Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, mam problem z klimatyzacją w mojej Megi, mianowicie układ klimatyzacji jest gdzieś nieszczelny.

Autko kupiłem w tamtym roku, klimatyzacji nieużywałem, teraz przy takich upałach zainteresowałem sie nią.

I sie okazało że w układzie wcale niebyło czynnika chłodzącego.

Gość od klimatyzacji napełnił mi układ azotem, by sprawdzić układ i sie okazało że jest gdzieś nieszczelność.

Popsikał mi jakąs specjalna pianą, chłodnice, wszystkie łącza, sprężarke klimatyzacji, gdzie tylko było możliwe i nic to nie dało.

Nie było widać zadnych pęcherzów powietrza.

Jak ktos może prosze pomoc, postanowiłem samemu jakoś zlokalizować tą nieszczelność.

Gdzie zazwyczaj robi sie nieszczelność w klimatyzacji w Megi ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma typowych miejsc dla megany, dziura może być wszędzie.

 

ma mi gość napełnić klimatyzacje czynnikiem z jakimś kolorem, i może się pokaże gdzie jest wyciek.

Czynnikiem UV i jest to jak najbardziej poprawne. Uciekający czynnik osadza się w okolicach wycieku i w świetle UV jest to widoczne.

Skoro wyszło na azocie to dziurę masz dość konkretną i czynnik powinien ją uwidocznić. Chyba że jest na parowniku lub skraplaczu to już trochę trudniejsza sprawa, szczególnie z parownikiem (dostęp), ale nie beznadziejna.

 

Aha i jak znajdą Ci już dziurę to niech nie zapomną wymienić osuszacz na nowy (sklepowy).

Edytowane przez fred
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, pozwolę sobie podłączyć się do tematu.

 

Dzisiaj po 7 latach nieużywania zainteresowałem się klimatyzacją w swojej Megane. Podjechałem i powiedziałem jak sprawa wygląda. Gość może na 10 minut uzupełnił klimatyzację azotem, następnie popsikał w te miejsca gdzie były podpięte kable czymś z napisem "klimatyzacja" i powiedział mi, że wszystko wygląda OK tylko nie ma czynnika. Jak się zdecyduję to mam jechać w poniedziałek i mi odgrzybi + nabije.

 

Mam jednak małe wątpliwości - nie za krótko ten azot? Po takim czasie nie wyleci mi to w 4 dni? Może kazać mu dodać UV, żeby w razie czego było widać wyciek? Sam nie wiem czy warto się w to bawić po takim czasie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trochę krótko ten azot, ale nawet jak on nic nie pokaże to i tak o niczym w 100% nie świadczy.

Po 1 primo to wymiana osuszacza na nowy sklepowy i nie ma tu żadnej dyskusji, że stary będzie ok czy coś tam.

Po 2 primo to przydało by się układ wypłukać przed nabijaniem.

Po 3 primo jak będzie nabijał to oczywiście z czynnikiem UV i trzeba jakiś czas pojeździć i zobaczyć co będzie.

 

Odgrzybić w sumie można, ale jeśli po normalnej stawce to ja bym poczekał i najpierw zobaczył co z klimą będzie.

 

Może kazać mu dodać UV, żeby w razie czego było widać wyciek?

Kazać ? Fachowiec takie rzeczy powinien wiedzieć i sam to zrobić.

Edytowane przez fred
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!