przez konstruktorów renault

5.tak samo robiłem 20 lat temu podczas kursu na pr.jazdy na aucie GAZ (ruski gazik)

6.tylko ciekawość renault trzyma mnie przez rok przy tym aucie

7.poprzednie auto - nissan (poezja) przez 10 lat tylko przeglądy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ad.1 U mnie w zakresie 0 - 3500 obr. kazdy bieg (poza 1ka, ktora sluzy do ruszania lub roztoczenia autka) o ile dobrze pamietam wchozi plynnie. Kiedys mialem probemy z 1ka ale skrzynia z powodu uszkodzonej poduszki silnika byla przesunieta wzgledem silnika.

 

Ad.2 Zgadzam sie :P

 

Ad.3 Pierwsze slysze, skad ta informacja? Regularnie wykonuje redukcje do 2ki i sa plynne (np. w zimie hamowalem czesto silnikiem z 50 km/h na 3ce do 2ki). Czy mechanik mowil, ze to wynika z konstrukcji mechanicznej skrzyni czy raczej skrzynia jest "inteligentna", bo takie rozwiazania to raczej w Subaru :P

 

Ad.4 Oszukany mozesz sie czuc pzez mechanikow :/ Znam ten bol!

 

Ad.5 Czyli doswiadczenie w motoryzacji masz wiec punkt 4ty nie powinien chyba zaistniec.

 

Ad.6 Oj tak, sa lepsze samochody niz renaulty :P (rozmarzylem sie) :P

 

Ad.7 Tez chcialem Nissana ale mnie stac nie bylo :cry: :cry:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pozdrawiam - małe sprostowanie:

mechanik potwierdził, że zawieszenie przodu, silnika i pozostałe mam zrobione jak w nówce (przywróciłem teoretycznie stan fabryczny)

Mając taki stan auta myślałem , że będzie pięknie .

Wszystki punkty od 1 do 3 to "moje" obserwacje i doświadczenia (nie są to wypisy z instrukcji czy wypowiedzi mechanika).

Co do pkt 3 - redukcja z 3 na 2 (bezproblemowa) odbywa się w pewnym zakresie obrotów (biorę to na słuch).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!